کد خبر : 1531537 | 28 خرداد 1397 ساعت 11:15 | 63.8K بازدید | 2 دیدگاه

عملکرد نه‌چندان مناسب کمک داور ویدئویی!

عجیب اما واقعی؛ با وجود VAR هم حق به حق‌دار نرسید!

دیشب و در جریان یکی دیگر از شگفتی‌های جام جهانی 2018 روسیه، تیم ملی سوییس موفق شد تا در مقابل برزیل، یکی از اصلی‌ترین مدعیان کسب عنوان قهرمانی به تساوی شیرینی برسد اما نشریه معتبر تلگراف در طی مقاله‌ای عنوان کرده است که این تساوی، حق سوییسی‌ها نبوده است.

عجیب اما واقعی؛ با وجود VAR هم حق به حق‌دار نرسید!

به گزارش "ورزش سه"، به نظر کیت هکت، نویسنده این مقاله، این گل به دلیل خطای واضح و آشکار استیون زوبر بر روی میراندا میبایست توسط کمک داور ویدئویی مردود اعلام می‌شده است اما این اتفاق رخ نداد تا برزیل هم دچار شگفتی‌های این جام شود؛ شگفتی که به حق نبود! این اولین و شاید بزرگترین اشتباه تکنولوژی VAR در روسیه بوده است و این اتفاق، اتفاق جالبی نیست. استیون زوبر با ضربه آرنج خود به میراندا، او را دچار مشکل کرد و در نهایت او را به جلو راند تا فضا را برای زدن ضربه سر توسط خودش باز کند و گل تساوی سرخ‌پوشان را به ثمر برساند.


داور مکزیکی این بازی یعنی سزار آرتورو راموس در عدم اعلام این پنالتی واضح، اشتباه بسیار بزرگی را مرتکب شد اما اشتباه بزرگ‌تر توسط کمک‌داوران ویدئویی بازی صورت گرفت؛ جایی که آن‌ها میبایست پس از دیدن این صحنه واضح، خطا را به داور مکزیکی بازی یادآوری کنند. قطعا اگر سزار راموس در این صحنه درخواست ویدیوچک می‌داد، می‌توانست به راحتی اشتباه خود را تشخیص دهد و گل سوییس را به درستی مردود کند و حق را به حق‌دار بدهد!


هکت طرفدار بزرگ استفاده از VAR است و معتقد است که این تکنولوژی به پیشرفت فوتبال کمک شایانی خواهد کرد. ما در همین تورنمت نیز می‌توانیم تاثیرات مثبت آن را به خصوص در بازی فرانسه و استرالیا با چشمان خود ببینیم و به این تکنولوژی، احسنت و آفرین بگوییم. خود بازیکنان نیز به درستی می‌دانند که تمامی حرکات آن‌ها توسط این سیستم چک می‌شود و همین مطلب، به خوبی تاثیرات این تکنولوژی را در نحوه بازی بازیکنان نشان می‌دهد.


مترجم: محمد مهدی موسی‌پور
منبع: تلگراف

دیدگاه‌ها