کد خبر : 1532257 | 30 خرداد 1397 ساعت 18:54 | 61.9K بازدید | 0 دیدگاه

جهانبخش از فضای پشت آلبا استفاده کند

مهدوی کیا: آخ اگه صفر - صفر مساوی کنیم !

گلزن تیم ملی در جام جهانی 98 فرانسه امیدوار است تیم ملی مقابل اسپانیا به تساوی بدون گل برسد.

مهدوی کیا: آخ اگه صفر - صفر مساوی کنیم !

به گزارش "ورزش سه"، دیدار تیم های ایران و اسپانیا امشب یک تماشاگر ویژه خواهد داشت. مهدی مهدوی کیا ستاره تیم ملی در جام جهانی 98 فرانسه خود را به شهر کازان رسانده تا شاهد بازی شاگردان کی روش مقابل اسپانیا باشد. مهدوی کیا در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ورزش سه در خصوص شانس تیم ملی برای گرفتن نتیجه مقابل اسپانیا گفت: در این جام مکزیک قهرمان جهان را شکست می دهد و برزیل نمی تواند سوئیس را ببرد. هیچ تیمی از پیش بازنده نیست و اگر ما به این باور برسیم، می توانیم امیدوار باشیم. در واقع در دیدار با اسپانیا هرچه دقایق به جلو برود، شرایط ما نیز بهتر خواهد شد. همه منتظرند یک اتفاق خوب بیفتد.


بازیکن اسبق تیم ملی پیرامون این تصور که با تعویض سرمربی اسپانیا در این مقطع زمانی آنها دچار مشکل می شوند، تصریح کرد: ما هم قبل از جام جهانی 98 فرانسه و در آستانه رقابت ها تغییر سرمربی را داشتیم اما به هیچ عنوان نمی توان شرایط ما را با آنها مقایسه کرد. اسپانیا بازیکنان بزرگ و با تجربه ای دارد که می توانند در شرایط مختلف بازدهی خوبی داشته باشند.


او ادامه داد: نه اینکه آمدن هیرو در این برهه تاثیری بر روند تیم اسپانیا نگذارد اما به نظرم شرایط طوری نیست که آنها مقابل ما دچار بحران و یا حتی مشکل شوند. اسپانیا بازیکنان بزرگ و با تجربه ای دارد.


مهدوی کیا در واکنش به ابراز نگرانی کی روش قبل از جام جهانی مبنی بر اینکه بازیکنان شاغل در لیگ برتر خودمان کیفیت حضور در جام جهانی را ندارند، گفت: در اینکه بین سطح اول فوتبال دنیا و استانداردهای بین المللی و آنچه در فوتبال ما اتفاق می افتد فاصله است شکی نیست. اما وقتی شما در مورد ستاره ها صحبت می کنید، ماجرا چیزی دیگری می شود. شما دیدید بازیکنانی مثل روزبه چشمی، وحید امیری و امید ابراهیمی چه عملکرد خوبی داشتند و میزان دوندگی آنها با استنانداردهای بین المللی فوتبال همخوانی داشت. آنها بهترین بازیکنان فوتبال ما هستند و نمی توان شرایط فوتبال داخلی را به آنها تعمیم داد.


مهدوی کیا در پاسخ به اینکه آیا بازیکنان ما توانایی تحمل فشار ناشی از بازی های جام جهانی را در این سطح دارند یا نه، گفت: به نظرم فاصله بین بازی ها آن قدر منطقی هست که تیم ها فرصت ریکاوری مناسب و آماده شدن برای بازی بعدی را داشته باشند. در لیگ گاهی شاهد فاصله 2 – 3 روزه بازی ها هستیم و بازیکنان حرفه ای خود را با این شرایط تطبیق داده اند. من فکر نمی کنم تیم ملی از این حیث دچار مشکل شود.

 

 


ستاره تیم ملی در جام جهانی 98 فرانسه در مورد حضور هواداران ایرانی در روسیه تصریح کرد: فوتبال بدون هوادار هیچ معنایی ندارد به خصوص در بازی های ملی همیشه شور و هیجان تماشاگران جو خاصی به بازی ها می دهد. هواداران تیم ملی شرایط خوبی را در روسیه به وجود آورده اند و به نظرم تیم ملی مقابل اسپانیا با حمایت هواداران شرایط خوبی خواهد داشت.


او این بازی را برای بازیکنان ما فرصت بی نظیری دانست و گفت: بازی در مقابل بهترین بازیکنان دنیا می تواند انگیزه بچه های ما را افزایش دهد. ما در جام جهانی 2006 نیز این تجربه را داشتیم و به نظرم بازی های بزرگ انگیزه دو برابری دارد.


مهدوی کیا در مورد پیش بینی اش از روند بازی مقابل اسپانیا گفت: ما صد در صد در 20 دقیقه ابتدایی بازی تحت فشار شدید اسپانیایی ها قرار خواهیم گفت. آنها در پی دیکته کردن قدرت بازی خود بر ما خواهند بود و با توجه به نتیجه ای که در بازی اول گرفته اند، به دنبال این هستند که خیلی زود به گل برسند. قطعاً ما نیز استراتژی بازی با مراکش را تکرار خواهیم کرد، یعنی دفاع با تمرکز بالا و گل نخوردن. اگر روند گل نخوردن ما ادامه پیدا کند، جریان بازی به سودمان تغییر خواهد کرد. چرا که اسپانیایی با گل نزدن عصبی می شوند و تمرکزشان را از دست خواهند داد.


بازیکن اسبق تیم ملی با تاکید بر اینکه ما صرفاً نباید به دنبال دفاع کردن باشیم، عنوان کرد: کی روش قطعاً برای لحظاتی که توپ را در اختیار می گیرم برنامه دارد. با توجه به اینکه جوردی آلبا از جناج چپ زیاد نفوذ می کند، می توانیم روی ضد حملات مان با محوریت جهانبخش حساب کنیم. در واقع جناج چپ اسپانیا می تواند پاشنه آشیل این تیم باشد و بتوانیم از این نقطه ضربه بزنیم.


او در مورد بازی نه چندان خوب علیرضا جهانبخش مقابل مراکش گفت: بهرحال بازیکن وقتی در تیم باشگاهی طی یک فصل بازی می کند، شرایط به مراتب راحت تری دارد تا نسبت به بازی در جام جهانی با این همه فشار و استرس. من این را به هیچ عنوان قبول ندارم که بازیکنان برای بازی در تیم ملی انرژی 100 درصدی خود را نمی گذارند.

 

چه لذتی بالاتر از اینکه شما برای تیم ملی بازی کنی و یک ملت را خوشحال کنی؟ همه بازیکنان با تمام وجود بازی می کنند و اصلاً این را نمی پذیرم که کسی برای تیم ملی کم فروشی کند.


مهدوی کیا در مورد پیش بینی اش از نتیجه بازی امشب گفت: بسیار علاقمندم که نتیجه این بازی صفر – صفر مساوی شود اما کار بسیار سختی در پیش داریم. البته بستگی دارد که کی روش با چه استراتژی وارد بازی شود و چه اتفاقاتی در زمین بیفتد اما امیدوارم همان نتیجه صفر – صفر رقم بخورد.

دیدگاه‌ها