کد خبر : 1533219 | 03 تیر 1397 ساعت 11:48 | 20.5K بازدید | 0 دیدگاه

مسلماً به خلاقیت اوزیل نیاز داریم

لو: بازی با سوئد یک سیگنال بود

یک شب به یاد‌ماندنی در سوچی، یک نبرد پرهیجان و پر فراز و نشیب. دیداری که از ثانیه‌ی اول با هیجان همراه بود و تا ثانیه‌ی آخر پرهیجان و پراضطراب باقی ماند.

لو: بازی با سوئد یک سیگنال بود

به گزارش "ورزش سه"، هنوز بازی آغاز نشده که مشخص می‌شود یواخیم لو شاگرد محبوبش مسوت اوزیل را روی نیمکت ذخیره‌ها نشانده. بعد آلمان روی یک اشتباه 1-0 عقب می‌افتد و کمی بعد از شروع نیمه‌ی دوم موفق می‌شود بازی را به تساوی 1-1 بکشاند. و در نهایت، تونی کروس در پنجمین دقیقه‌ی وقتهای تلف‌شده با شوتی استثنایی پیروزی 2-1 را به آلمانها هدیه می‌دهد. سرمربی مانشافت، یواخیم لو می‌گوید پیروزی دیشب تیمش، در آستانه‌ی آخرین بازی مرحله‌ی گروهی به بازیکنان آلمانی روحیه داده است.


شنبه شب، هواداران تیم ملی آلمان بالاترین میزان اضطراب را تجربه کردند و در سراسر بازی مانشافت در مقابل سوئد، از دیدن آنچه در میدان می‌گذشت رنج کشیدند. وقتی سوت پایان نیمه‌ی اول به پایان رسید و تابلوی ورزشگاه نتیجه‌ی 1-0 به سود سوئد را نشان می‌داد، طرفداران آلمان شک نداشتند که تیم ملی آلمان، بدترین عملکرد تاریخ فوتبال این کشور را به نمایش گذاشته و اگر وضع به همین ترتیب ادامه پیدا کند، این تیم به عنوان بدترین تیم آلمان در تاریخ ثبت می‌شود. با شروع نیمه‌ی دوم اما چیزی نمی‌گذرد که بازی 1-1 می‌شود تا آلمان‌دوست‌ها کمی آرام شوند. اما همچنان اضطراب در هوا موج می‌زند تا اینکه در پنجمین دقیقه‌ی وقتهای تلف‌شده تونی کروس خود را در قامت یک قهرمان نشان داده و ضربه‌ی آزاد را استادانه به درون دروازه‌ی دروازه‌بان درجه‌یک سوئد می‌فرستد.  


بعد از این گل، احساس نجات و رهایی به حس غالب هشتاد میلیون آلمانی تبدیل می‌شود. لو در آغاز آنقدر احساساتی است که نمی‌‌داند چکار باید بکند. بازیکنان ذخیره به درون زمین می‌دوند و همه‌ی نیمکت آلمان با تمام سرعت به سمت کروس می‌دوند تا قهرمان‌شان را بگیرند و به آغوش بکشند.

 

یواخیم لو بعد از بازی در مصاحبه‌ای با شبکه‌ی آ‌.آر.دی آلمان می‌گوید " به خاطر پیروزی‌ای که در وقت اضافه، با ده بازیکن به دست آمد خیلی خوشحال بودیم. رویهم‌رفته کاملاً سزاوار پیروزی بودیم چون به خودمان باور داشتیم. بازی را رها نکردیم و ظرفیت روحی- روانی بالایی نشان دادیم ".

 

لو با اینکه قهرمان دیشب تیمش تونی کروس در جریان بازی چند اشتباه عجیب داشت و روی گل سوئد هم مقصر بود، از او بسیار راضی است و می‌گوید " از این اشنباهات برای بازیکنانی مثل تونی کروس،  همیشه رخ می‌دهد. ولی او بود که در نهایت گل ما را به ثمر رساند ".


لو درباره‌ی اینکه بعد از جام جهانی 2010 تیمش برای اولین بار در یک تورنمنت بزرگ، در یک بازی از آغاز بدون مسوت اوزیل به میدان رفته می‌گوید " نمی‌شود همیشه با یک تیم بازی کرد. ما در این تورنمنت مسلماً به خلاقیت اوزیل نیاز داریم ". سرمربی آلمان معتقد است تیمش در مقایسه با بازی مقابل مکزیک، با وجود بعضی آسیب‌پذیری‌های جزئی، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته. لو می‌گوید " امروز نسبت به بازی با مکزیک، پاسهای بد کمتری داشتیم. وقتی در حال حمله هستیم، یک اشتباه همیشه می‌تواند به دریافت گل ختم شود ".


رئیس فدراسیون فوتبال آلمان، راینهارد گریندل هم می‌گوید " به انتقادها واکنش خوبی نشان دادیم. البته اشتباهات اندکی داشتیم ولی از بازی‌های ترکیبی و تغییراتی که در تیم دیده می‌شد، در بازی با مکزیک خبری نبود. یواخیم لو در تیم تغییراتی بوجود آورده که مشخص شد همه صحیح بوده‌اند. باید از غر زدن و شکایت کردن دائمی بعد از هر بازی دست برداریم. من باور دارم تجربه‌ی بازی دیروز می‌تواند قدرت فوق‌‌العاده‌ای به تیم بدهد ".


لو با ابراز رضایت از بازی تیمش می‌گوید " یک بازی پرهیجان و پر از احساس. فقط در دقایق آخر ما شوت یولیان برانت را داشتیم که به تیر دروازه کوبید. ضربه‌ی سر ماریو گومز که با درخشش دروازه‌بان سوئد دفع شد. این همه موقعیت درحالی که ما یک نفر کمتر بودیم نشان می‌دهد چه تیم خوبی هستیم. دیشب هیجان و اضطراب تا آخرین ثانیه ادامه داشت. در هر تورنمنتی بازی‌های حذفی همینقدر پرهیجان هستند و بازی دیشب هم برای ما در واقع حکم یک بازی حذفی را داشت که باید حتماً پیروز می‌شدیم. برای همین اولین بار نیست که چنین حس و حالی را تجربه می‌کنم. بله، بازی دیشب می‌تواند برای ما سیگنال خوبی باشد. شاید تیم ما فقط به همین احتیاج داشت تا روحیه بگیرد و در بازی‌های بعدی آنطور که می‌خواهیم باشد "


اما با وجود نتیجه‌ی دیشب، آلمان جایگاه خود را آنچنان امن احساس نمی‌کند. چون سوئد که در مقابل کره به پیروزی رسیده اگر مکزیک را شکست دهد، سوئد و مکزیک، شش امتیازی خواهند شد. آلمان هم با فرض پیروزی مقابل کره‌ی جنوبی، شش امتیازی می‌شود. پس ژرمن‌ها باید در مقابل کره، با تفاضل گلی بهتر از دو حریف قدرشان، به پیروزی برسند.

دیدگاه‌ها