کد خبر : 1533299 | 03 تیر 1397 ساعت 16:14 | 29.3K بازدید | 0 دیدگاه

ایران الان قدرت اول آسیا نیست

قراب: ما برای تفریح به برزیل رفته بودیم

عضو تیم ملی در جام جهانی کوچک که در سال 1972 در برزیل برگزار شد می گوید که پرتغال آن زمان با ایران قابل مقایسه نیست.

قراب: ما برای تفریح به برزیل رفته بودیم

جواد قراب در مورد بازی تیم ملی ایران برابر پرتغال در جام جهانی کوچک به "ورزش سه" می گوید: آن زمان ما در جام ملت ها اول شدیم، از بانکوک حرکت کردیم تهران و یک هفته بعد به برزیل رسیدیم.  ما در گروهی افتادیم که ایرلند، پرتغال و اکوادور در آن حضور داشتند، خوب بازی کردیم ولی فاصله فوتبال ما با آنها زیاد بود. به عنوان بهترین تیم آسیا رفتیم و خوب بازی کردیم ولی تیم پرتغال فوق العاده بود. آن زمان ازبیو بازی می کرد که واقعا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال دنیا است.


او می گوید تیم ملی در آن زمان برای تفریح به برزیل رفته بود: به ما گفتند جام جهانی کوچک مسابقاتی است که زیاد مهم نیست و ما هم بیشتر برای تفریح رفته بودیم. زمانی که کلانی به برزیل رسید دقیق یادم است می گفتند پله سفید آمده است، حتی او با همسرش به برزیل آمده بود.  برای تفریح رفته بودیم و فکر نمی کردیم تیم ها اینقدر قوی باشند.


وی افزود: آقای رنجبر سرمربی تیم ملی گفتند من را گذاشته اند تا اوزبیو را بگیرم. من گفتم برای چی باید بگیرم؟ اجازه بدهید من کارم را کنم ولی گفتند باید او را بگیرم. من بازی خودم را انجام دادم ولی واقعا پرتغال خیلی خوب بود و ما هم زحمت مان را کشیدیم. برابر ایرلند 2 بر یک شکست خوردیم که حتی می توانستیم پیروز هم شویم و حتی اکوادور را هم شکست دادیم. 


قراب دوباره تایید می کند که این تیم برای تفریح به برزیل رفته بود: ما برای سفر تفریحی به آنجا رفته بودیم. هیچ کدام از بازیکنان نتوانستند بروند و ناراحت بودند  کارناوال چون خیلی زیبا است و فقط من رفتم، فردا هم علیه من شدند و خواستند من را تنبیه کنند که البته بخیر گذشت.


او در مورد بازی فردا ایران برابر پرتغال می گوید: بینید من اصلا تیم ملی را با گذشته مقایسه نمی کنم ولی حالا هم بچه های ما بهتر شده اند و هم پرتغال آن پرتغال نیست. بعید نیست ایران بجنگد و ببرد و فقط نباید توقع مردم را بالا ببریم.


قراب در پایان گفت: ما باید اول در جام ملت ها و لیگ قهرمانان آسیا اول شویم و بعد بگوییم قدرت اول آسیا هستیم.  این جام جهانی سمبلیک است، بازیکنان می آیند تا فوتبال بازی کنند و دیده شوند و نباید توقع مردم را بالا ببریم. ما در آن زمان که به برزیل رفتیم در آسیا قهرمان شدیم ولی الان ما در آسیا با تیم های بزرگ فاصله داریم. آن زمان یک تیم به جام جهانی صعود می کرد ولی الان 5 تیم صعود می کنند . نمی خواهم تیم ملی را  تضعیف کنم و بچه ها فوق العاده هستند و من فکر می کنم فردا شب می توانیم برنده بشویم.

دیدگاه‌ها