کد خبر : 1533809 | 05 تیر 1397 ساعت 09:32 | 66.1K بازدید | 0 دیدگاه

اخراج نشدن پیکه، کرنر مردود، آفساید بحث‌برانگیز

آیا داور سر مراکش را برید؟

هروه رنار، سرمربی فرانسوی مراکش با وجود اینکه تصمیم جنجالی داوران در مورد یک صحنه‌ی آفساید، تیمش را با بی‌رحمی تمام از کسب پیروزی 2-1 مقابل اسپانیا بازداشت این بار گویا تصمیم ندارد بر علیه داوران طغیان کند.

آیا داور سر مراکش را برید؟

به گزارش "ورزش سه"، با اینکه تصمیم مهم داور بازی مراکش و اسپانیا، در اواخر بازی، که با استفاده از VAR اتخاذ شد، نگذاشت تیم رنار با کسب یک پیروزی فوق‌العاده جام جهانی را ترک کند، اما او تصمیم گرفته مثل گذشته، داور و تیم داوری را با حرفهای پر نیش و کنایه‌اش مورد تهاجم قرار ندهد.

 

با اینکه شاگردان رنار به دلیل باخت در دو بازی اول‌شان از جام حذف شده بودند ولی در بازی دیشب مقابل اسپانیا، درحالی که چیزی به پایان وقت قانونی بازی باقی نمانده بود، در مسیر پیروزی 2-1 مقابل اسپانیا حرکت می‌کردند و با رسیدن به مقصد، فاصله‌ی چندانی نداشتند. اما در آخرین لحظات یاگو آسپاس که به عنوان یار تعویضی به میدان آمده بود، سانتر دنی کارواخال را وارد دروازه کرد و VAR بعد از وقفه‌ای طولانی، گل را سالم اعلام کرد تا نتیجه‌ی بازی رسماً 2-2 شود. جالب اینجا است که کمک‌داور پیش از استفاده از داور ویدیویی، پرچم زده و گل اسپانیا را آفساید اعلام کرده بود.


رنار بعد از شکست تیمش مقابل پرتغال، از تصمیم‌هایی که تیم داوری علیه شاگردانش گرفته بودند بسیار خشمگین بود و ادعا کرد حذف مراکش از جام جهانی روسیه ناجوانمردانه و به دلیل تصمیمات داوران اتفاق افتاده.


اما دیشب در کالینینگراد، تیم رنار در جدال با اسپانیا پرقدرت و با روحیه ظاهر شد و سرمربی فرانسوی شیرهای اطلس هم نسبت به داور و تیم داوری، ملایم‌تر شده بود. رنار به خبرنگاران گفت " داور بودن خیلی سخت است. بعد از بازی قبلی، هر چه دلم می‌خواست گفتم و ناراحت هم نیستم. ولی حالا باید روی چیزی تمرکز کنیم که هیچ چیز از آن مهمتر نیست : نتیجه "


خیلی دوست داشتیم برنده شویم. امشب برای همین به اینجا آمده بودیم. ولی مثل همه‌ی تیم‌هایی که مقابل اسپانیا بازی می‌کنند، از آنها ضربه خوردیم. اگر به ترکیب‌شان نگاه کنید، مخلوطی از بارسلونا و رئال مادرید است. آنها بازیکنهای برجسته و استثنایی هستند. بازیکنان ما را باید تحسین کرد. کل تیم مراکش به خاطر نمایشش در این جام جهانی باید تحسین شود. ما بیست سال بود در جامهای جهانی حضور نداشتیم و از این به بعد برای پیشرفت و بهتر شدن، نیاز به کسب تجربه داریم. ولی نشان دادیم که می‌توانیم با دو تا از بهترین تیم‌های دنیا، اسپانیا و پرتغال، جدال نزدیک و پایاپای داشته باشیم. ما آمده بودیم تا در جام جهانی، مراکش را به نمایش بگذاریم ".


در بازی دیشب مراکش و اسپانیا که در اغلب لحظات بازی، فیزیکی و پر از درگیری دنبال می‌شد، روشن ایرماتوف، داور مسابقه به شش بازیکن مراکش کارت زرد نشان داد. جالب اینجا است که سه  کارت زرد از این شش کارت، در نیمه‌ی اول بازی، در یک بازه‌ی زمانی 3 دقیقه‌ای به مراکشی‌ها نشان داده شد.

 

ولی رنار می‌گوید جرارد پیکه به دلیل تکلی که روی گلزن تیمش خالد بوطیب رفت باید از بازی اخراج می‌شد. از سوی دیگر به نظر می‌رسید این مدافع اسپانیایی در یک صحنه در محوطه‌ی جریمه توپ را با دستش لمس کرد که داور در سوت خود ندمید و پنالتی را تقدیم مراکش نکرد. رنار در عین حال، حرکات پیش از به ثمر رسیدن گل دقیقه‌ی 91 آسپاس را به پرسش می‌گیرد و معتقد است گل تساوی‌بخش اسپانیا باید مردود می‌شده.


رنار می‌گوید " در مورد تعداد زیاد کارت‌های زرد باید بگویم بعضی خطاها انجام شد که مستحق دریافت کارت زرد بود. ولی نه همه‌ی آنها. وقتی پیکه از هر دو پایش برای تکل رفتن استفاده کرد و اخراج نشد ما خیلی عصبانی شدیم. ولی خب، آن صحنه از مهمترین صحنه‌های بازی نبود. تنها سوالی که می‌خواهم از داور بپرسم درباره‌ی گل دوم اسپانیا است، گل تساوی. ما انتظار داشتیم کرنر از یک سمت زده شود ولی آنها کرنر را از سمت مقابل زدند. نمی‌دانم چنین چیزی در قوانین مجاز است یا نه. اگر مجاز نیست، داور اشتباه بزرگی مرتکب شده. اگر مجاز است، ما چون صحنه را از نظر آفساید با VAR چک کردیم و می‌دانیم آفساید نبوده، با گل مشکلی نداریم. ولی سوال اصلی این است که وقتی توپ مثلاً از سمت راست دروازه بیرون رفته و کرنر شده، می‌توان کرنر را از سمت چپ ارسال کرد ؟ من رفتم که این سوال را از داورها بپرسم ولی کسی حاضر به جواب دادن نبود "

دیدگاه‌ها