کد خبر : 1534105 | 06 تیر 1397 ساعت 11:00 | 13.3K بازدید | 0 دیدگاه

مکزیک برای برد به میدان می‌رود

آزتک‌ها یکصدا می‌گویند: فقط پیروزی

با اینکه مکزیک، ملقب به ال‌تری حتی با یک امتیاز به مرحله‌ی دوم جام جهانی صعود می‌کند، ولی آزتک‌ها با هدف بدست آوردن صدرنشینی گروه F برای پیروزی به مصاف سوئد می‌روند.

آزتک‌ها یکصدا می‌گویند: فقط پیروزی

به گزارش "ورزش سه"، مکزیک که روز چهارشنبه در اکاترینبورگ آرنا با سوئد دیدار خواهد کرد، با اینکه با کسب نتیجه‌ی تساوی راهی دور حذفی جام جهانی خواهد شد، اما شواهد نشان می‌دهد یاران اوسوریو با توپ پر و برای پیروزی در مقابل اسکاندیناویایی‌ها قرارخواهند گرفت.


چرا که بازی برای تساوی، نه با سبک فوتبال مکزیک همخوانی دارد و نه خوان کارلوس اوسوریو مربی‌ای است که تیمش را با چنین هدفی روانه‌ی میدان کند. مکزیک همیشه با شوری آتشین به میدان می‌رود. از طرف دیگر به میدان رفتن برای کسب مساوی، به واقع بازی با آتش است. تصور کنید تیم تا دقیقه‌ی 89 با نتیجه‌ی 0-0 به بازی ادامه می‌دهد اما در آخرین دقیقه‌ی بازی دریافت یک گل کافی است تا خاطره‌ای تلخ برای همیشه در ذهن یک ملت ماندگار شود. اما تیمی مثل مکزیک که تنها به یک تساوی نیاز دارد می‌داند که اگر در اوایل بازی به یک گل دست یابد، ایده‌آل‌ترین بازی ممکن در انتظارش خواهد بود.


مکزیکی‌ها اگر دست خودشان بود مسلماً نمی‌خواستند در چنین شرایطی گرفتار شوند ولی در جریان برگزاری جدال‌های گروه F ، برای جلوگیری از افتادن به دام این وضعیت کار چندانی از آنها ساخته نبود. مهاجم مکزیک، خاویر هرناندز، ملقب به چیچاریتو روز سه‌شنبه می‌گوید " به اعتقاد من، گروه ما گروه مرگ است. ما در تمام گروه‌ها تنها تیمی هستیم که با شش امتیاز، صعودمان قطعی نیست ".

 

مکزیکی‌ها بعد از پیروزی 1-0 مقابل آلمان، در مقابل کره هم با نتیجه‌ی 2-1 پیروز شدند اما در گروه مرگ جام جهانی، نتایج دیگر به شکلی رقم خورده که صعود آنها قطعی نباشد و ال‌تری برای راه‌یافتن به دور دوم، در آخرین بازی خود نیازمند یک تساوی باشد. اگر مکزیک موفق شود، صعود خود را مدیون برنامه‌ی مربی‌اش اوسوریو خواهد بود که قصد دارد در بازی آخر به جای عقب کشیدن و منتظر یک امتیاز ماندن، تیم را تهاجمی روانه‌ی میدان کند.


اوسوریو که به تعویض‌های متعدد شهره است در بازی مقابل کره، تیمش را در حالی به میدان فرستاد که نسبت به تیم پیروز در مقابل آلمان، تنها یک تغییر داشت. اما این بار با توجه به اینکه هکتور هررا و هکتور مورنو یک کارت زرد دارند و احتمال صعود مکزیکی‌ها به مرحله‌ی حذفی بالا است، گفته می‌شود اوسوریو ممکن است این بار تیمش را با تغییرات بیشتری روانه‌ی میدان کند.


اما اوسوریو این گمانه‌زنی که کارت‌های زرد دو هکتورِ مکزیک ممکن است روی برنامه‌اش برای بازی با سوئد تاثیر بگذارد را تکذیب کرده و گفته ال‌تری مثل همیشه برای پیروزی جدال خواهد کرد.

 

اوسوریو می‌گوید " یکی از بهترین مزیت‌های بازیکنان مکزیک این است که همیشه برای بازی کردن و پیروز شدن، ذوق و شوق دارند. ما در این بازی هم با همان تفکر همیشگی به میدان می‌رویم، یعنی برای کسب سه امتیاز. کارت زردهای دو بازیکن مهم ما البته عاملی است که به آن فکر می‌کنیم ولی این مسائل هیچوقت تعیین‌کننده‌ی روش بازی ما نبوده و نخواهد بود. ما سعی می‌کنیم در قالب بازی همیشگی‌مان و با ساختاری که در تیم بوجود آورده‌ایم، بهترین عملکرد را داشته باشیم و امیدواریم در نهایت نتیجه‌ای که مد نظرمان است را بدست بیاوریم ".


شاید در بازی امشب، اوسوریو نسبت به چیزی که شش ماه پیش، زمانی که برنامه‌ریزی برای جام جهانی روسیه را آغاز کرده بود، در نظر داشته، تیمش را با تغییرات کمتری به میدان بفرستد. از طرف دیگر پیروزی مقابل آلمان، برگ برنده‌ی مکزیکی‌ها بوده و باعث شده امروز با خیال راحت راجع به این بازی مهم اظهارنظر کنند. چرا که از آغاز به نظر می‌رسید برای تعیین تکلیف صعود مکزیک از مرحله‌ی گروهی، همه چیز به بازی آخر در مقابل سوئد وابسته باشد. حالا هم حتی با وجود پیروزی تاریخی ال‌تری در مقابل ژرمن‌ها، صعود مکزیک باز هم به بازی روز چهارشنبه با سوئد بستگی دارد.

 

عدم صعود مکزیک از این گروه بسیار دشوار خواهد بود ولی با همه‌ی اوصاف، ممکن است. اما به نظر نمی‌رسد مکزیکی‌ها از این احتمال نگران باشند. حال و هوای کمپ تیم مکزیک شاد و سرخوشانه است. روز یکشنبه بازیکنان تیم ملی مکزیک در کمپ خود مشغول بازی کردن بسکتبال به تصویر کشیده شدند. روز دوشنبه هم یک خواننده‌ی مکزیکی به اردوی تیم ملی رفت تا با نواختن آهنگهای سنتی بازیکنان را سر ذوق بیاورد و البته اوسوریو هم به او ملحق شد تا نشان دهد در موسیقی هم دستی بر آتش دارد. اما روز سه‌شنبه خبرنگاران تنها اجازه داشتند شاهد 15 دقیقه‌ی اول تمرین مکزیک باشند و دست‌کم از دور به نظر می‌رسید جو تیم ملی مثبت و بی‌تنش است، بازیکنان سرحال و شاداب به  نظر می‌رسیدند و گویا از همراهی یکدیگر لذت می‌بردند. آنهم درست در آستانه‌ی لحظاتی که ممکن است برای مکزیک به عنوان بهترین یا بدترین شروع چهل سال اخیر در جامهای جهانی ثبت شود.

دیدگاه‌ها