کد خبر : 1534299 | 06 تیر 1397 ساعت 22:55 | 210.9K بازدید | 0 دیدگاه

مصاحبه یواخیم لو با شبکه زد.دی‌.اف آلمان

سکوت مرگ در رختکن مانشافت

بعد از شکست تاریخی آلمان در مقابل کره‌ی جنوبی و حذف مدافع عنوان قهرمانی دنیا از جام جهانی روسیه، یواخیم لو، سرمربی مانشافت در مصاحبه‌ای اختصاصی با زد.دی.اف شرکت کرد.

سکوت مرگ در رختکن مانشافت

به گزارش "ورزش سه"، لو که ناراحتی و تلخی از چهره‌اش می‌بارید در مقابل خبرنگار شبکه‌ی زد دی اف تلاش می‌کرد با حالتی خونسردانه به سوالات پاسخ دهد. لو تاکید داشت که تیمش بد بوده، به تمام معنا شکست خورده و قصد ندارد شکست تیمش را توجیه کند. در ادامه، متن مصاحبه‌ی لو با شبکه‌ی آلمانی را می‌خوانید :

 

شما بعد از بازی زمانی طولانی را در رختکن گذراندید. در رختکن چه گذشت و اوضاع چطور بود ؟ بازیکنها درباره‌ی اتفاقی که افتاد چه می‌گفتند ؟

خب مسلماً ناراحتی شدید موج می‌زد. سکوتی مرگبار بر رختکن حاکم بود. هیچکس نمی‌داند در موقعیت فعلی، در این لحظات چه باید گفت. اتفاقی که افتاده برای ما فوق‌العاده ناراحت‌کننده است. ولی باید این را نشان بدهیم که واقعیت را می‌پذیریم. باید به حریفی که ما را شکست داد تبریک بگوییم همینطور به سوئدی‌ها و مکزیکی‌ها. توضیح دادن در این لحظات کار بسیارسختی است ولی نباید این واقعیت را انکار کنیم که مانشافت امروز روح جنگنده نداشت، موقعیت تهاجمی خلق نکرد. این کاری بود که نتوانستیم انجام بدهیم.


اما مانشافت امروز نامطمئن بود و بازی همیشگی خود را به نمایش نمی‌گذاشت. اشکال کار کجا بود ؟
جواب دادن به این سوال خیلی سخت است. ما در دوران آماده‌سازی سعی کردیم همه‌ی کارهایی که لازم بود را انجام دهیم. سعی کردیم تمرکز تیم را افزایش بدهیم. ولی در این تورنمنت تاکتیک‌ها و خصوصیاتی که همیشه از مانشافت می‌دیدیم را به ندرت شاهد بودیم. ما از نظر اعتماد به نفس و اطمینان تیم به خود، مسلماً مشکل داشتیم و باید اقرار کرد که حذف شدن از این گروه حق ما بود.

 

زبان بدن موضوعی است که در یک تورنمنت واقعیت‌های بسیاری را درباره‌ی یک تیم فاش می‌کند. من چهار سال پیش در برزیل بارها با باستین شواین‌اشتایگر صحبت کردم. از همان ابتدا معلوم بود این مرد برنامه و نقشه‌ی مشخصی دارد. چشم‌هایش برق می‌زدند و می‌گفت ما وقتی به حریفان‌مان فکر می‌کنیم در این فکر هستیم که تیم بعدی‌ای که قرار است شکستش بدهیم کدام تیم است ؟ بردن جام در آن تیم گویی نهادینه شده بود ؟ اما چرا این اتفاق در روسیه نیفتاد ؟ من واقعاً متوجه نمی‌شوم.

باید به این اشاره کنم که ما در نیمه‌ی اول بازی با مکزیک و همینطور در بازی مقابل سوئد جنگیدیم. البته دینامیزم و پویایی‌ای که باید را نداشتیم و اشتباهات زیادی مرتکب شدیم. مثل بازی با سوئد، در بازی امروز هم موقعیت‌های زیادی خلق کردیم که نتوانستیم از آنها استفاده کنیم و در نهایت هم اتفاق‌های پایان بازی را شاهد بودیم. باید پذیرفت که یک تیم گاهی اوقات بدشانسی می‌آورد. ولی در عین حال ما برای بازی برنامه داشتیم، برنامه‌ای که درباره‌ی آن صحبت کرده بودیم ولی نتوانستیم برنامه‌ی خودمان را در بازی پیاده کنیم.


آلمان اولین مدافع قهرمانی‌ای نیست که در مرحله‌ی اول جام جهانی حذف می‌شود. در همین جامهای اخیر شاهد بودیم که این اتفاق برای اسپانیا و ایتالیا هم افتاده بود. به نظر شما می‌توان از پدیده‌ای به اسم سندروم باخت مدافع عنوان قهرمانی صحبت کرد ؟
بله این اتفاق در دوره‌های گذشته افتاده بود. برای تیمی که چهار سال قبل موفقیتی تا این حد عظیم بدست آورده، اینکه بلافاصله در تورنمنت بعدی بتواند موفقیت قبلی خود را تکرار کند، فوق‌العاده دشوار است. اینکه این دشواری از کجا نشات می‌گیرد و علتش چیست، من در حال حاضر در موقعیتی نیستم که بتوانم پاسخ دقیقی به این سوال بدهم. ما در بازی با مکزیک فهمیدیم که مشکل داریم ولی فکر می‌کردیم می‌توانیم خیلی راحت، با فشار دادن یک دکمه مشکل را برطرف کنیم و ادامه بدهیم. مانشافت در دوره‌ی آماده‌سازی و در تمرینها خوب کار می‌کرد. اما تیم در بازی‌ها خوب نبود. ما با بازیکنان‌‌مان در این باره صحبت کرده بودیم. ما در بازی با سوئد با اینکه نتوانستیم حملات شناور و کوبنده ترتیب بدهیم اما تیم درمیدان تلاش می‌کرد و بعد از بازی با سوئد احساس می‌کردیم بهتر شده‌ایم. در دو روز قبل به نظر می‌رسید تیم تمرکز بهتری پیدا کرده. من این را قبل از شروع بازی امروز در بازیکنان می‌دیدم. ولی خب، در میدان نتوانستیم نشان بدهیم.

 

1314831

 


آیا تعویض‌های زیاد شما در بازی امروز، احساس عدم اعتماد به نفس را به تیم تزریق نکرد ؟
ما فهمیده بودیم که سوئد جلو افتاده و برای همین مجبور بودیم دست به تعویض بزنیم. باید مولر را به میدان می‌فرستادیم که در خط حمله بازی کند. وقتی یولیان برانت را به میدان فرستادم به موقعیتی رسیده بودیم که باید پیه هر ریسکی را به تن‌مان می‌مالیدیم. باید فقط حمله می‌کردیم و هر خطری را می‌پذیرفتیم. ولی واقعیت این است که در این دقایق هم نامنظم بودیم. در این هیچ شکی نیست.

 

شما در سه بازی در ترکیب تیم‌تان 20 تغییر بوجود آوردید. این خیلی زیاد نیست ؟
چرا زیاد است. در آخرین لحظات با چند مصدومیت مواجه شدیم. در حالت عادی جروم بواتنگ و رودی باید در تیم ما فیکس بازی می‌کردند ولی نتوانستیم به این صورت وارد میدان بشویم. به هر حال مسئولیت اتفاقاتی که افتاده به عهده‌ی من است.


باخت آلمان در اولین مرحله‌ی جام جهانی یک اتفاق تاریخی است. می‌توان گفت علاوه بر شکستی که به عنوان عضوی از تیم ملی آلمان متحمل شده‌اید، امروز تلخی یک شکست فردی‌تر را هم مزه مزه می‌کنید ؟
شکی نیست که ما باخته‌ایم. هم فوتبال آلمان و هم تیم ملی شکست خورده. تمام تلاشهای ما در چهار سال گذشته به باد رفته. چهار سال پیش تا فینال رفتیم و قهرمان شدیم ولی این بار نتوانستیم به هدف‌مان برسیم. البته شکی نیست که نمی‌توانیم ناکامی‌مان را توجیه کنیم ولی خب ....

 

مترجم : آرش جلال منش

 

دیدگاه‌ها