کد خبر : 1534307 | 06 تیر 1397 ساعت 23:30 | 34.6K بازدید | 0 دیدگاه

تبعات شکست تحقیرآمیز مانشافت

شعف داغ‌دیده‌های سابق از تحقیر آلمان

مدافع عنوان قهرمانی در سالهای گذشته امیدهای چندین ملت را در جامهای جهانی ناامید کرده بود و به همین علت بود که حالا حذف آنها در مرحله‌ی اول، عده‌ای را در گوشه و کنار دنیا شاد کرده. عده‌ای که تعدادشان چندان هم کم نیست.

شعف داغ‌دیده‌های سابق از تحقیر آلمان

به گزارش "ورزش سه"، اتقاقات امشب نشان داد نقل قول مشهور گری لینه‌کر که می‌گوید " فوتبال بازی ساده‌ای است. 22 نفر 90 دقیقه دنبال یک توپ می‌دوند و آخر سر، آلمان همیشه برنده می‌شود " همیشه مصداق ندارد. البته شکی نیست که وقتی پای جام جهانی در میان باشد، آلمان به شکلی غیر قابل اجتناب، همیشه یکی از مهم‌ترین بخت‌های قهرمانی است.


آلمانها چهار بار جام را فتح کرده‌اند و از زمان اولین خروج‌شان از جام جهانی در مرحله‌ی اول، که در سال 1938 اتفاق افتاده بود، تا امروز هرگز مقامی بدتر از هفتمی بدست نیاورده بودند. اما امشب آلمانها از گروه F جام جهانی روسیه سقوط کردند تا نوار تقریباً یکپارچه‌ی موفقیت‌های دائمی خود را پاره کنند.


شکست 1-0 مقابل مکزیک نشان داد تیمی که خیلی‌ها برایش رویای قهرمانی می‌دیدند مشکل دارد و امشب در مقابل کره‌ی جنوبی، مانشافت با تحمل شکستی تحقیرآمیز، مجبور شد بار سفر بربندد و به عنوان تیمی در قعر گروه، به آلمان برگردد.


با اینکه رکورد درخشان آلمانها در تاریخ جامهای جهانی آنها را به تیمی مورد احترام تبدیل کرده اما شکست 7-1 برزیل، سه شکست متوالی آرژانتین و چندین شکست نزدیک و پرتنش انگلیس در مقابل مانشافت، کار خود را کرده تا امشب میلیونها نفر با لبخند به غم و اندوه ژرمن‌ها نگاه کنند.


آلمانها برای این احساس یک لغت دارند : شادن‌فرویده. یعنی احساس شعفی که با دیدن رنج و تحقیر دیگری بدست آید. حسی که امشب در لحظه‌ی به صدا در آمدن سوت پایان شکست فاجعه‌بار آلمان در مقابل کره‌ی جنوبی، در گوشه و کنار دنیا به وفور احساس شد.

دیدگاه‌ها