کد خبر : 1534592 | 08 تیر 1397 ساعت 10:42 | 17.9K بازدید | 0 دیدگاه

انگلیس و بلژیک برای آینده چه در سر دارند؟

تیم ساوت‌گیت به هدفش رسید، رشفورد نه

گرت‌ ساوت‌گیت که در بازی دیشب مقابل بلژیک، در ترکیب تیم خود تغییرات زیادی بوجود آورده بود با شکست در مقابل بلژیک به عنوان تیم دوم گروه G به مرحله‌ی دوم صعود کرد.

تیم ساوت‌گیت به هدفش رسید، رشفورد نه 

به گزارش "ورزش سه"، انگلستان با کسب مقاوم دوم گروه، حالا به اصطلاح در نیمه‌ی آسان نمودار درختی مراحل حذفی جام جهانی قرار دارد و در مرحله‌ی یک‌هشتم‌نهایی به مصاف کلمبیا خواهد رفت. 


شیاطین سرخ از طرف دیگر در آن مرحله به مصاف ژاپن خواهند رفت، بازی‌ای که انتظار می‌رود بلژیکی‌ها بتوانند به راحتی در آن به پیروزی رسیده و به یک‌چهارم نهایی برسند. 


پیش از بازی دیروز در شهر کالینینگراد، انگلیس و بلژیک هر دو با شش امتیاز صدرنشین گروه G بودند و صعودشان به مرحله‌ی دوم قطعی شده بود. در نتیجه هر دو مربی به ستاره‌های کمتر به میدان رفته‌ی خود فرصت دادند تا خود را نشان داده و ثابت کنند در مرحله‌ی حذفی باید در ترکیب اصلی تیم‌های ملی‌شان حضور داشته باشند. 

 

درحالیکه عدنان یانوزای بلژیکی از فرصتی که بدست آورد استفاده کرد و گلی بسیار زیبا به ثمر رساند، بهترین فرصت گلزنی انگلیس نصیب مارکوس رشفورد شد ولی او توپ را خیلی بد خراب کرد و به احتمال زیاد شانس خود را برای اینکه در مراحل حذفی از آغاز بازی‌ها به میدان برود را از دست داد. مسابقه‌ای که در آن هر دو تیم با تغییرات زیاد به میدان بیایند، مسلماً بازی زیبا و جذابی نخواهد شد. اما این مسابقه راه خود را به کتابهای تاریخ باز کرد چرا که با مجموع 17 تغییری که دو تیم در ترکیب خود بوجود آورده بودند، از این نظر رکورد تاریخ جامهای جهانی را شکست. در شروع بازی، ترکیب انگلیس با ترکیبی که پاناما را 6-1 شکست داده بود، هشت تفاوت داشت. روبرتو مارتینز، سرمربی بلژیک هم از ترکیبی که تونس را  مغلوب کرده بود تنها دروازه‌بانش تیبو کورتوا و مدافعش ددریک بویاتا را حفظ کرده بود. 


مدافع لیورپول، ترنت الکساندر- آرنولد دیشب به چهارمین بازیکن زیر 20 سال انگلیسی تبدیل شد که از آغاز یک بازی با پیراهن تیم ملی کشورش به میدان می‌رفت. آرنولد دومین بازی ملی خود را پشت سر گذاشت. این فوتبالیست 19ساله با توپ راحت کار می‌کرد اما گاهی اوقات برای مهار وینگر خطرناک بلژیکی تورگان آزار دچار مشکل شد. با وجود همه‌ی حرف و حدیثها درباره‌ی آقای گل شدن هری کین، مهاجم تاتنهام بازی را از روی نیمکت تماشا کرد و به جای او جیمی واردی در میدان بسیار دوید بدون اینکه مثمر ثمر باشد. 

 

رشفورد هم در خط حمله به کار گرفته شده بود و سرعتش باعث شد دفاع تغییریافته‌ی بلژیک بارها به دردسر بیفتد. اما رشفورد بهترین فرصت گلزنی سه‌شیرها را از دست داد و ضربه‌ی کات‌دارش از کنار دروازه‌ی کورتوا به بیرون رفت. مهاجم منچستریونایتد که به زیبایی خود را در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان قرار داده بود، اگر شوتش را به چهارچوب می‌زد، نتیجه‌ی بازی مساوی می‌شد. 


اما یک بازیکن سابق یونایتد در سوی دیگر میدان، بلژیک را از حریف پیش انداخت و در جایی که رشفورد نتوانست، از فرصت خود استفاده کرد. یانوزای درون محوطه‌ی جریمه‌ی انگلیس صاحب توپ شد، دنی رز را از پیش رو برداشت و برای خود فرصت شوتزنی خلق کرد. او با یک شوت فوق‌العاده توپ را به تور دروازه چسباند تا  کاری از دستان جردن پیکفورد ساخته نباشد. کیفیت گلی که یانوزای به ثمر رساند باعث می‌شود مارتینز قبل از شروع مرحله‌ی حذفی، در مورد خط حمله‌اش به تفکری جدی نیاز داشته باشد. یانوزای حالا گزینه‌ی دیگری است که به خط حمله‌ی پرستاره و پراستعداد بلژیک اضافه می‌شود. 


قبل از بازی انگلیس و پاناما، بسیار کارشناسان و هواداران خواستار به میدان رفتن رشفورد بودند به این امید که بازی با پانامای ضعیف برای مهاجم یونایتد فرصتی برای بالا بردن اعتماد به نفسش باشد. اما در عوض، ساوت‌گیت به رشفورد در جدال با تیم دوم بلژیک فرصت به میدان رفتن داد. ناکامی رشفورد در مهترین لحظه‌ی بازی برای یک مهاجم، باعث می‌شود به میدان رفتن او به جای رحیم استرلینگ، بسیار بعید به نظر برسد. چرا که انگلیس قصد دارد بعد از سال 2006 اولین پیروزی خود در مرحله‌ی حذفی جام جهانی را جشن بگیرد.

دیدگاه‌ها