کد خبر : 1534794 | 09 تیر 1397 ساعت 09:58 | 72K بازدید | 0 دیدگاه

از جوانمردی ستاره وایکینگ ها تا افسوس های رونالدو

قصه پنالتی زنان به ایران جهانی شد

این روزها قصه پنالتی از دست دادن ستاره های بزرگ جام جهانی در روسیه 2018 حسابی سرو صدا به پا کرده تا جایی که پای قصه پنالتی زنان به ایران هم به میان آمد.

قصه پنالتی زنان به ایران جهانی شد

به گزارش "ورزش سه"، بعد از این که لیونل مسی پنالتی آرژانتین مقابل ایسلند را از دست داد این بار نوبت به کریس رونالدو رسید تا با از دست دادن ضربه پنالتی مقابل ایران نامش را در کنار رقیب دیرینه قرار بدهد تا همه از ناکامی و طلسم دو ستاره بزرگ فوتبال دنیا در جام جهانی صحبت کنند.


سوژه از دست دادن پنالتی ها در جام جهانی که برای مسی و رونالدو تا الان گران تمام شده اما پای پنالتی زن ها به ایران را نیز به میان کشید چون یکی از سایت های دانمارکی در تحلیلی جالب از طلسم پنالتی ها در روسیه به تجدید خاطره ای جالب از بازی 15 سال قبل ایران با دانمارک در شهر کپنهاگن پرداخت و نوشت برخی بازیکنان با گل نکردن پنالتی قلب ها را تسخیر می کنند برخی دیگر قلب ها را می شکنند.

 

گرفتن پنالتی رونالدو توسط بیرانوند در بازی ایران و پرتغال در جام جهانی 2018 روسیه


سایت latestly در گزارشی پیرامون قصه پنالتی ها نوشت:« حرف و حدیث های بسیاری در مورد تعداد پنالتی های جام جهانی 2018 روسیه مطرح شده است. مهم ترین پنالتی های از دست رفته را می‌توان پنالتی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو دانست . با ورود جام جهانی به دور حذفی، ما صحنه هایی را بررسی خواهیم کرد که یک تیم بازی را باخته ولی قلب میلیون ها هوادار فوتبال را در جهان برده است».


در ادامه آمده است:« سال 2003، در یکی از دیدارهایی که بین دانمارک و ایران برگزار شد، دانمارک صاحب یک پنالتی شد.این پنالتی به این علت اعلام شد که بازیکن ایران، صدای سوتی از میان تماشاچیان شنید و فکر کرد داور سوت پایان نیمه را زده به همین خاطر توپ را با دست برداشت. مورتن گیورست بود که قصد داشت ضربه پنالتی را بزند. با این حال، مورتن اولسن، سرمربی تیم به او پیام داد که به کنار زمین بیاید تا با او صحبت کند. پس از کمی صحبت در کناره زمین، مورتن ویگورست پشت توپ ایستاد و به عمد آن را به کنار زمین زد.این موضوع با تشویق تماشاگران رو به رو شد و از آن به بعد، چندین بار در دیدارهای ملی و باشگاهی نمونه های مشابهی از آن دیده شد و به نوعی می‌توان ویگورست را پیشگام بازی جوانمردانه دانست».


سایت latestly در پایان آورد:« به خاطر این اقدام، ویگورست به عنوان بهترین بازیکن سال دانمارک در سال 2003 انتخاب شد.  نه فقط فدراسیون فوتبال دانمارک، بلکه کمیته برگزاری المپیک نیز به او جایزه فیرپلی را اعطا کرد. این که فقط و فقط به دنبال کسب پیروزی باشیم، نگاه هر کس به فوتبال نیست. گاهی در فوتبال، تیمی یک بازی را باخته ولی قلب ها را برده است اما گاهی هم پیش آمده یک ستاره پنالتی خود را از دست داده و قلب طرفداران را شکسته است درست مثل رونالدو و مسی در روسیه 2018. با این حال، اقدام مورتن گیورست تا سال ها در ذهن همه فوتبال دوستان ماند درست مثل پنالتی هایی که دو ستاره این روزهای جهان مقابل ایران و ایسلند از دست دادند».

دیدگاه‌ها