کد خبر : 1534953 | 09 تیر 1397 ساعت 18:29 | 13.7K بازدید | 0 دیدگاه

مجید حسینی چگونه تبدیل به دفاع وسط تیم ملی شد؟

داستان سال؛ خوشبختی در دقیقه 79

حتی حضور در میدانی به بزرگی جام جهانی نیز گاهی وابسته به شانس و اقبال و البته اتفاقات غیرقابل پیش بینی است.

داستان سال؛ خوشبختی در دقیقه 79

به گزارش " ورزش سه" تیم ملی ایران در حالی عملکرد خوبی در جام جهانی داشت که برخی از بهترین های این تیم کسانی بودند که پیش از آن کمتر کسی فکر درخشش آن ها و حتی حضورشان در ترکیب اصلی را حدس می زد. یکی از این بازیکنان بی تردید سید مجید حسینی مدافع وسط جوان تیم ملی است که بعد از مصدومیت روزبه چشمی به عنوان مدافع وسط تیم ملی در دو بازی حساس برابر اسپانیا و پرتغال در ترکیب اصلی قرار گرفت و یکی از بهترین های ایران بود.


شانس بی خبر می آید
تیم ایران اولین بازی اش در جام جهانی را در حالی آغاز کرد که مراکشی ها فشار زیادی را روی خط دفاع تیم ایران می آوردند. بازی فیزیکی و درگیرانه دو تیم البته باعث شد تا بازیکنان دو تیم در طول بازی با مصدومیت های جزئی و بزرگی روبرو شوند. یکی از مصدومیت های مهم این بازی زمانی بود که امید ابراهیمی که یکی از بهترین های ایران بود روی یک تکل از ناحیه دنده دچار آسیب دیدگی شد.
این خبر خوبی برای تیم ملی ایران نبود چرا که سعید عزت اللهی محروم بود و کی روش احسان حاج صفی را در دفاع راست بازی داده بود. ضمن این که سرمربی پرتغالی پیش از آن با خط زدن نام سیدجلال حسینی دفاع وسط تیم ملی را به روزبه چشمی و پورعلی گنجی سپرده بود. حالا اما باید کی روش کاری می کرد و او روزبه چشمی را به هافبک دفاعی برد اما وقتی تابلوی تعویض بالا آمد همه متعجب شدند. چرا که همه انتظار داشتند که پژمان منتظری دفاع باتجربه و مورد علاقه کی روش به زمین بیاید اما سیدمجید حسینی مدافع جوانی که تنها یکی دو اردو قبل از جام جهانی به تیم ملی دعوت شده بود در دفاع وسط تیم ملی آن هم در بازی به آن مهمی به میدان رفت. حسینی آنقدر خوب بود که در دوبازی مهم بعدی برابر اسپانیا و پرتغال نیز در ترکیب اصلی قرار گرفت و هرگز نوبت به پژمان منتظری و حتی خود چشمی نرسید.
اما وقتی سیدمجید حسینی در برنامه شب گذشته 2018 در پاسخ به عادل فردوسی پور نحوه رسیدنش به ترکیب تیم ملی در جام جهانی را گفت نشان داده شد که قدرت شانس و دست سرنوشت از هرچیزی در رقم زدن اتفاقات زندگی بیش از هرچیز دیگری است.

 


دقیقه 79 - پشت صحنه
بازی از دقیقه هفتاد گذشته، کمی از فشار مراکش کم شده و تیم ملی ایران جلوتر آمده و بازی امیدوارانه ای ارائه می دهد. بی تردید امید ابراهیمی یکی از بهترین و موثرترین بازیکنان تیم در این مسابقه بود اما تکل عالی او باعث مصدومیتش شد. کی روش کنار زمین بازیکنان را با فریادها و نهایت وجودش راهنمایی می کند. چهره او وقتی ابراهیمی مصدوم شد جالب است و اینکه در مغز آقای سرمربی چه می گذرد. کی روش به بازیکنانی که خودشان را گرم می کنند نگاه می کند و تصمیمش را می گیرد و انتخاب او پژمان منتظری نیست.

 

 


از زاویه نگاه مجید حسینی
مجید حسینی در حال گرم کردن است. با انگیزه خودش را گرم می کند اما خب امیدی ندارد که به زمین برود. در کنار چند نفر دیگر از جمله پژمان منتظری دارد خودش را گرم می کند،امید ابراهیمی را می بیند که مصدوم شده و به کنار خط آورده می شود.  دستیار کی روش را می بیند که بازیکنی را صدا می زند ، او فکر می کند که پژمان منتظری که کنار او گرم می کند است اما اثری از پژمان نیست ، کی روش او را صدا می زند...عجیب است اما واقعیت دارد. خوشبختی گاهی سرزده می آید و مهم این است که آمادگی اش را داشته باشید. حتی تا زمانی که کنار زمین ایستاده هم شاید باورش نمی شود که او باید به جای امیدابراهیمی به زمین برود و در قلب خط دفاعی بازی کند.

 


از زاویه نگاه پژمان منتظری
وقتی ترکیب تیم ملی برای بازی مراکش اعلام شد شاید خود پژمان هم فکر نمی کرد که در ترکیب اصلی نباشد.اما روزبه چشمی جای او را گرفت اما احتمالش زیاد بود که به بازی برود. حتی در دفاع راست هم او می توانست مهره موثری باشد. اما گاهی زندگی و سرنوشت خواب دیگری برایت دیده اند و این جا است که سیستم فیزیولوژی بدنت هم تبدیل به دشمنت می شود. پژمان اما شاید مثل خیلی های دیگر هم فکرش را نمی کرد که اگر یک هافبک دفاعی مصدوم شود کی روش یک مدافع وسط را به میدان بفرستد. اما همه این اتفاق ها افتاد، پژمان باید در آن زمان به دستشویی می رفت و درست در همان لحظه امید ابراهیمی مصدوم شده و نمی تواند بازی کند.  پژمان وقتی به زمین برمی گردد اتفاق های زیادی افتاده است، مجید حسینی دفاع وسط تیم ملی شده و او حتی یک دقیقه هم در جام جهانی بازی نمی کند.

دیدگاه‌ها