کد خبر : 1535147 | 10 تیر 1397 ساعت 13:47 | 47.6K بازدید | 0 دیدگاه

تحلیل عملکرد کریستیانو در جام جهانی روسیه

چگونه ایران، رونالدو را از جام جهانی دور کرد؟

کریستیانو رونالدو در مقایسه با سه جام جهانی قبلی خود، امسال بهترین عملکرد را داشت و تنها نقطه تاریک او بازی با ایران بود.

چگونه ایران، رونالدو را از جام جهانی دور کرد؟

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، پرتغال در شرایط بسیار خوبی و به امید رسیدن به مراحل پایانی جام جهانی وارد روسیه شد. آنها تصور نمی کردند که خیلی زود مجبور به ترک رقابت ها شوند و به خصوص با آماگی فوق العاده بالای رونالدو، نیم نگاهی هم به فتح جام جهانی داشتند.

 

 

1315863

 

 

رونالدو بازی ها را عالی شروع کرد. او در مصاف با اسپانیا هت تریک کرد و باعث فرار پرتغال از شکست در دقیقه 88 بازی شد. او سپس تک گل پیروزی بخش پرتغال برابر مراکش را به ثمر رساند؛ در دیداری که مراکشی ها شایستگی های بسیار بیشتری داشتند. با این حال رونالدو در حساس ترین و تعیین کننده ترین مقطع جام دچار افت شد.

 

او در بازی برابر ایران یک پنالتی را از دست داد تا مسیر پرتغال در جام نیز عوض شود.

بیرانوند با مهار ضربه پنالتی رونالدو و سپس انصاری فرد با پنالتی ای که دقیقه 93 به گل تبدیل کرد، پرتغال را به رده دوم جدول فرستادند تا این تیم در بخش دشوار جدول یک هشتم نهایی قرار بگیرد و به جای مصاف با روسیه، برابر اروگوئه منسجم و قدرتمند صف آرایی کند.

 

 

1315852

 

 

رونالدو در یک هشتم نهایی و برابر اروگوئه نیز از رسیدن به گل بازماند. شش شوت به دروازه داشت که تنها یکی داخل چارچوب بود.

رونالدو در حالی جام را ترک کرد که بهترین عملکرد خود در این رقابت ها را در مقایسه با سه دوره قبلی داشت. او چهار گل زد در حالی که در سه جام جهانی 2006، 2010 و 2014، در مجموع سه گل به ثمر رسانده بود.

 

فوق ستاره رئال، پس از بازی با اسپانیا و مراکش، بهترین بازیکن جام با بیشترین شوت به دروازه بود(21 شوت، 8 داخل چارچوب). او برابر اسپانیا که هت تریک کرد، دقتی 94 درصدی در ارسال پاس داشت و برابر مراکش این دقت به 100 درصد نیز رسید. او در بازی برابر اسپانیا، توانست سرعت 33.98 کیلومتر در ساعت را نیز به ثبت برساند که برای او یک رکورد محسوب می شود.

 

 

1314631

 

 

در واقع از بازی با ایران بود که نزول کیفی رونالدو نیز شروع شد. او در بازی با ایران کمتر از 8 کیلومتر دوندگی داشت و میزان دوندگی او در مجموع 4 بازی به 34 کیلومتر رسید.

رونالدو هرچند برابر اروگوئه 9 کیلومتر دوید و تلاش زیادی برای رسیدن به گل و نجات تیمش از حذف شدن داشت ولی در نهایت توفیقی پیدا نکرد و حالا بیش از همیشه حسرت پنالتی از دست رفته برابر ایران را خواهد خورد؛  دیداری که او را از جام جهانی دور کرد.

 

 

دیدگاه‌ها