کد خبر : 1535679 | 12 تیر 1397 ساعت 11:53 | 10.6K بازدید | 0 دیدگاه

آکیرا نیشینو؛ از معجزه میامی تا معجزه ناتمام روستوف

نمایش خوب ژاپن در دیدار مقابل بلژیک، بیش از همه حاصل تفکرات مردی است که دو دهه قبل هم یک روز تاریخی را برای ژاپنی ها رقم زد.

آکیرا نیشینو؛ از معجزه میامی تا معجزه ناتمام روستوف

به گزارش "ورزش سه"، ژاپن در ماه آوریل تصمیم گرفت که همکاری با سرمربی اش یعنی وحید هلیلهوزیچ را تمام کند و این کار را برای تیم ملی این کشور که در تابستان در جام جهانی حضور می‌یافت، بسیار دشوار کرد. سه بازی دوستانه پیش از رقابت ها با شکست 2-0 مقابل غنا و سوئیس و پیروزی 4-2 مقابل تیم جوان پاراگوئه همراه بود و حدس اینکه ژاپن از چه ترکیبی در جام استفاده خواهد کرد بسیار دشوار شده بود.

 

 

1316725

 


آکیرا نیشینو در آخرین لحظات به عنوان سرمربی ژاپن در جام جهانی انتخاب شد. او که تجربیات بسیار خوبی در لیگ ژاپن کسب کرده بود، ولی انتخابش به عنوان سرمربی ژاپن با تعجب همگان همراه شد. از زمانی که او هدایت تیم ملی ژاپن را در المپیک 1996 برعهده داشت، همواره به عنوان مربی آینده تیم اصلی شناخته می‌شد. او با تیم زیر 23 سال که از هیچ بازیکنی که بیش از این سن بود، استفاده نکرد، نتایج درخشانی کسب کرد و پیروزی تاریخی مقابل برزیلی که رونالدو، روبرتو کارلوس و دیدا را در اختیار داشت به دست آورد. این دیدار که هیدتوشی ناکاتا نیز در آن حضور داشت، در تاریخ فوتبال این کشور به عنوان "معجزه میامی" شناخته می‌شود.

 

 

1316636

 


تاکتیک های نیشینو در آن زمان، خیلی دفاعی بود و سبک بازی تیم او بر اساس دفاع من تو من بود ولی در زمان حضورش روی نیمکت گامبا اوساکا بین سال های 2002 تا 2011، او وجه دیگری از تاکتیک هایش را نشان داد و تیمش بسیار هجومی بازی می‌کرد. در سال 2005، گامبا برای اولین بار جام قهرمانی ژاپن را کسب کرد و این تیم در سال 2008 نیز موفق به کسب قهرمانی آسیا شد. در ماه دسامبر همان سال، گامبا در جام جهانی باشگاه ها در مرحله نیمه نهایی به مصاف منچستریونایتد رفت و در یک بازی دیدنی ، 5-3 شکست خورد.


نیشینو شخصا تاکتیک های هجومی را ترجیح می‌دهد ولی همچنین معتقد است که تیمش نباید تماما در حمله باشد. همانطور که در المپیک آتلانتا نشان داد، تیم او می‌تواند بسته به سبک بازی حریفش، با سیستم های مختلف بازی کند. در هنگام انتخاب او، گفته بود که می‌خواهد تیمش را به سبک بازی ژاپنی برگرداند که بر اساس سرعت و چابکی ، سخت کوشی و پایداری است. او همچنین گفته بود:" نمی‌خواهم محدودیتی برای حرکات فردی قائل شوم." نمایش های فوق العاده ژاپن در این جام نشان داد که نیشینو خیلی سریع توانسته تاکتیک‌هایش را به تیم منتقل کند و ژاپن، با سبک ژاپنی خود، برای آسیا افتخار آفرینی کرد.

دیدگاه‌ها