کد خبر : 1536918 | 17 تیر 1397 ساعت 10:53 | 43K بازدید | 0 دیدگاه

شاگردان دالیچ، یک قدم تا تاریخ سازی

کرواسی آماده عبور از انگلیس و نسل ۹۸

با دو مرحله صعود به واسطه کسب پیروزی در ضربات پنالتی، کرواسی در مرحله حذفی نتوانسته به اوج پتانسیل خود برسد.

کرواسی آماده عبور از انگلیس و نسل ۹۸

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که بسیاری فکر می‌کردند با کیفیتی که کرواسی دارد، در هر دو دیدار مقابل روسیه و دانمارک، در 90 دقیقه کار را تمام می‌کند، ولی تقابل با این دو تیم به ضربات پنالتی کشیده شد و اینگونه، کرواسی توانست به نیمه نهایی رقابت ها برسد. تاکتیک مورد استفاده روسیه و دانمارک، حسابی کرواسی را دچار مشکل کرده بود و بازی روان و سرعتی این تیم را از جریان انداخته بود.

 

البته شاید بتوان گفت که دانمارک و روسیه تیم‌هایی نیستند که فوتبالی پیش رو و هجومی بازی کنند.  این تیم ها تلاششان بر این است که حریف را خسته و از کار بیندازند و روی ضد حملات به آنها ضربه بزنند. به خاطر این روش، کرواسی فضای زیادی برای پیدا کردن در زمین حریف به دست نمی‌آورد و لوکا مودریچ و ایوان راکیتیچ نتوانستند تاثیر خاصی در میدان بگذارند.

 

1318200

 

 

در حقیقت مودریچ توسط سه بازیکن روس مهار شده بود و آنها کاپیتان کرواسی را از بازی خارج کرده بودند. قدرت اصلی کرواسی در خط میانی اش است و اگر این خط میانی از کار بیفتد، شانس پیروزی تیم کاسته می‌شود. با این حال، در مرحله گروهی اوضاع به کل متفاوت بود و برای مثال بازی هایی مثل دیدار با آرژانتین، خط میانی کرواسی درخشان ظاهر شد.

 

آلبی سلسته تیمی نیست که تمایل به دفاع داشه باشد و برای همین بود که کرواسی خوش درخشید. شکی نیست که خاویر ماسکرانو کمک بسیاری به موفقیت کرواسی کرد ولی مودریچ و راکیتیچ با جادوی خود توانستند نتیجه خوبی رقم بزنند. خط میانی آرژانتین قادر به مهار ستاره های کرواسی نبود. مودریچ ثابت کرد که چرا یکی از بهترین های جهان است و دائم از خط میانی به خط دفاع آرژانتین می‌زد.

 

1318195

 

 

او همچنین کار را با زدن گل سوم تیم ملی کشورش مقابل آرژانتین تمام کرد. به همین علت است که کروات ها شانس خوبی برای خود مقابل انگلیس قائل هستند. انگلیس تیمی رو به جلو و پیشرو تر نسبت به دو رقیب قبلی است. همه چیز بستگی به این دارد که کرواسی در این دیدار، خوش شانس باشد یا طلسم شود. خط میانی انگلیس، جردن هندرسون، دله آلی و جسی لینگارد هستند.

 

هندرسون کمی جلوتر از مدافعان حضور دارد و از آنها حمایت می‌کند و لینگارد و آلی رو به جلو می‌روند. همین فاصله بین این 3 مهره، فضای خالی را برای کروات ها ایجاد می‌کند. البته که این تقابل اتفاق مهمی است ولی کرواسی شانس بالایی برای پیروزی خواهد داشت. آنها می‌دانند حریفشان در نیمه نهایی نسبت به دو حریف قبلی، آسان تر خواهد بود. برای این نسل طلایی کرواسی، زمان مناسبی فرا رسیده که برگی تازه در تاریخ فوتبال این کشور بنویسند و خاطرات سال 98 را با خاطرات جدیدی جایگزین کنند. همانطور که در زبان کروات می‌گویند دولازی کوچی" به معنی "جام به خانه می‌آید".

دیدگاه‌ها