کد خبر : 1537094 | 18 تیر 1397 ساعت 10:11 | 52.6K بازدید | 0 دیدگاه

تورینی‌ها از گران بودن رونالدو نگران نیستند

یونتوس برای جذب رونالدو مشکل مالی ندارد

جذب رونالدو توسط یونتووس می‌تواند نشانه‌ای از جابجایی قدرت در فوتبال اروپا باشد. انتقالی که یوونتوس می‌گوید برای تیم ایتالیایی مشکل نبوده و قابل دسترسی است.

یونتوس برای جذب رونالدو مشکل مالی ندارد

به گزارش "ورزش سه"، این روزها همه درباره‌ی این انتقال صحبت کرده و می‌پرسند آیا کریستیانو رونالدو واقعاً رئال مادرید را ترک کرده و به یوونتوس خواهد پیوست ؟ رونالدو با اینکه 33 ساله است ولی همچنان در اوج قدرت قرار دارد. او در فصل گذشته‌ی لالیگا در 31 بازی به میدان رفته و 23 گل به ثمر رسانده و در ضمن به رئال کمک کرده برای سومین بار پیاپی جام لیگ قهرمانان را بالای سر ببرد. اتفاقی که تا کنون در تاریخ این رقابتها بی‌نظیر بوده است. 


این روزها که پرداخت ده‌ها میلیون دلار برای جذب فوتبالیستها به امری رایج تبدیل شده هزینه کردن 100 میلیون یورو برای فوتبالیستی که بارها و بارها گفته دوست دارد تا بعد از پنجاه سالگی هم به فوتبال بازی کردن ادامه دهد، بدون شک تصمیم اقتصادی مناسب و به صرفه‌ای خواهد بود. 


اما یوونتوس در سالهای اخیر باشگاهی نبوده که به ولخرجی‌های بزرگ در فصل نقل و انتقالات شهره باشد. به خصوص برای جذب بازیکنان بسیار بزرگی مثل رونالدو که به نظر می‌رسد به زودی با پیراهن راه راه سفید و مشکی باشگاه تورین به میدان خواهد رفت. 


در فصل گذشته هزینه‌های یونتووس به دلیل اجبار باشگاه به تغییر نظامنامه‌های مالی و شفافیت در پرداخت‌ها به شدت افزایش یافته و حالا با خدمت گرفتن رونالدو فشار وارده به بخش مالی باشگاه را  بیش از پیش خواهد کرد. 


فروش بازیکنان بدون شک، بهترین راه برای کسب درآمدهای بسیار زیاد در کوتاه‌مدت خواهد بود. به نظر می‌رسد هیگواین دیگر در یونتوس آینده‌ای ندارد، به خصوص اگر باشگاه موفق شود با رونالدو قرارداد امضا کند. فروختن مهاجم آرژانتینی باعث می‌شود یوونتوس هر سال از بار پرداخت 15 میلیون یورو دستمزد به او خلاص شود. از این گذشته فروش هیگواین می‌تواند 60 میلیون یورو نصیب باشگاه کند. 


از این گذشته یووه با فروش بوفون و به خدمت گرفتن ماتیا پرین، صرفه‌جویی قابل توجهی کرده است. 


از طرف دیگر، حضور رونالدو در باشگاه باعث می‌شود یوونتوس در بخش‌های مختلف درآمدزایی قابل توجهی داشته باشد. برای مثال انتظار می‌رود درآمد ناشی از اسپانسرهای تبلیغاتی و فروش کالاهای ورزشی به شدت افزایش یابد و حدود 30 درصد بیشتر شود. درآمد یووه در حال حاضر از اسپانسرهای تبلیغاتی 75 میلیون یورو و از فروش کالاهای ورزشی 19 میلیون یورو است و افزایش 30 درصدی این مبالغ می‌تواند کمک شایان توجهی به اقتصاد باشگاه کند.

دیدگاه‌ها