کد خبر : 1537312 | 19 تیر 1397 ساعت 09:06 | 23.6K بازدید | 1 دیدگاه

فان‌بویتن شیفته‌ی امباپه است

امباپه؛ ترکیب رونالدوی برزیلی، رونالدو و آنری

دنیل فان ‌بویتن، مدافع سابق تیم ملی بلژیک می‌گوید امروز از تماشای جدال نسل طلایی فوتبال بلژیک با فوتبالیست‌های خارق‌العاده‌ی فرانسه لذت خواهد برد.

امباپه؛ ترکیب رونالدوی برزیلی، رونالدو و آنری

به گزارش "ورزش سه"، دنیل فان ‌بویتن اسطوره‌ی تیم ملی بلژیک و باشگاه بایرن مونیخ گفته که معتقد است کیلین امباپه، بازیکن استثنایی تیم ملی فرانسه ترکیبی است از رونالدوی برزیلی، کریستیانو رونالدو و تیری آنری.


فان بویتن که این روزها 40 ساله است، 83 بازی ملی در کارنامه داشته و در پست دفاع وسط، 10 گل ملی به ثمر رسانده. او می‌گوید در جام جهانی روسیه از درخشش نسل طلایی فوتبال بلژیک لذت برده است.

 

فان بویتن که تا امروز به درخشش بازیکنان هموطنش مفتخر بوده، می‌داند جدال با فرانسه در نیمه‌نهایی به هیچ وجه ساده نخواهد بود، به خصوص به دلیل حضور استعداد جوانی به نام امباپه در ترکیب فرانسوی‌ها.


فان بویتن درباره‌ی مقایسه‌ی امباپه با رونالدوی برزیلی می‌گوید " شکی نیست که رونالدو در وجود او هست، ولی کریستیانو رونالدو هم هست. او می‌تواند شتابهای ناگهانی بگیرد، بقیه را جا بگذارد و گلزنی کند. رونالدوی برزیلی هم البته شم گلزنی داشت ولی او بیشتر یک گلزن بود.

 

آنری هم گلزن بود و هم در زمین نقش کارگر بازی می‌کرد. راستش را بخواهید، به نظر من امباپه ترکیب جالبی است از این سه بازیکن. ولی فراموش نکنید که او هنوز بچه است.  امباپه هنوز در حال پیشرفت است و با توجه به درخشش او در حال حاضر ... امباپه این روزها یکی از بهترین بازیکنان تهاجمی دنیا است. نکته‌ی جالب به نظر من این است که او چهار سال دیگر، به مراتب قوی‌تر از امروز بار دیگر در جام جهانی حاضر  خواهد بود. آن هم در بیست و دو یا بیست و سه سالگی. بله، امباپه الماسی است که آدم از تماشایش لذت می‌برد. امیدوارم او تواضع و روحیه‌ی خاکی خود را حفظ کرده و به پیشرفت ادامه دهد ".

دیدگاه‌ها