کد خبر : 1537331 | 19 تیر 1397 ساعت 11:01 | 7.5K بازدید | 0 دیدگاه

اوکتاویو: نسل طلایی تیم ملی ساحلی را داریم

سرمربی تیم های ملی بزرگسالان و (ب) فوتبال ساحلی ایران درباره شرایط اردویی تیم (ب) و برنامه های پیش روی تیم ملی بزرگسالان به نکاتی اشاره کرد.

اوکتاویو: نسل طلایی تیم ملی ساحلی را داریم

به گزارش "ورزش سه" به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال ، با توجه به برگزاری چهارمرحله اردوی انتخابی برای تیم (ب) فوتبال ساحلی ایران و بررسی شصت و پنج بازیکن استعدادیابی شده از کل مسابقات فصل گذشته و همنیطور فصل جاری فوتبال ساحلی کشور، مارکو اوکتاویو –سرمربی تیم های ملی فوتبال ساحلی درخصوص روند اردو های برگزار شده ، گفت : اردوهای بسیار خوبی جهت بررسی و آنالیز استعدادهای جوان در سه ماه اخیر برگزار کردیم که خوشبختانه ، همه بازیکنان دعوت شده از سطح قابل قبولی برخوردار بودند. بی تردید همین اقدام دپارتمان فوتبال ساحلی در فصل گذشته و استعدادیابی های صورت گرفته باعث توسعه هرچه بیشتر فوتبال ساحلی ایران و ادامه روند توسعه سطح کیفی بازیکنان خواهد شد.

 

وی افزود : با ادامه همکاری هاشم پور ، استعدایاب ها و مربیان ، برترین بازیکنان را به اردوی اصلی تیم (ب) فراخواندیم که نخستین اردو نیز روز گذشته به پایان رسید. حدود 30 بازیکن در لیست نهایی ما قرار گرفتند و از میان آنها پانزده بازیکن برتر را به این اردو فراخواندیم تا تمرینات سطح بالا را برایشان طراحی کنیم. ضمن اینکه در صورت نیاز یا مصدومیت بازیکنان تیم (ب) ، پانزده بازیکن حاضر در لیست دوم به تناوب به تیم اضافه خواهند شد. در واقع همه هدفمان این است که شرایط تمرینی تیم ملی بزرگسالان را برای آنها شبیه سازی کرده و آنها را به سطح تمرینی و آمادگی بازیکنان در تیم ملی بزرگسالان برسانیم. ضمن اینکه در هر اردوی تیم ملی بزرگسالان تعدادی از بازیکنان (ب) نیز حضور خواهند داشت.

 

سرمربی برزیلی تیم ملی فوتبال ساحلی ایران درباره عملکرد بازیکنان جوان تیم (ب) تصریح کرد : به طور صد درصدی این اطمینان را دارم که فوتبال ساحلی ایران برای سه جام جهانی آتی در سال های 2019 ، 2021 و 2023 بازیکنان باتجربه و جوان بسیار آماده ای دارد و از این بابت که نسل بعدی فوتبال ساحلی ایران نیز شرایط بسیار خوبی خواهند داشت ، جای هیچگونه تردیدی وجود ندارد. بنابراین از نظر من تیم ملی بزرگسالان ایران در نسل بعد هم بازیکنان بسیار خوبی خواهد داشت.

 

وی درباره احتمال دعوت بازیکنان تیم (ب) به تیم ملی بزرگسالان جهت شرکت در مسابقات جام بین قاره ای جهان و قهرمانی آسیا در سال جاری گفت : قطعا این احتمال وجود دارد. در واقع در تلاش هستیم تا بازیکنان تیم (ب) را برای بازی در سطح بالا و بخصوص بازی در شرایط مسابقاتی آماده کنیم. از نظرم حضور هیچ بازیکنی در هیچ پستی از تیم ملی بزرگسالان تضمین شده نیست و در هر لحظه تلاش می کنیم تا دوازده بازیکنی که برترین شرایط را دارند ، برای مسابقات بین المللی به تیم بزرگسالان دعوت کنیم.

 

پرافتخارترین مربی فوتبال ساحلی جهان در ادامه افزود : تیم ملی بزرگسالان فعلی به نوعی نسل طلایی فوتبال ساحلی ایران است که از زمان آغاز کارمان در سال های گذشته افتخارات زیادی را باهم بدست آوردیم. هشت عنوان قهرمانی شامل نخستین قهرمانی ایران در آسیا و چندعنوان از جمله  قهرمانی جام بین قاره ای جهان و شکست تیم های قدرتمند برزیل ، روسیه و پرتغال را در کارنامه خود بجا گذاشتیم. همچنین روند صعود در رنکینگ جهانی را با سرعت بالایی رقم زدیم . البته معتقدم که این دستاوردها به هیچ وجه کافی نیست. در واقع نگاه ما رو به جلو است و باید تمرکزمان را به مسابقات آتی و همچنین نسل بعدی تیم ملی معطوف کنیم.


اوکتاویو نیازها و چالش های پیش روی فوتبال ساحلی ایران را اینگونه تشریح کرد : پیش از هرچیز لیگ فوتبال ساحلی باید توسعه بیشتری پیدا کند. در واقع شرایط لیگ باید ساماندهی شود و سیاست گذاری هایی نیز باید صورت پذیرد از جمله اینکه اسپانسرها بیشتر جذب شوند. همچنین حضور تعداد زیادی از بازیکنان ملی پوش در یک باشگاه باعث از بین رفتن روحیه رقابتی در بین دیگر تیم ها می شود. از نظرم حضور دو یا نهایتا سه بازیکن در هر تیم ، کمک شایانی به رقابتی ماندن لیگ ایران در بین تیم ها خواهد کرد.


مارکو اوکتاویو در پایان گفت : بی تردید از همین لحظه باید روی دو رویداد پیش رویمان متمرکز شویم. اولین هدفمان مسابقات جام بین قاره ای جهان و پس از آن مسابقات انتخابی جام جهانی2019 است. در این مسیر ، باید سخت تلاش کنیم و امیدوارم با به تایید رسیدن برنامه هایمان در نشست آتی کمیته فنی و توسعه بتوانیم شرایط اردویی که مدنظرمان است را وارد فاز اجرایی کنیم.

دیدگاه‌ها