کد خبر : 1540862 | 03 مرداد 1397 ساعت 16:35 | 48K بازدید | 0 دیدگاه

حرف‌های تکان‌دهنده حلالی از رده پایه پرسپولیس

محرومیت، بی توجهی و مشکلات مالی تاب مربی امیدهای این باشگاه را طاق آورد تا او گلایه‌های جالبی را بر زبان بیاورد.

حرف‌های تکان‌دهنده حلالی از رده پایه پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، محرومیت نقل و انتقالاتی بزرگترین ضربه را شاید به تیم‌های پایه پرسپولیس وارد کرده که البته با توجه به دور بودن از اخبار این مساله نمایان نشده است. بعد از آنکه محمد پنجعلی اعلام کرد تیم‌ جوانان این باشگاه تنها 6 بازیکن دارد و آنها مجبورند از رده نونهالان برای حضور در مسابقات سود ببرند و در دیگر رده‌ها هم مشکلات مالی سختی را دنبال می‌کنند، اینبار اسماعیل حلالی لب به گلایه گشود.


مربی تیم امید پرسپولیس در خصوص مشکلات این رده گفت: اوضاع از آن چیزی که فکر می‌کنید خرابتر است. شرایطی سختی با توجه به محرومیت و دیگر مسائل به باشگاه حاکم شده است.


وی در ادامه انتقاداتش موضوع را به عملکرد مربیان سابق می‌برد و می‌گوید: بازیکنان باید طبق یک اصولی به این باشگاه بیایند. یعنی از حداقل توانایی و استعداد برخوردار باشند تا بعد از آن با طی مسیر آموزشی بتوانند روزی شانس حضور در تیم اصلی را به دست بیاورند. این اتفاقات در باشگاه پرسپولیس به هیچ عنوان نیفتاده. با مدرک و سند ثابت می‌کنم که قبل از ما حضور بازیکنان روابطی بوده است. ما اینجا باید فوتبالیست بگیریم و تربیت و آموزش بدهیم و در اختیار تیم اصلی قرار دهیم. کسی که قبلا اینجا آموزش می‌داده به پیر و پیغمبر خیلی چیزها را خودش نمی دانسته! ما یک ماه است با تیمی که خودم انتخاب نکردم و اگر انتخاب خودم بود 2-3 نفر بیشتر از آنها برنمی داشتم کار را شروع کردیم. اما الان تیمی ساختیم که مدعی هستیم. تمام تیم های 3-4 ماه تمرین می‌کنند و بهترین امکانات را دارند اما ما 16-17 نفر هستیم که 25 روز تمرین می‌کنیم و هر 5 روز بازی می‌گذارند. اوضاع در تیم پایه ها خیلی سخت است و نگاه عجیبی به آن دارند و یک روز باید 10 صبح، یک روز 12 ظهر و یک روز 5 عصر بازی یا تمرین کنیم و بستگی دارد آن باشگاه چه روزی و ساعتی زمین اجاره کرده باشد.


حلالی در پاسخ به این سوال که چرا خودش در این شرایط قبول هدایت این رده را کرده گفت: من اگر سر تمرین نروم این بچه‌ها چه گناهی کردند. من خودم از صفر شروع کردم و الان به عشق این مساله دنبال کمک به باشگاه هستم. اگر نروم می‌گویند تعصبی که از آن حرف می‌زدی چه شد. شرایط کاملا سخت است و فقط و فقط چون اینجا را خانه‌ام می‌دانستم آمدم. آمدم تا در این محرومیت به بچه‌های محروم از همه چیز کمک کنم چون خودم از صفر و بدون حمایت کارم را شروع و دنبال کردم. ما در بی‌امکاناتی این شرایط را فراهم کردیم و در دربی هم عملکرد خوبی داشتیم. بازیکنانم فکر می‌کنید چرا نتیجه برد 2گله را در دقایق پایانی از دست داد. بازیکن من پول بلیت مترو را هم ندارد، بازیکنانم با سیب زمینی شکم خود را سیر می‌کنند و جای خواب درستی هم ندارد. دیر تمرینات را شروع کردیم و فقط با 25 روز تمرین تیم را به اینجا رساندیم و کلی هم مشکل داریم.


وی ادامه داد: با همه این مسائل اما من اکنون فوق‌العاده از پیشرفت بچه‌ها راضی هستم و خوشحالم که زحمات ما به بار نشسته است. الان تیم ما مدعی است و دست کمی از دیگر تیم‌ها ندارد. روز اول خودم هم این تیم و بچه‌ها را دیدم فکر کردم اشتباه کردم که آمدم اما من احساس دین کردم و دوست دارم برای باشگاهم کاری انجام دهم.


پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در ادامه گفت: دلم خون است اما اینقدر باشگاهم را دوست دارم که دوست ندارم علیه آن حرف بزنم. حرف زدن علیه باشگاه درست نیست و می‌خواهم این تیم موفق باشد. شاید فقط 5 نفر مثل من پیدا شود که این باشگاه را اینقدر دوست داشته باشد. در مراسم برترین‌ها گفتم که شعار ندهیم و واقعا به فکر تیم پایه‌ و بازیکنان جوان باشیم. اما باور کنید این روزها همه باشگاه‌های ما انگار مجبور هستند که در رده پایه کار کنند اما باید بدانند که خرج کردن در این رده هزینه نیست و سرمایه گذاری است. اما شاید دو یا سه باشگاه درست برنامه‌ریزی کرده‌اند و البته سود آن را هم می‌برند. اکثر باشگاه‌ها فقط به خاطر ایراد ای اف سی که باید رده پایه داشته باشند به کار ادامه می‌دهند.

 

وی ادامه داد: من نتوانم به بازیکن پول تغذیه را بدهم و وقتی بازیکنانم پول مترو ندارد که بیاید چطور به او کمک کنم؟ با قول‌هایی که به ما داده شد کار را شروع کردیم اما الان انجام نمی‌شود. نه در باشگاه ما که در خیلی باشگاه‌ها اینطور است و توجهی به پایه‌ها نمی‌شود. همین الان می‌توان با کمترین هزینه سه بازیکن در حد ستاره برای این باشگاه ساخت اما در رده پایه باید توجه شود و امکانات اولیه هم حداقل باید تامین شود. الان که طارمی رفته ما بازیکنی مثل او نداریم چرا که دنبال ساختن امثال او نبودیم. زمانی فوتبال ما پیشرفت می‌کند که برویم استعدادهای خودمان را بسازیم و به آن کمک کنیم. من الان بازی‌های جوانان و امیدها را هر روزه می‌بینم و به خدا اگر آموزش درست داده شود ما را در آینده بی‌نیاز می‌کنند. من چطور باید داد بزنم تا صدایم را بشنوند؟


حلالی با اشاره به رویکرد مدیران باشگاه‌ها از دوران رویانیان صحبت کرد و گفت: در دوره آقای رویانیان یک روز ایشان از من مشورت خواست. به او گفتم 10 بازیکن را در رده جوانان دیده‌ام که واقعا خوب هستند. ما تیم ب پرسپولیس را داریم و اگر 10 نفر آنها را بخواهیم جذب کنیم شاید حدود 600 میلیون هزینه داشته باشد اما ستاره‌هایی مثل میلاد غریبی، محسن مسلمان، مهدی طارمی و ... را خواهیم داشت که حداقل 6 نفر از آنها قادر خواهند بود به تیم اصلی برسند. فکر می‌کنید واکنش رویانیان چه بود؟ خندید و رد شد! بعد رفتند دو سال بعد مسلمان را 650 میلیون دادند و گرفتند. دوباره یک میلیارد دادند تا رضایتنامه‌اش را از ذوب بگیرند. همین مبلغ را قبلا می‌دادند تمام آن ستاره‌ها را داشتیم. ما فقط به عنوان کسی که عمرش را در فوتبال گذاشته فقط 50 درصد موضوع که مشورت است را می‌توانیم بدهیم و متاسفانه بقیه دست مدیرانی است که بگذریم! همین الان من حداقل 6 بازیکن از شیراز، تبریز و تهران می‌شناسم که می‌توانند آینده این فوتبال را بسازند اما وقتی امکانات نیست چطور بیایند. معلوم است که می‌روند تیم‌هایی امثال سایپا، پیکان و مقاومت که یا پول خوب بگیرند یا سربازی را پشت سر بگذارند. در رده پایه پرسپولیس اما منت هم بکشی بازیکنی نمی‌آید چرا که باید گرسنه باشد و امکانات هم ندارد.
حلالی صحبت‌های دیگری نیز در رابطه با مشکلات در رده پایه داشت که از ما خواست به رسم امانت منتشر نشود.

 

دیدگاه‌ها