کد خبر : 1541265 | 05 مرداد 1397 ساعت 10:24 | 16.9K بازدید | 0 دیدگاه

زخم فاجعه‌ی روسیه در فوتبال آلمان سر باز کرده

انتقادهای بی‌سابقه سرمربی سن پائولی از مانشافت

بحث درباره‌ی فاجعه‌ی جام جهانی برای آلمان در این کشور همچنان داغ است. یکی از نظرات پر حرف و حدیثی که اخیراً در این باره ابراز شده، گفته‌های تند اوالد لینن سرمربی باشگاه سنت‌پائولی بوده.

انتقادهای بی‌سابقه سرمربی سن پائولی از مانشافت

به گزارش "ورزش سه"، سرمربی سنت‌پاولی در اظهارات تند و انتقاد بی‌سابقه‌ی خود گفت:" غرور و تکبری که فدراسیون فوتبال آلمان، یواخیم لو و تیم ملی در روسیه به نمایش گذاشتد غیر قابل تحمل بود، من در روسیه به خاطر مانشافت احساس شرمندگی می‌کردم. آنها لیاقت بهتر از این را نداشتند". 


او در ادامه گفت:" اینکه به چنین جایی رسیده‌ایم فاجعه‌بار است. ما نه تنها انتظار داشتیم در مرحله‌ی گروهی حذف شویم، من حتی امیدوار بودم این اتفاق بیفتد. روی هم‌رفته تیم ملی آلمان ترحم‌برانگیز بود". 

 

لینن تیم ملی آلمان را متهم می‌کند که بعد از فتح جام جهانی 2014 دچار غرور و تکبر شده است. او به ورشکستگی باشگاه‌های آلمانی در رقابتهای اروپایی اشاره کرده و می‌گوید بوندس‌لیگا در عرصه‌ی بین‌المللی قادر به انجام هیچ کاری نبوده است. 


لینن می‌گوید یکی از مشکلات بزرگ بوندس‌لیگا این است که تمرکز مربی‌های این لیگ این روزها صرفاً به موفقیت حرفه‌ای خود معطوف شده و نه پیشرفت و تربیت بازیکنهایشان. 
لینن وضعیت فوتبال آلمان را با کشورهای دیگر مقایسه کرده و می‌گوید:" ما در آلمان به اندازه‌ی کل جمعیت کشورهایی مثل کرواسی و اروگوئه، فوتبالیست داریم ولی نمی‌توانیم بازیکنانی در کلاس جهانی تربیت کنیم". 


لینن در پاسخ به این سوال که آیا به نظر شما مربی‌های جوانان در باشگاه‌های حرفه‌ای آلمان، بیش از حد به آینده‌ی حرفه‌ای و پیشرفت کاری خود فکر می‌کنند و از وظیفه‌ی اصلی‌شان برای تربیت بازیکن غافل می‌شوند، گفت:" کاری که ما می‌کنیم فاجعه است. بهترین مربی‌های جوانان ما کسانی هستند که بیشتر از 15 سال است به عنوان مربی جوان و استعدادیاب فعالیت می‌کنند. کسانی مثل الگرت در شالکه. بازیکنان در کلاس جهانی ما مثل نویر، اوزیل و سانه همه و همه محصول کار او هستند". 

 

لینن، مربی جوانان موفق شالکه را با دومنیکو تادسکوی 32ساله، سرمربی تیم اول شالکه مقایسه کرده و گفت:" بله، من تادسکو را دوست دارم. ولی او بعد از نیم فصل مربی‌گری در لیگ2 ناگهان به بوندس‌لیگا می‌آید و هدایت باشگاهی مثل شالکه را بدست می‌گیرد. بعد هم مثل مورینیو بازی می‌کند و هشت بازیکن را جلوی محوطه‌ی جریمه‌ی خودش می‌کارد. این یعنی مرگ فوتبال".

دیدگاه‌ها