کد خبر : 1541454 | 05 مرداد 1397 ساعت 23:33 | 231.1K بازدید | 0 دیدگاه

آقایی خوش شانس بود که ساق او خرد نشد؛

شفر: استقلال شماره یک می ماند

سرمربی استقلال با حضور در نشست خبری درباره اولین دیدار فصل صحبت کرد.

شفر: استقلال شماره یک می ماند

به گزارش "ورزش سه"، وینفرد شفر سرمربی استقلال با حضور در نشست خبری بعد از دیدار با پیکان گفت: با وجود تمام مشکلاتی که در چند هفته گذشته داشتیم، شنیدن اخبار بد در اردوی تدارکاتی تیم، لغو بازی دوستانه با حضور هواداران در آلمان که بر خلاف بازی های دوستانه قبلی برابر هواداران برگزار می شد و با وجود تمام اتفاقاتی که رخ داد به تیم خودم برای بازی امروز تبریک می گویم. این بازی اولین بازی ما در حضور هواداران بود. در فصل گذشته که برابر پیکان بازی داشتیم، بازی سخت تری انجام دادیم. سال گذشته گل ابراهیمی با اتفاقات سختی به ثمر رسید اما امروز هیچ توپی روی دروازه ما نیامد.


وی افزود: وریا غفوری و علی کریمی در همه تمرینات ما حاضر نبودند و به همین دلیل تعویض شدند. آقایی نیز گرفتگی عضلانی داشت و به همین دلیل تعویض شد. بابت بازیکنان جوان، آذری، صیادمنش و آقایی بسیار خوشحال هستم. هر سه بازیکنی که اسم بردم بسیار جوان و با استعداد برای آینده هستند. شما کیفیت و عملکرد آنها را دیدید اما آنها استعدادهای خوبی برای آینده هستند و باید مرتب در تمرین و جلسات آنالیز با آنها صحبت کنید تا کارهایی که باید انجام دهند را یاد بگیرند. از محمد دانشگر نیز تشکر می کنم و به او تبریک می گویم زیرا با وجود یک مصدومیت که باعث شده بود او صد در صد آماده نباشد، بازی خوبی انجام داد.


سرمربی استقلال در ادامه صحبت های خود خاطر نشان کرد: از ضربه ایستگاهی که در آخرین دقایق مسابقه به دست آمد خوشحال نیستم و می توانستیم راه های بهتری را برای گلزنی آزمایش کنیم اما باز هم مشکلی نیست. باید از بزرگترهای تیم یعنی رحمتی، حیدری، منتظری و کریمی تشکر کنم که به جوان ها کمک می کنند. در نشست خبری قبل از بازی و در صفحه شخصی خودم نیز گفتم که حضور هواداران مهم است و گفتم که آنها باید به جوان ها کمک کنند و حالا از آنها تشکر می کنم. در بازی پیکانشهر برابر پیکان چشمی شانس آورد که قلم پای او نشکست، در بازی تهران تیام و در بازی امروز نیز آقایی. این بازیکن شانس آورد که قلم بند داشت و استخوان او خرد نشد. قلم بند او اکنون خرد شده است و تعجب می کنم که چرا داور به بازیکن خطاکار کارت قرمز نشان نداد. در فوتبال مهم بازیکن است و باید سلامتی آنها را حفظ کنیم. این صحبت من علیه داور مسابقه نیست و شاید او آن صحنه را ندیده باشد.


شفر در پاسخ به این سوال که استقلال شبیه به اولین بازی با حضور او در فصل گذشته بازی کرد و نتوانست پاس آخر را بدهد، گفت: این مشکل را داریم و امروز مشخص بود که پاس آخر مهم است. خیلی مهم است که مهاجم و وینگر نیز خوب حرکت کنند تا موقعیت سازی کنند. اواخر مسابقه دو موقعیت خوب به صیادمنش رسید. سخت است اگر بدون پاس بخواهیم ببریم و لازم است همه خوب حرکت کنند تا توپ به بازیکنان برسد. صیادمنش خیلی خوب بازی کرد اما بهتر شد که از اول بازی نکرد. برای بازیکن جوان بهتر است که دیر به زمین بیاید تا اینکه زود تعویض شود. بازیکنان جوان من در گذشته ابتدا اندک اندک به ترکیب اضافه شدند و سپس به تیم اصلی و تیم ملی رسیدند. تیم ما پتانسیل بالایی دارد و بهتر و بهتر می شود. ما باید پاس های خوب به مهاجمان بدهیم و 2 مرتبه این اتفاق افتاد اما موقعیت های ما تبدیل به گل نشد.


سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که آیا این تیم بازیکن جدید جذب می کند، تصریح کرد: من 4-5 هفته قبل لیست بازیکنانم را به باشگاه دادم اما الان هیچکس اینجا نیست. ما دیروز و پریروز با باشگاه صحبت کردیم و مطمئنم دو بازیکن به تیم ما اضافه می شوند. یکی از بازیکنانی که در السد بازی می کند مانند ژاوی یا گابی قراردادی بالاتر از کل تیم ما دارند. می دانستیم امروز شانس زیادی برای این بازی نداریم زیرا بازی در حضور هواداران نداشتیم. آماده سازی ما در حد استقلال نبود و ما در قبال هواداران مسئول هستیم. از عملکرد تیمم خوشحال هستم زیرا فصل قبل مشکلات بیشتری داشتیم و حریف یک موقعیت هم نداشت. همه بازیکنان با وجود اینکه برخی از آنها در آمادگی کامل نبودند، عالی بازی کردند. برای بازی های آینده باید تیم کاملی داشته باشیم و برای بازی برابر السد باید تیمی در حد این تیم داشته باشیم. مشخص بود امروز که مجبور می شویم بازیکنان را عوض کنیم و تنها ترکیب اصلی مهم نیست و نیمکت نیز به همان اندازه مهم است. ما باید نیمکت خوبی داشته باشیم تا شانس ما بالا برود.

 

وی افزود: 20 دقیقه آخر را دیدید و مشاهده کردید که ما موقعیت های خوبی ایجاد کردیم. دو دلیل داشت. دلیل اول حضور مربی آلمانی در ترکیه در کنار ما بود و امیدوارم باشگاه شرایط را برای حضور او فراهم کند. دلیل دوم این است که 5 هفته به بازیکنانم استراحت دادم و شما در نظر بگیرید که فصل گذشته چقدر برای ما سخت بود. در لیگ قهرمانان و لیگ و آسیا بازی کردیم و تیم ما واقعا خسته بود. همه بازیکنان تمرینات انفرادی با برنامه کادرفنی داشتند و اگر یک هفته زودتر تمرین را شروع می کردیم به مشکل می خوردیم و کار درستی انجام دادیم که به خوبی انجام شد. تمرینی که انجام دادیم و اردوی ترکیه با توجه به ارتفاع متفاوت به تهران به خوبی انجام شد. نمی توانستیم در ارتفاع کم تمرین کنیم اما در ارتفاع زیاد بازی کنیم. شنیدم برخی می گفتند ما دیر تمرین را شروع کردیم و دیر به ترکیه رفتیم اما در برابر این حرف ها لبخند می زنم. من 30 سال است که مربی هستم.


سرمربی استقلال درباره جذب قربانی و تبریزی خاطر نشان کرد: خیلی خوشحالم و خوب است که این موضوع را می شنوم. دوباره می گویم که ما بازیکنان جوان و خوبی داشتیم اما زمانیکه مسابقات لیگ قهرمانان فرا می رسد، جوانان باید تماشاگر بازی های با تجربه ها باشند و بیشتر یاد بگیرند. مرتب با مدیرعامل و دستیار ایشان در تماس هستیم. باید بهترین کار را انجام دهیم. استقلال شماره یک است و شماره یک می ماند.

دیدگاه‌ها