کد خبر : 1541853 | 07 مرداد 1397 ساعت 15:18 | 48.7K بازدید | 0 دیدگاه

مهاجم ژاپنی تراکتور؛ از پاتایا و سوئد تا ایران

سوگیتا؛ شاگرد خجالتی و پرتلاش اسبقی

تیم فوتبال تراکتورسازی برای تجهیز و افزایش قدرت تیمی امروز با یک مهاجم ژاپنی که در لیگ فوتبال سوئد توپ می زد به توافق رسید.

به گزارش" ورزش سه" یوکیا سوگیتا مهاجم ژاپنی تیم دالکرد سوئد امروز با عقد قراردادی سه ساله به تراکتورسازی تبریز پیوست تا این تیم با یک خارجی دیگر برای موفقیت در لیگ امسال قرارداد بسته باشد. تراکتور پیش از این یک مهاجم بریتانیایی سرشناس را نیز به خدمت گرفته بود و به نظر می رسد جان توشاک قصد دارد با خرید این ژاپنی قدرت خط حمله اش را افزایش بدهد.


یوکیا سوگیتا مهاجم 25 ساله و ژاپنی که در تیم دالکرد سوئد بازی می کرد یک مهاجم سرعتی و ریزنقش است که در 22 بازی که فصل گذشته در لیگ سوئد انجام داد 3 گل زد و 2 پاس گل هم به نام خودش ثبت کرد. نکته قابل توجه درباره این مهاجم تراکتورسازی اینکه او سابقه همکاری با پویا اسبقی مربی ایرانی حاضر در لیگ سوئد را دارد.


اسبقی چند سالی است که در فوتبال سوئد کار می کند بعد از اینکه ابتدا در دالکرد دستیار سرمربی بود فصل گذشته به عنوان سرمربی این تیم مشغول به کار شد. اسبقی زمانی هدایت این تیم را به عهده گرفت که یوکیا سوگیتا نیز از تیم پی تی تی رایونگ تایلند به سوئد آمد. این ژاپنی فوتبال حرفه ای را از سال 2013 آغاز کرد و توسط استعدادیاب های اسپانیایی برای بازی در لیگ های پایین تر این باشگاه انتخاب و سپس به هرکولس پیوست و به عنوان اولین آسیایی این تیم در رقابت های کوپا دل ری به میدان رفت.

 

1323248


با این وجود در زمان مربیگی اسبقی در دالکرد سوگیتا به این باشگاه پیوست و البته نظر مثبت این مربی ایرانی را به نیز به دست آورد. اسبقی در آن زمان درباره این ژاپنی که از فوتبال اسپانیا به تایلند رفته و به عنوان یک هافبک مهاجم سرعتی و خطرناک به سوئد آمده بود گفت:« من می خواهم توجهات را به سوگیتا جلب کنم چرا که او بازیکن خوبی است و توانایی های بالایی را از خودش نشان داده است.»


مربی ایرانی دالکرد همچنین گفت:« او بازیکنی است که در فوتبال سوئد نمونه آن نیست یا خیلی کم پیدا می شود. او ضربات به توپ سریع و سرعت بسیار بالایی دارد و همین موضوع از سوگیتا بازیکنی ساخته که به کار تیم دالکرد و موفقیت در لیگ سوئد می آید. هم تیمی های او در سوئد او را بازیکنی آرام و خجالتی و در عین حال با روحیه حرفه ای بالا می دانند. پویا اسبقی مربی سابق او درباره این بازیکن ژاپنی گفته است:« او با سرعت زیادی در حال پیشرفت کردن است و بازیکنی است که در زمین در پست های مختلف بازی می کند ضمن اینکه توانایی بازی در جناح چپ و راست را دارد. او به سختی تلاش و تمرین می کند و من فکر می کنم که بازیکن موفقی خواهد شد.»

دیدگاه‌ها