کد خبر : 1542970 | 12 مرداد 1397 ساعت 16:59 | 10.7K بازدید | 0 دیدگاه

شکست سایپا در روز ورشکستگی فوتبال؛

روایتی از بازی بدون هوادار و بدون تبلیغات !

عدم وجود تبلیغات محیطی در سه دیدار از رقابت های روز اول هفته دوم رقابت های لیگ برتر به شدت چشم آمد.

روایتی از بازی بدون هوادار و بدون تبلیغات !

به گزارش "ورزش سه"، تیم فوتبال پیکان روز گذشته در شرایطی موفق به کسب پیروزی برابر سایپا شد که در ورزشگاه شهدای شهر قدس نه خبری از هوادار بود و نه تبلیغات محیطی.


مدیران پیکان که معمولا در بازی های خانگی جوایزی نظیر قرعه کشی ماشین را برای حضور هواداران در نظر می گیرند در اولین دیدار خانگی فصل احتمالا به دلیل نوسانات شدید بازار خودرو از این اقدام صرف نظر کردند تا تعداد هواداران حاضر در ورزشگاه به عدد 100 نرسد.


از سوی دیگر مورد بعدی بازی روز گذشته عدم وجود تبلیغات محیطی دور زمین بود که نمره منفی ای در کارنامه مدیران بازاریابی سازمان لیگ و به ویژه صادق درودگر رئیس این کمیته ثبت می کند. مدیری که هنوز تبلیغات محیطی سازمان لیگ را به سرانجام نرسانده و با پیشنهاد مالک باشگاه تراکتورسازی، سمت خود را ترک خواهد کرد و گفته که به دلیل مشغله تنها به عنوان مشاور در کنار کمیته بازاریابی سازمان لیگ خواهد بود.


البته عدم وجود تبلیغات محیطی تنها به بازی دو تیم پیکان و سایپا منحصر نشد و در خوزستان و جم نیز دو بازی بدون انجام تبلیغات محیطی برگزار شد و تنها در فولادشهر بود که تبلیغات اپراتورهای همراه اول نمایش داده می شد. البته برای نمایش تبلیغات محیطی در ورزشگاه فولادشهر نیز مشکلاتی وجود داشته و در نهایت عدم توافق سازمان لیگ با حامیان مالی تبلیغات محیطی سبب شد تا تبلیغات اپراتور تلفن همراه در مهم ترین دیدار روز اول هفته دوم رقابت های لیگ برتر نمایش داده شود؛ موضوعی که البته صادق درودگر آن را نمی پذیرد و می گوید که تبلیغات محیطی روز گذشته بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده بوده است.


از این فصل برخلاف دوره های گذشته، سازمان لیگ مسئولیت اجرای تبلیغات محیطی را عهده دار شده و طبق ادعای صادق درودگر 25 شرکت برای سازمان لیگ بازاریابی می کنند. طی سال های گذشته این وظیفه برعهده شرکت هایی گذاشته می شد که از طریق مزایده تبلیغات محیطی را با بالاترین قیمت در اختیار می‌گرفتند، اما همواره این شرکت ها در عمل به تعهدات خود ناکام بودند و حالا سازمان لیگ خود این مسئولیت را عهده دار شده‌است، اما اینکه سازمان لیگ و مدیران این سازمان می توانند این کار را به درستی انجام دهند با ابهامات زیادی روبرو است.


صادق درودگر پیش از آغاز لیگ هجدهم و در گفتگو با خبرنگار "ورزش سه" اعلام کرد که با روش جدید باشگاه های کشور دیگر نیاز نیست که زمان زیادی را منتظر دریافت حق خود از مسابقات برگزار شده بمانند و با این روش هر دو ماه یکبار باشگاه ها می توانند از سازمان لیگ دریافتی داشته باشند ولی با توجه به 12 مسابقه ای که در لیگ هجدهم برگزار شده و به خصوص 4 دیداری که روز گذشته برگزار شد، بعید به نظر می رسد این وعده نیز مانند سایر وعده ها در ایران عملی شود و باشگاه های لیگ برتری نمی توانند روی این درآمد حسابی باز کنند.

دیدگاه‌ها