کد خبر : 1544070 | 17 مرداد 1397 ساعت 09:28 | 54.3K بازدید | 0 دیدگاه

آیا اورتون پولهای خود را دور می‌ریزد؟

هزینه‌های عجیب و کم ثمر مدیر ایرانی در اورتون

اورتون برای یانیک بولاسی، مایکل کین، اشلی ویلیامز، عمر نیاسه، که در بهترین حالت می‌توان گفت از جمله بازیکنان متوسط لیگ برتر انگلیس بوده‌اند 89.3 میلیون یور هزینه کرده است.

هزینه‌های عجیب و کم ثمر مدیر ایرانی در اورتون

به گزارش "ورزش سه"، هزینه‌های عجیب و غریب آبی‌های شهر لیورپول به این چهار نفر ختم نمی‌شود. اورتون از آغاز سال 2016 تا کنون 352.5 میلیون یورو برای خرید بازیکن هزینه کرده است. در مقام مقایسه کافی است به این نکته توجه کنید که بایرن مونیخ در همین بازه‌ی زمانی برای خرید بازیکن تنها 199 میلیون یورو پرداخته است.


این داستان برای اورتون از زمانی آغاز شد که اردوان فرهاد مشیری، تاجر مشهور ایرانی مالکیت این تیم را بدست آورد. بعد از آن اورتون در بازار نقل و انتقالات فعالیتی مضاعف پیدا کرد و صرف هزینه‌های هنگفت نشان داد که مشیری برای این تیم آرزوهای دور و درازی دارد.


ولی مهمترین عامل در ارزیابی میزان موفقیت سرمایه‌گذاری باشگاه‌های فوتبال بدون شک، موفقیت‌های ورزشی است. منچسترسیتی تنها در فصل گذشته 317.5 میلیون یورو هزینه‌ی خرید بازیکن کرده ولی در عوض قهرمان لیگ برتر شده است. از این گذشته آبی‌های شهر منچستر در فصل گذشته علاوه بر کسب عنوان قهرمانی، با کسب 100 امتیاز در لیگ برتر، رکوردی تاریخی به ثبت رسانده‌اند.


اما در اورتون، کسب موفقیت‌های ورزشی نمی‌تواند هزینه‌های سرسام‌آور باشگاه برای خرید بازیکن را توجیه کند. اورتون در دو فصل گذشته مقامهای هفتم و هشتم لیگ برتر انگلیس را بدست آورده و پیش از آن، دو سال پیاپی در جدول لیگ برتر، یازدهم شده است. اورتون هر بار با جذب بازیکنان جدید امیدوار بوده عملکرد خود در لیگ برتر را بهبود بخشد ولی هر بار ناکام شده است.


این الگوی تکرارشونده را می‌تواند در مورد جذب جنک توسون، تئو والکات، بولاسی یا نیاسه مشاهده کرد. اورتون برای به خدمت گرفتن این بازیکنان که روی کاغذ قابلیت‌های زیادی داشته‌اند مبالغ قابل توجهی هزینه کرده ولی در میدان نتوانسته از آنها آنطور که انتظار داشته بهره ببرد. بخشی از هزینه‌ی بالای اورتون البته به این برمی‌گردد که تیم‌های لیگ برتری در دنیا به عنوان تیم‌هایی ثروتمند معروف شده‌اند و سایر باشگاه‌ها برای انتقال بازیکنان‌شان به این تیم‌ها مبالغی بیشتر طلب می‌کنند.  


با همه‌ی این اوصاف، شکی نیست که اورتون به هیچ وجه نتوانسته از سرمایه‌گذاری‌های سنگین خود در بازار نقل و انتقالات برای کسب موفقیت‌های فوتبالی استفاده کند.

 

منبع: اشپورت 1  
مترجم: آرش جلال‌منش

دیدگاه‌ها