کد خبر : 1544532 | 19 مرداد 1397 ساعت 09:47 | 13.2K بازدید | 0 دیدگاه

بایرن مونیخ - آینتراخت فرانکورت در سوپرجام آلمان

سوپرجام آلمان: دومین جام بایرن در راه است؟

سوپرجام آلمان روز یکشنبه بین تیم‌های بایرن مونیخ فاتح بوندس‌لیگا و آینتراخت فرانکفورت قهرمان جام حذفی این کشور در استادیوم المپیک برلین برگزار می‌شود.

سوپرجام آلمان: دومین جام بایرن در راه است؟

به گزارش "ورزش سه"، نیکو کوواچ سرمربی این روزهای بایرن مونیخ که پیش از این هدایت آینتراخت فرانکفورت را به عهده داشته زمانی گفته بود فوتبال زیباترین داستانها را می‌نویسد. رویارویی کوواچ با تیم سابق خود، برای فتح سوپرجام آلمان مسلماً برای این مربی کروات یکی از آن داستانهای زیبا خواهد بود. 


جام زیبای سوپرجام آلمان که روز یکشنبه در ورزشگاه کورمتس‌بانک آرنای فرانکفورت به یکی از دو تیم بایرن یا آینتراخت تعلق خواهد گرفت، از یک سو یادآوری است بر اتفاقات ریز و درشت فصلی که در فوتبال این کشور گذشت و از سوی دیگر شمایی از آنچه در فصل پیش رو رخ خواهد داد را در مقابل چشم هواداران فوتبال خواهد گذاشت. 


بایرن در فصل گذشته برای بیست و هشتمین بار در بالاترین دسته‌ی لیگ فوتبال آلمان به قهرمانی رسید تا از این حیث رکورددار باشد. اما آینتراخت فرانکفورت نگذاشت  باواریایی در یک فصل دو جام قهرمانی بوندس‌لیگا و جام حذفی را به خانه ببرد. آینتراخت در ورزشگاه المپیک برلین در یک بازی زیبا و دراماتیک بر حریفش پیروز شد تا برای اولین بار بعد از 30 سال جام حذفی آلمان را تصاحب کند.  


سال گذشته بازی سوپرجام آلمان بین دو رقیب بزرگ فوتبال این کشور بایرن و دورتموند برگزار شد. در آلمان از بازی‌های این دو تیم به عنوان بازی‌های کلاسیک یاد می‌شود. دو تیم در وقت عادی از پس هم برنیامدند تا تعیین قهرمان به ضربات پنالتی کشیده شود. کسی که در نهایت چه در جریان بازی و چه در ضربات پنالتی نقش اساسی در پیروزی و قهرمانی بایرن داشت رابرت لواندوفسکی، بازیکن سابق دورتموند بود. لواندوفسکی و توماس مولر با هفت بار حضور در سوپرجام آلمان، رکورددار بازی در این مسابقه‌ی بزرگ هستند.

دیدگاه‌ها