کد خبر : 1544534 | 19 مرداد 1397 ساعت 10:49 | 48.8K بازدید | 0 دیدگاه

مورینیو و تاتنهام؛ بازنده های بزرگ تابستان

برندگان و بازندگان نقل و انتقالات لیگ برتر انگلیس

نقل و انتقالات لیگ برتر به پایان رسید. اما در پایان چه کسانی ناراحت و چه کسانی خوشحالند؟

برندگان و بازندگان نقل و انتقالات لیگ برتر انگلیس

به گزارش "ورزش سه"، زمان نقل و انتقالات تابستانی لیگ برتر روز گذشته به پایان رسید؛ سه هفته زودتر از فصول قبل و پیش از شروع فصل جدید. حال می توان ارزیابی بهتری داشت از اینکه کدام باشگاه ها عملکرد بهتری داشتند و کدام باشگاه ها نتوانستند آنطور که باید و شاید از این فرصت برای تقویت تیم های شان بهره بگیرند:

 

برنده: تیبو کورتوا

کورتوا به سختی از چلسی جدا شد، آن هم با تحریم کردن تمرینات تیمش. تحریم کردنی که باعث شد تا قهرمان شش دوره لیگ انگلیس مجبور شود تا در بازار با یک قیمت نجومی دروازه بان جدیدی جذب کند.

برنامه ریزی نه چندان خوب سران استمفورد بریج باعث شد تا در نهایت آن ها با وجود اینکه می دانستند شماره 1 بلژیکی تمایلی به ماندن ندارد، خرید جایگزین را به روزهای آخر نقل و انتقالات محول کنند. آن هم درحالی که علاقه بازیکن برای بازگشت به پایتخت اسپانیا و نزدیک بودن به خانواده اش رسانه ای شده بود.

 

1325692

 

تیبو در این اتفاقات دست بالا را داشت زیرا تنها یک سال از قراردادش باقی مانده بود و در صورتی که انتقالش عملی نمی شد، می توانست تابستان آینده به صورت رایگان راهی هر تیمی شود. این نخستین باری نبود که او دست به چنین کاری می زد، کورتوا در سال 2011 برای پیوستن به چلسی تمرینات خنک بلژیک را تحریم کرده بود. کورتوا حالا به قهرمان اروپا می پیوندد و سال آینده در لیگ قهرمانان حضور خواهد داشت، چیزی که برای سایر هم تیمی های سابقش صدق نخواهد کرد.

 

بازنده: ژوزه مورینیو

پس از یک پنجره نقل و انتقالاتی ناامید کننده، آخرین چیزی که منچستر یونایتد نیاز دارد شایعات مرتبط با خروج پل پوگباست. پس از انتقادات مورینیو از ستاره فرانسوی درست پس از آنکه او جام جهانی را بالای سر برد، حالا اخباری به گوش می رسد که پوگبا برای ادامه حضور در یونایتد درخواست افزایش حقوق داده است. با همه این ها، به نظر می رسد که طرفداران یونایتد حالا باید درحالی که پنجره نقل و انتقالاتی در انگلیس بسته است، بارسلونا موفق به جذب بهترین بازیکنشان در روزهای باقی مانده از پنجره نقل و انتقالاتی لالیگا نشود.

 

1323532

 

مورینیو به دنبال این بود تا یک مدافع میانی خریداری کند اما در نهایت موفق به انجام این کار نشد. او بر روی توبی آلدرویرلد، ژروم بواتنگ، یری مینا و هری مگوایر دست گذاشت اما نتوانست هیچ کدامشان را به خدمت بگیرد. باوجود خرید فرد و دالوت در این پنجره نقل و انتقالاتی، یونایتدی ها هنوز مشکلاتی در ترکیبشان دارند که می تواند مانع موفقیتشان در فصل پیش رو شود.

 

مشکلات آن ها به اینجا ختم نمی شود. هنوز وضعیت آنتونی مارسیال مشخص نیست. اختلافات این بازیکن با مورینیو رسانه ای شده و او حتی پس از تولد بچه اش در تمرینات یونایتدی ها غایب بود، به گونه ای که زمزمه هایی مبنی بر اینکه باشگاه قصد دارد تا او را جریمه مالی کند نیز به گوش می رسید. همچنین آنتونیو والنسیا نیز پیش فصل خوبی نداشته و مورینیو بارها در کنفرانس های مطبوعاتی اش به بازیکنان در تور پیش فصل آمریکا تاخته است.

 

برنده: لیورپول

فصل گذشته برای لیورپولی ها به دراماتیک ترین شکل ممکن به پایان رسید و آن ها در یک بازی پرماجرا، برابر رئال مادرید زانو زدند. اما نقل و انتقالات تابستانی جان تازه ای در تن خسته آن ها دمید و قرمزها به فصل پیش رو امید زیادی دارند. پس از انتقادات بسیار از کاریوس، آلیسون بکر جایگزین او خواهد شد تا خیال کلوپ از دروازه راحت باشد. خط هافبک نیز باوجود خروج امره جان، تقویت شده است. آن ها فابینیو و نبی کیتا را به خدمت گرفتند و کمربند خط میانی خود را تقویت کردند.

 

 

1321333

 

ژردان شکیری نیز برای تقویت خط آتش تیم خریداری شد و محمد صلاح نیز پس از یک فصل رویایی، قرارداد جدیدی با بندرنشینان به امضا رساند تا سال های بیشتری در آنفیلد بماند. همه این ها بدان معناست که لیورپول می تواند در این فصل به خوبی منچستر سیتی را به چالش بکشد و به کسب عنوان قهرمانی امیدوار باشد.

 

بازنده: تاتنهام

تفاوتی نمی کند از چه زاویه ای به آن نگاه کنید، در هر صورت نقل و انتقالات تاتنهام یک شکست کامل بود. باوجود اینکه آن ها قرارداد هری کین را تمدید کردند، پوچتینو هر پستی را که خواست تقویت کند، با شکست مواجه شد. آن ها به جذب آنتونی مارسیال، لویز کوک و ولیفرد زاها علاقه داشتند اما حتی موفق به جذب یکی از آن ها هم نشدند.

 

برنده: ولورهمپتون

گرگ ها از زمان ورود سرمایه گذاران شرکت فوسان از این رو به آن رو شده اند. پس اینکه توانستند برای اولین بار از سال 2012 به لیگ برتر راه یابند، عملکرد بسیار خوبی را در فصل نقل و انتقالات به ثبت رساندند.

 

سرمایه گذاری شرکت فوسان و خریدهای ولورهمپتون نشان می دهد که آن ها آمده اند تا بمانند. خریدهایی مانند لئو بوناتینی، ویلی بولی و دیگو ژوتا در کنار افرادی مانند ژائو موتینیو و روی پاتریسیو نشان می دهد که آن ها دستکم در این فصل جز شانس های سقوط به دسته پایینتر نیستندهمه این ها نشان می دهد که تیم نونو اسپیریتو می تواند به تمام کردن فصل در نیمه بالای جدول امیدوار باشد.

 

بازنده: منچستر سیتی

به نظر می رسد که منچستر سیتی برای فتح یک جام قهرمانی لیگ برتر دیگر آماده است. آن ها فصل را با یک پیروزی بسیار خوب برابر چلسی در کامیونیتی شیلد آغاز کردند. حتی باوجود غیبت بازیکنانی مانند دی بروینه، سیلوا و استرلینگ که در میان بهترین بازیکنان فصل پیش آبی ها بودند، آن ها تیم مائوریتزیو ساری را با قدرت شکست دادند.

 

 

1324881

 

می توان با قاطعیت گفت که آن ها بهترین تیم لیگ هستند و بهترین مربی را هم در اختیار دارند، با این همه جذب یک یا دو چهره دیگر می توانست گزینه های پپ گواردیولا برای استفاده از ترکیب های متنوع افزایش دهدخرید ریاض محرز تصمیم خوبی بود اما از آن دست خریدهایی که ترکیب یک تیم را متحول کنند نبود. همچنین آن ها به دنبال یک هافبک دیگر هم بودند اما جورجینیو نیز مانند فرد و الکسیس سانچز از دستشان پرید.

 

لینک شدن بازیکنانی مانند تیاگو، پیانیچ و وراتی هم به جایی ختم نشد. بدین ترتیب سیتی نتوانست خریدهای سطح بالا - نظیر ادرسون، کایل واکر و بنجامین مندی - و پرتعدادی مانند تابستان گذشته انجام دهد. خریدهای تابستان گذشته سیتی به وضوح سطح آن ها را بالا بردند اما  امسال خبری از چنین خریدهایی نبود. باوجود اینکه ترکیب سیتی برای دفاع از عنوان قهرمانی به اندازه کافی خوب است، اما خرید یک یا دو بازیکن کلاس جهانی دیگر می توانست آن ها را در لیگ قهرمانان اروپا نیز مدعی نماید.

 

پیتر استانتون-سایت گل

دیدگاه‌ها