کد خبر : 1544563 | 19 مرداد 1397 ساعت 11:37 | 11.6K بازدید | 0 دیدگاه

هوای یونایتد آفتابی نیست ولی ...

آلن شیرر: یونایتد و مورینیو را نباید دست‌کم گرفت

منچستریونایتد امسال پیش‌فصل دشواری را پشت سر گذاشت و هواداران این تیم منتظرند تا جمعه شب زمانی که این تیم در اولین بازی خود در لیگ برتر به مصاف لستر می‌رود عیار مورینیو و شاگردانش را در کوران رقابتهای جدی محک بزنند.

آلن شیرر: یونایتد و مورینیو را نباید دست‌کم گرفت

به گزارش "ورزش سه"، آلن شیرر در مطلبی برای بی‌بی‌سی اسپورت به بررسی وضعیت یونایتد در فصل پیش رو پرداخت و مدعی شد یونایتد و مورینیو را در این فصل نباید دست‌کم گرفت. 


شیرر معتقد است سال گذشته در همین روزها همه چیز در یونایتد بر وفق مراد به نظر می‌رسید و همه به موفقیت این تیم در لیگ برتر و دیگر رقابتها خوشبین بودند. ولی حالا به نظر می‌رسد حال و هوایی که بر این باشگاه و سرمربی‌اش سایه افکنده با جو پارسال تفاوت دارد. ژوزه مورینیو در طول تابستان دائم در حال ابراز نارضایتی از وضعیت باشگاه و شکایت از مسئولین یونایتد بود. حالات و رفتارهای این روزهای مورینیو با سال 2004 زمانی که او برای اولین بار برای هدایت چلسی به انگلیس آمده بود، تفاوتی از زمین تا آسمان دارد. 
مورینیو آن روزها شاد و طناز بود و سری پرغرور داشت و تقریباً همیشه با لبخندی بر لب در مقابل دوربین‌ها ظاهر می‌شد. اما این روزها هر وقت مورینیو را می‌بینیم با قیافه‌ای اخمو و ابروهای در هم کشیده روبرو می‌شویم. به نظر می‌رسد مورینیو این روزها با همه سر جنگ دارد. 

 

من می‌توانم علت ناراحتی مورینیو را درک کنم چرا که هر مربی‌ای مایل است بازیکنان بیشتر و باکیفیت‌تری در اختیار داشته باشد. ژوزه هم از این قاعده مستثنی نیست. او به روشنی گفته بود می‌خواهد پیش از به پایان رسیدن مهلت نقل و انتقالات انگلیس در روز پنج‌شنبه یک دفاع وسط دیگر را در تیمش ببیند. 


ولی او در دو سالی که سکان هدایت منچستریونایتد را به دست داشته ولخرجی‌های بسیاری کرده و با نیم‌نگاهی به تیم فعلی یونایتد به این نتیجه می‌رسیم که مورینیو در فصل پیش رو از نظر بازیکنان باکیفیت کمبودی احساس نخواهد کرد. به خصوص ستون فقرات تیم او از بازیکنانی فوق‌العاده تشکیل شده : داوید دخیا، اریک بیلی، پل پوگبا، نمانیا ماتیچ، الکسیس سانچز، و روملو لوکاکو. اگر بازیکنانی مثل مارکوس رشفورد، جسی لینگارد و آنتونی مارسیال را به این فهرست اضافه کنیم درمی‌یابیم که یونایتد تیمی نیست که بتواند دست‌کم گرفته شود. 

 

یونایتد آنقدر خوب هست که بتواند قهرمان فصل پیش لیگ برتر، رقیب همشهری خود، منچسترسیتی را به چالش بکشد. ولی سوال این است که آیا ژوزه می‌تواند از بازیکنان خود به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و هواداران تیمش را راضی نگه دارد ؟


یونایتد هم مثل هر باشگاه بزرگ دیگری به عناوین قهرمانی نیاز دارد. مورینیو در اولین فصل حضور خود در اولدترافورد، فصل 2016/2017 دو جام را فتح کرد، لیگ کاپ و لیگ اروپا. ولی او فصل پیش در فتح جامها ناکام بود و نتوانست هیچ جامی را در مقابل هواداران پرشور تیمش بالای سر ببرد. 

 

ولی با وجود همه‌ی نکات منفی‌ای که می‌توان درباره‌ی وضعیت یونایتد در چند صباح اخیر برشمرد، دست‌کم گرفتن منچستریونایتد و مربی بزرگش برای هر تیمی اشتباهی مهلک خواهد بود.

دیدگاه‌ها