کد خبر : 1545072 | 21 مرداد 1397 ساعت 10:15 | 47.4K بازدید | 0 دیدگاه

امیرخان الگوی فوتبالی و هم پستی ام بوده

مطهری: قلعه نویی شماره 8 استقلال را به من داد

پیکان در روزی که سپاهان با تمام قوا برای برد به مصافش آمده بود با یک بازی منطقی توانست یک امتیاز با ارزش را به دست بیاورد.

مطهری: قلعه نویی شماره 8 استقلال را به من داد

به گزارش" ورزش سه" پیکان در سومین هفته لیگ برتر هم نباخت و گلی دریافت نکرد تا بعد از سه بازی دشوار کماکان یکی از بالانشین های جدول لیگ برتر باشد. بازی محکم و ساختار تدافعی پیکان باعث شد تا امیرقلعه نویی در پایان بازی به حمید مطهری مربی پیکان نسبت به سبک بازی این تیم اعتراض کند. موضوعی که باعث شد که مجید جلالی نیز در کنفرانس بعد از بازی با اشاره به آن بگوید :« اگر ما هم در پیکان بودجه هفتاد میلیاردی داشتیم آن وقت تیم هجومی میساختم.»


حمید مطهری مربی پیکان در رابطه با بازی گذشته تیمش گفت:« بازی خوبی بود و اگر ما با تجربه تر عمل می کردیم و در جریان بازی اعتماد به نفس بالاتری داشتیم می توانستیم حتی به گل هم برسیم. » مربی پیکان در ادامه درباره بازی تیمش گفت:« ما به معنای واقعی یک تیم هستیم و متکی به فرد نیستیم. از همان خط جلو و مهاجم بازیکنان ما وظایف تیمی و تعریف شده ای دارند و بچه ها به خوبی برنامه ها را اجرا می کنند»


بازیکن سابق پرسپولیس و تیم ملی همچنین با اشاره به اینکه چگونه بازیکنان جدیدی که به تیم پیوسته اند توانسته اند با برنامه های تاکتیکی هماهنگ بشوند گفت:« اینجا در پیکان نه به این خاطر که خودم هستم، اما همه چیز روی حساب و کتاب است و براساس قدرت و برنامه های تیم ها تمرین می کنیم. بازیکن ها می دانند اگر می خواهند بازی کنند باید در چارچوب تیم قرار بگیرند و بازی کنند.»
او درباره بازی برابر سپاهان و برنامه های تاکتیکی پیکان هم گفت:« این درست نیست که من بخواهم راجع به سبک و نوع بازی سپاهان اظهارنظر بکنم. اما ما می دانستیم سپاهان تیمی است که تنوع تاکتیکی دارد ولی توانستیم محورهای هجومی این تیم را در کناره ها ببندیم و دفاع لایه ای در مرکز زمین بسازیم. با توجه به تمریناتی که در طول هفته داشتیم توانستیم برنامه های این تیم را خنثی کنیم. سپاهان تیم با شخصیت و بزرگی است و تماشاگران فوق العاده و ساختار فنی و روش بازی خودش را دارد. ضمن اینکه امیرقلعه نویی هم مربی بزرگی است که براساس نیازهای تاکتیکی اش بازیکن می گیرد.»


مربی پیکان در ادامه و درباره حرف مجید جلالی در کنفرانس خبری بعد از بازی گفت اگر 70 میلیارد بودجه داشتیم ما هم تیم هجومی می ساختیم گفت:« واقعیت این است که ما از نظر بودجه آنقدر دستمان باز نیست که در هر فصل 50 میلیارد هزینه کنیم. درباره سبک بازی تیممان هم دوست دارم یک نکته دیگر را تاکید کنم و آن اینکه چرا تیم های دیگر این سبک فوتبال بازی نمی کنند؟ من فکر می کنم خیلی از تیم ها دوست دارند چنین سبکی بازی کنند و دفاع قوی و ضدحمله داشته باشند اما خب اجرای این روش کار سختی و ابزار خاصی هم می خواهد.»


او با اشاره به صحبت های بعد از بازی با سپاهان اضافه کرد:« هواداران سپاهان در بازی رو جمعه هیچ توهینی نکردند و تنها از واژه ضدفوتبال استفاده کردند. اما واقعیت این است که همه ما بازی های تیم ملی در جام جهانی را دیدیدم و پسندیدیم. آقای کی روش هم با همین سبک بازی می کند چرا که او با توجه به ابزارهایی که در اختیار دارد روشش را انتخاب کرده است. با این وجود ما تیمی هستیم که در بازی های مختلف روش های مختلفی را بازی می کنیم. قطعا در بازی هفته آینده برابر گسترش فولاد سبکمان تفاوت هایی خواهد داشت.»


امیر قلعه نویی سرمربی سپاهان در اواخر بازی به حمید مطهری نسبت به سبک بازی پیکان اعتراض می کند. مطهری در این رابطه گفت:« من آقای قلعه نویی را واقعا دوست دارم. امیرخان الگوی من در فوتبال بوده و هم پست بوده ایم. زمانی که من فوتبال بازی می کردم امیرخان می خواست من را به استقلال ببرد و شماره 8 را که خودش می پوشید را به من بدهد. امیرخان در آخر بازی به من گفت که این سبک بازی خوب نیست و چرا فوتبال بازی نمی کنید؟ من برای ایشان احترام قائلم اما به امیرخان هم گفتم که ما با توجه به داشته ها و بضاعتمان بازی می کنیم.»


او افزود:« جام جهانی به ما نشان داد که تیم هایی که کم گل می خورند موفق تر هستند. فرانسه اصلا فوتبال تهاجمی زیبایی بازی نمی کرد و خیلی منطقی و هوشمندانه فوتبال بازی کرد. می توانم بگویم این آخرین سبک از فوتبالی است که بازی می شود و خیلی از تیم های خوب دنیا نمونه اش اتلتیکو مادرید چنین روشی دارند. همه دیدند که اسپانیا با تیکی تاکا مقابل ایران به مشکل خورد و عاقبت هم موفقیتی به دست نیاورد.»


هافبک سابق پرسپولیس همچنین گفت:« همه ما آمده ایم به فوتبال خدمت کنیم و به نظرم مهمترین کار این است که جوان های با استعداد را وارد چرخه فوتبال ایران و لیگ برتر کنیم. به نظرم پیکان از این نظر عملکردش خوب بوده و جوان های خیلی خوبی را به فوتبال معرفی کرده است.»

دیدگاه‌ها