کد خبر : 1545339 | 22 مرداد 1397 ساعت 12:47 | 49.4K بازدید | 0 دیدگاه

با قلعه نویی قهرمان آسیا شدیم

طهماسبی: به خاطر سربازی پرسپولیس را از دست دادم

پیکان در حالی برای مسابقه هفته سوم آماده می شود که پیروزی در برابر گسترش فولاد می تواند این تیم را در رتبه ای خوب در بالای جدول قرار دهد.

طهماسبی: به خاطر سربازی پرسپولیس را از دست دادم

به گزارش" ورزش سه" پیکان با سبک متفاوت بازی اش امسال توانسته بدون گل خورده 5 امتیاز به دست بیاورد و این در حالی است که این تیم دوبازی خارج از خانه در تهران و اصفهان برابر استقلال و سپاهان بازی کرده است. محمدرضا طهماسبی سرپرست پیکان و کاپیتان سابق این تیم درباره شرایط پیکان در این روزها گفت:« خداراشکر تیم شرایطش خوب است و نتایج خوبی هم گرفته است چرا که ما دو بازی خارج از خانه با دو حریف سرشناس داشتیم.»


او درباره اینکه بعد از بازی با سپاهان برخی از هواداران این تیم از ضدفوتبال پیکان می گفتند افزود:« این نظر تماشاگران است اما نظر من چیز دیگری است. فوتبال دورو دارد ، هم حمله و هم دفاع…ما خوب دفاع کردیم و نتیجه اش هم به نفع تیممان بوده است. فوتبال جام جهانی به همه نشان داد تیمی که باز بازی می کند موفق نمی شود و تیم هایی موفق بودند که گل نمی خوردند. بله درست این که تماشاگران دوست دارند فوتبال جذاب و پرگل ببینند اما تیم ما سه گل در بازی با سایپا زد و چند گل دیگر هم می توانست بزند. موقعیت هایی هم در بازی با سپاهان داشتیم و می توانستیم گل بزنیم. اینگونه نیست که ما فقط دفاع کنیم و حمله هم می کنیم.»


هافبک سابق پیکان در ادامه گفت:« فوتبال به نظر من جنگ است و اصلا چنین فلسفه ای در فوتبال مورد قبول نیست که بروید باز بازی کنید و گل بخورید. حتی ما به اندازه تیم ملی هم یکطرفه بازی نمی کنیم و حمله هم داریم. به نظرمن بچه ها به نحواحسن تاکتیک تیمی را اجرا می کنند اما من فکر می کنم بعضی تیم ها توقع دارند حریفانشان باز بازی کنند. ما برای بازی های مختلف روش های متفاوتی داریم و قطعا روش بازی تیم ما در خانه خودمان با بازی در خانه حریفی مثل سپاهان یا استقلال فرق دارد.»


او با اشاره به بازی هفته چهارم تیمش گفت:« گسترش تیم خوبی است و مربی خوبی هم دارد اما چیزی که هست ما در زمین خودمان دنبال کسب سه امتیاز هستیم. »


سرپرست پیکان درباره آینده ای که برای این تیم در لیگ امسال متصور است هم گفت:« الان سه تا بازی گذشته اما کادرفنی بسیار تلاش می کنند تا تیم خیلی خوبی بسازیم تا بتوانیم برای سهمیه تلاش کنیم. ما سال گذشته هم می توانستیم سهمیه بگیریم اما مصدومان زیادی دادیم و با کمبود بازیکن مواجه شدیم. پارسال وقتی مهران موسوی مصدوم شد کسی را در دفاع نداشتیم جایگزین او کنیم. بازیکنان کلیدی تیم مثل مرتضی آقاخان و صادق بارانی مصدوم شدند و به همین دلیل در بعضی بازی ها خوب نتیجه نگرفتیم. ما الان هم چهار بازیکن تیممان در تیم ملی امید هستند. می خواهم برای تیم ملی امیدمان هم آرزوی موفقیت بکنم اما به هرحال نبود این تعداد بازیکن هرتیمی را دچار مشکل می کند. پرسپولیس دوپنجره اش بسته شد و این برایش مشکل ساز خواهد شد.»


محمدرضا طهماسبی که درحال حاضر سرپرست تیم پیکان است در زمان فوتباش داستان جالبی با پرسپولیس دارد. او در اواخر دهه هفتاد و اوایل یکی از پدیده ها و از بهترین هافبک های فوتبال ایران بود و در سن جوانی در تیم بهمن بازی می کرد. از همان زمان همیشه صحبت از حضور او در پرسپولیس بود و حتی یک دهه این کشمکش برای حضور او در این تیم وجود داشت اما طهماسبی هیچوقت به پرسپولیس نیامد و این درحالی بود که او همیشه پرسپولیسی بودنش را ابراز می کرد. خودش در این رابطه گفت:«آن زمان به خاطر اینکه درگیر مسابقات فوتبال بودیم نتوانستیم در امتحانات دانشگاه شرکت کنیم و باشگاه کشاورز به ما قول داد که کار امتحاناتمان را درست کند. وقتی هم به پرسپولیس رفتم قرار بود دانشگاهم درست بشود اما در بازی با شاهین اهواز یادم هست مرحوم اکبرقاسمی که مربی ما بود وقتی توی زمین ایستاده بودیم و قرآن پخش می شد آمد من را برد بیرون و گفت سرباز هستی. رفتم سربازی و برگشتم دیگر نشد به پرسپولیس بیایم درحالی که من واقعا پرسپولیسی بودم ، حتی خانواده ام پرسپولیسی بودند اما انگار قسمت نبود.»

دیدگاه‌ها