کد خبر : 1545352 | 22 مرداد 1397 ساعت 13:19 | 9.3K بازدید | 0 دیدگاه

کاهش سهمیه های کشتی به ضرر کاروان ایران شد

لایق: کشتی خوش‌بینانه ۴ طلا می گیرد

دبیر فدراسیون کشتی گفت: ترکیب تیم های ملی کشتی برای مسابقات جهانی نهایتا یکی،‌۲ تغییر خواهد داشت.

لایق: کشتی خوش‌بینانه ۴ طلا می گیرد

به گزارش "ورزش سه"، بازی های آسیایی ۲۰۱۸ از شنبه هفته آینده آغاز می شود و کشتی مثل همیشه یکی از رشته های پرامید ایران به شمار می رود.


با اینکه در دوره قبلی کشتی گیران ۶ طلا، یک نقره و ۵ برنز کسب کرده بودند؛ در بازی های آسیایی اندونزی سهمیه این رشته در هر کدام از بخش های آزاد و فرنگی یک وزن کاهش یافته است.


رضا لایق، دبیر فدراسیون کشتی درباره وضعیت تیم های ملی کشتی در آستانه اعزام به بازی های آسیایی ۲۰۱۸ گفت: اردوهای مختلفی را در ماههای اخیر پشت سر گذاشتیم و طبق برنامه پنجشنبه تیم ملی کشتی آزاد و شنبه هفته آینده تیم ملی کشتی فرنگی راهی جاکارتا می شوند. زحمات زیادی کشیده شده و نتایجی که در این رقابت ها رقم می خورد، برای ما حائز اهمیت است. متاسفانه نسبت به دوره قبلی ۲ وزن کمتر شده و در مجموع ۱۲ کشتی گیر ایرانی در این رقابت ها حضور دارند که این به ضرر کاروان ما از نظر مدال آوری است.


وی درباره پیش بینی فدراسیون از تعداد مدال های کشتی گیران در بازی های آسیایی عنوان کرد: پیش بینی کار سختی است؛ به ویژه اینکه بخواهیم درباره تعداد مدال های طلا صحبت کنیم. با این حال ما امیدوار هستیم و تلاش خود را انجام می دهیم تا شرمنده نباشیم. پیش بینی ما این است که خوش بینانه در ۱۲ وزن بتوانیم ۴ مدال طلا بگیریم. حالا شاید یک طلا بالا یا پایین تر باشد.


دبیر فدراسیون کشتی در پاسخ به این سوال که برترین نفرات به بازی های آسیایی می روند یا مسابقات جهانی هم در نظر گرفته شده است، گفت: تمام تیم های آسیایی با قدرت کامل در بازی های آسیایی حاضر می شوند. ما هم بهترین نفرات خود را به این مسابقات می فرستیم. برخلاف ۴ سال قبل که فاصله مسابقات جهانی و بازی های آسیایی فقط ۱۰ روز بود، امسال حدود ۴۰ روز زمان داریم. شاید همین نفرات با یکی، ۲ تغییر به مسابقات جهانی هم اعزام شوند.

دیدگاه‌ها