کد خبر : 1545454 | 23 مرداد 1397 ساعت 01:10 | 164.3K بازدید | 4 دیدگاه

بررسی دلایل خشم و خون روی سکوی ورزشگاه‌ها؛

غم‌انگیزترین نود برای فوتبالیست‌های یزدی

عادل فردوسی‌پور در برنامه این هفته به موضوع جان باختن دو فوتبالیست نوجوان یزدی در گرجستان پرداخت.

غم‌انگیزترین نود برای فوتبالیست‌های یزدی

به گزارش "ورزش سه"، برنامه نود دوشنبه شب(بیست و دوم مردادماه) از ساعت 22:46 آغاز شد که در آن علاوه بر بررسی مسابقات هفته سوم لیگ برتر، به مشکلات مالی عجیب باشگاه سپیدرود، اتفاقات ناپسند و خشونت‌ها روی سکوهای ورزشگاه‌های آزادی و غدیر اهواز و همچنین جان باختن دو نوجوان فوتبالیست یزدی در گرجستان پرداخته شد که مشروح گزارش این اتفاقات را در زیر می‌خوانید:


* نظرسنجی


«علت اصلی ناهنجاری‌های فرهنگی و خشونت در ورزشگاه‌ها؟»؛ سوال امشب برنامه نود است که مخاطبان آن می‌توانند با ارسال یکی از گزینه‌های «تاثیر مسائل اجتماعی روی رفتار تماشاگران»، «ضعف در کنترل، عدم شناسایی و برخورد با تماشاگران متخلف»، «عدم ساماندهی هواداران و قدرت زیاد لیدرها» و «کوتاهی فدراسیون فوتبال در جریمه و محرومیت» نظر خود را ارسال کنند.

 

1326897


* آنچه در برنامه نود امشب می‌بینید:


- به نام فوتبال، به کام سودجویان مرگ تلخ دو کودک یزدی در گرجستان. 
- از اهواز تا تهران؛ ادامه خشونت روی سکوها و بازی سنگ و صندلی‌ها با جان تماشاگران. 
- ماجراهای بی‌پولی و یک سفر پُر دردسر برای سپیدرود رشت.


* کلیپی ویژه بیستمین سالگرد آغاز به کار برنامه نود پخش شد؛ برنامه‌ای که از بیست و سوم مردادماه 78 به طور مرتب دوشنبه شب‌ها به اتفاقات فوتبالی پرداخته است.

 

نوستالژی های خاطره انگیز در زمان اولین برنامه های نود



* برنامه نود با نمایش کلیپ غم‌انگیزی به موضوع درگذشت دو فوتبالیست نوجوان یزدی که با یکی از آکادمی‌های فوتبال این شهر به گرجستان رفته بودند و در دریاچه‌ای غرق شدند، پرداخت که در آن گفت‌وگویی با خانواده جان باختگان این حادثه ناگوار انجام گرفته بود؛ پدران و مادران دو نوجوانی که جان خود را از دست دادند، در مصاحبه‌هایشان عنوان کردند سفر گرجستان از سوی آکادمی الزام شده بوده و اگر این اجازه را به فرزندان خود نمی‌دادند، باید 5 میلیون تومان پرداخت می‌کردند.

 

از آرزوی فوتبالی تا غرق شدن در گرجستان


- محمدی: کسی نمی‌تواند یقه من را بگیرد!


محمدی، مدیر عامل این آکادمی  در مصاحبه‌ای ضبظ شده راجع به این اتفاق عنوان کرد: ابتدا قرار بود این سفر به مالزی باشد که با انجام آن موافقت نشد و به همین دلیل اردو را در گرجستان برگزار کردیم.

او ادامه داد: اردوی گرجستان کاملا تفریحی بود چون به بازیکنان قول داده بودیم و تمام آنها را ثبت نام کردیم؛ ما گفتیم اگر بازیکنی ثبت نام کند، پاسپورت بدهد و اعلام آمادگی داشته باشد ولی منصرف شود، باید 5 میلیون تومان ضرر را به باشگاه بدهد.

محمدی اضافه کرد: همه بازیکنان به دلیل اینکه زیر 18 سال بودند، برای گرفتن پاسپورت رضایت محضری پدران‌شان را داشتند؛ یک روز قبل از سفر هم با خانواده‌ها جلسه گذاشتیم و گفتیم اردو تفریحی انجام می‌شود و ورزشی نیست و هر مشکلی با بی‌نظمی بازیکنان انجام شود، برعهده آنهاست.

او عنوان کرد: تمام بازیکنان بیمه مسافرتی سینا هستند و می‌توانند پیگیر این موضوع باشند؛ باشگاه هم هیچ مسؤولیتی ندارد که بخواهند یقه من را بگیرند.

محمدی با بیان اینکه از یزد یک نفر همراه بازیکنان به گرجستان رفته بود، گفت: اصلا گفتن چیزی به‌عنوان اردوی ورزشی توسط ما به خانواده‌ها صحت ندارد و ما گفتیم تور مسافرتی گذاشتیم. 
  
او تاکید کرد: یک نفر را در یزد پیدا کنید که در این چند سال اخیر بیاید و بگوید ما یک هزار تومانی از آنها گرفته‌ایم؛ هدف ما مبارزه با فساد در فوتبال یزد است و این حواشی را مفسدان فوتبال یزد برای ما به وجود آورده‌اند.



* شریعتی: ما هیچ مسؤولیتی نداریم


شریعتی، مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد در گفت‌وگوی ضبط شده با برنامه نود عنوان کرد: اعزام این بازیکنان فوتبال به گرجستان بدون هماهنگی ما بوده و ما هیچ مسوولیتی نداریم.

او ادامه داد: از خانواده‌ها می‌خواهیم هر کس ادعای داشتن مدرسه فوتبال کرد، از او درخواست مجوز کنند؛ اصلا مجوز سفر برون مرزی داده نشده بود و همچنین مجوز مدارس فوتبال، فقط برای گذراندن دوره‌های مقدماتی فوتبال برای نوجوانان است.


* پیگیری قضایی پرونده غرق شدن دو فوتبالیست نوجوان


طالبی، معاون سیاسی امنیتی استانداری یزد در گفت‌وگویی اظهار کرد: از دادستانی خواستیم به این موضوع ورود کنند و در حوزه قضایی تحقیقاتی انجام دهند.


او ادامه داد: با نمایندگی وزارت خارجه در استان یزد هماهنگی لازم را با سفارت ایران در گرجستان انجام دادیم تا اطلاعات بیشتری درباره این حادثه به ما بدهند.

 

بررسی علت حادثه غرق شدن نوجوانان در گرجستان


* نساجی مازندران 1 پارس جنوبی جم 1


نکته بازی: ششمین پنالتی پیاپی لیگ برتر که توسط محمد عباس‌زاده تبدیل به گل شد.


- کنفرانس مربیان


مهدی تارتار: طبیعی بود بعد از گل مساوی، یک مقدار تیم ما عقب بنشیند و مالکیت توپ بیشتر برای نساجی باشد؛ به غیر از ضربات ایستگاهی موقعیت خاصی برای نساجی به دست نیامد ولی با این وجود به بازیکنانم که در این شرایط امتیاز گرفتند، خسته نباشید می‌گویم. 
جواد نکونام: این تیم به مرور زمان بهتر می‌شود؛ در نیمه دوم این مسابقه کاملا سوار بر بازی بودیم ولی در زدن ضربات آخر دقت لازم را نداشتیم.



* ورمزیار: به ما گفتند بازیکنان به تیم‌های بهتر می‌روند


پدر محمدحسین ورمزیار، یکی از دو فوتبالیست نوجوان یزدی که جان خود را در گرجستان از دست داده، در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود اظهار کرد: آقای محمدی(مدیر آکادمی) به ما گفتند تور ورزشی است و اینکه می‌گویند گفته‌اند تور تفریحی بوده کاملا دروغ است؛ در تلگرام پیام‌های ایشان موجود است و حتی تلفنی هم صحبت کردیم که او گفت بچه‌ها باید بیایند چون نخبه و آینده‌دار هستند و می‌توانند در این اردو به تیم‌های بهتر معرفی شوند.


او ادامه داد: تمام حرف‌هایی که آقای محمدی زد دروغ بود؛ آقای مدیر کل ورزش و جوانان استان یزد هم دروغ می‌گوید که از دادن مجوز به این آکادمی خبر نداریم؛ خود ایشان به این آکادمی مجوز دادند چون این آکادمی حتی زمین فوتبال هم نداشت.


ورمزیار گفت: آقای محمدی تاکید کرد و گفت باید بازیکنان به گرجستان بیایند و در این اردو تست‌گیری از آنها خواهد شد که یک میلیون تومان هزینه تست‌گیری است تا به تیم‌های بزرگتر بروند.

 

صحبت های پدر یکی از‌ نوجوانان غرق شده در گرجستان


* ترین‌های هفته سوم لیگ برتر


- حرکات تکنیکی: حسین مهربان، سعید واسعی، اشکان دژاگه، وحید خشتان، صابر حردانی، فرشید اسماعیلی، گادوین منشا، محمد نوری و حسن بیت‌سعید. 
- تیرک دروازه: محمد عباس‌زاده(نساجی- پارس جنوبی) 
- کار تیمی: سپاهان(مقابل پیکان) 
- نجات: میلاد سلیمانی(گسترش فولاد- ماشین‌سازی) 
- موقعیت از دست رفته: محمدرضا خلعتبری- مسعود ریگی(پدیده- صنعت نفت) 
- پاس گل: فرشید اسماعیلی(استقلال تهران- تراکتورسازی) 
- مهار: احسان مرادیان(صنعت نفت- فولاد) 
- گل: فرشید اسماعیلی(استقلال تهران- تراکتورسازی)


* ترین‌های بازیکنان در هفته سوم


پاس: مسیح زاهدی؛ شوت: کی‌روش استنلی؛ پاس کلیدی: محمدرضا خلعتبری و محسن یوسفی؛ نجات دروازه: وحید شیخ‌ویسی؛ قطع پاس: میثم کریمی؛ دفع توپ: موسی کولی‌بالی؛ دریبل موفق: پیمان بابایی؛ تکل موفق: میثم شاه‌مکوندی؛ نبرد هوایی موفق: علی نعمتی، محمد قاضی و مهرداد عبدی؛ خطای متحمل شده: سعید محمدی‌فر.

 

ترین های هفته سوم لیگ برتر 97-98


* استقلال خوزستان 0 پرسپولیس 0


اولین تساوی بدون گل دو تیم در اهواز. 
ناکامی پرسپولیس در گلزنی بازی‌های خارج از خانه بعد از 462 روز.


- کنفرانس مربیان


برانکو ایوانکوویچ: اینطور مواقع تیم‌هایی که دوست دارند حمله کنند و این کار را انجام می‌دهند، باید انرژی بیشتری نسبت به تیمی که فقط دفاع می‌کند، بگذارد. 
یزدی: در عین حال که مالکیت توپ را به پرسپولیس دادیم، روی ضد حملات برنامه داشتیم و اگر بازیکنان دقت بیشتری به ویژه در نیمه دوم می‌کردند، به گل هم می‌رسیدیم.


- در جریان پخش خلاصه بازی استقلال خوزستان و پرسپولیس، به حواشی عجیب روی سکوهای ورزشگاه غدیر اهواز و پرتاب سنگ و صندلی از سوی برخی تماشاگران اشاره شد.

 

color:transparent;color:rgb(51,51,51);">نمایش تلخ اهواز در بازی استقلال خوزستان-پرسپولیس



* حیدری: تلاش کردیم اتفاقی در ورزشگاه غدیر نیافتد


افشین حیدری، مدیر کل ورزش و جوانان استان خوزستان در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود ضمن عذرخواهی برای اتفاقات رخ داده در ورزشگاه غدیر اهواز در جریان بازی استقلال خوزستان و پرسپولیس عنوان کرد: به دلیل حواشی به وجود آمده در روزهای قبل از مسابقه در فضای مجازی، تلاش کردیم تا اینگونه اتفاقات نیافتد ولی متاسفانه شاهد این حوادث بودیم.


او با بیان اینکه حتما باید به زیرساخت‌های فوتبال ایران به صورت ویژه توجه شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه استان خوزستان چهار تیم در لیگ برتر دارد، با هماهنگی استانداری موضوع بلیت فروشی اینترنتی را پیگیری کردیم و سعی داریم نواقص ورزشگاه غدیر را برطرف کنیم.


حیدری اضافه کرد: قبول داریم هر وقت پرسپولیس در اهواز بازی داشته، حواشی به وجود آمده ولی در مجموعه استان به نتیجه رسیدیم زیرساخت‌های لازم را درست کنیم و قرار است از هفته جاری بلیت فروشی اینترنتی را در استادیوم غدیر انجام دهیم؛ خدا را شکر اتفاق ناگواری نیافتاد ولی باید فکری داشته باشیم تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.


مدیر کل ورزش و جوانان استان خوزستان تصریح کرد: قبل از بازی استقلال خوزستان و پرسپولیس حواشی‌ای رخ داد که از سوی غیر فوتبالی‌ها به وجود آمده بود ولی به همین دلیل 6 جلسه شورای تامین و کمیسیون امنیتی برگزار کردیم.


او ادامه داد: ستاد بازسازی ورزشگاه غدیر را راه اندازی کردیم و خروجی این جلسات تا نیم‌فصل مشخص می‌شود؛ ما به‌عنوان 25 درصد بازی‌های لیگ برتر، تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا میزبانی خوبی از بازی‌ها داشته باشیم و مطمئن باشید ورزشگاه غدیر تا نیم‌فصل تجهیز خواهد شد.

 

بررسی اتفاقات تلخ اهواز و درگیری های هواداران


* کلیپی از پرتاب کردن سنگ و صندلی در ورزشگاه‌های فوتبال طی سالیان اخیر که برنامه نود به آنها پرداخته بود، پخش شد که هیچ یک از آنها با وجود گذشت چند فصل، هنوز پیگیری نشده، به نتیجه نرسیده و ساماندهی صورت نگرفته است.

 

color:transparent;color:rgb(51,51,51);">اتفاقات تلخ گذشته بازی‌های پرسپولیس در خوزستان



* استقلال تهران 3 تراکتورسازی 0


نکات بازی


هشتادمین کلین‌شیت مهدی رحمتی در استقلال. 
برای نخستین بار در تاریخ لیگ برتر، تراکتورسازی در گلزنی به استقلال در سه مسابقه متوالی ناکام بود. 
نخستین پیروزی استقلال در لیگ هجدهم.


- کنفرانس مربیان


جان توشاک: شناخت زیادی از بازیکنان نداشتم و نیاز به زمان داریم؛ سه هفته دیگر نیاز داریم تا نفرات جدید به هماهنگی برسد و من از بازیکنان جدید به ویژه دو نفری که نام بردید(شجاعی و دژاگه) شناخت نداشتم؛ شاید من اشتباه انجام دادم که این دو را قربانی کردم. 
وینفرد شفر: تعریف و تبریک بزرگی برای تیم و بازیکنانم دارم؛ خیلی خوشحال هستم بازیکنانم مسائل تاکتیکی را در زمین اجرا کردند؛ این سومین بازی ما با تیم جدیدمان بود.


* به بهانه گلزنی مرتضی تبریزی، خرید جدید استقلال مقابل تراکتورسازی، کلیپی از اولین گل‌های بازیکنان تازه وارد استقلال تهران طی سالیان اخیر پخش شد.

 

اولین گلهای بازیکنان تازه وارد استقلال تهران


* کارشناسی داوری با محمد فنایی


- نساجی مازندران و پارس جنوبی جم


میرجوان پیراهن بازیکن نساجی را کشید و اعلام پنالتی به سود نساجی درست بود. 
در دقیقه 51 برخورد مدافع پارس جنوبی با بازیکن نساجی شدید نبود و به درستی اعلام پنالتی نشد. 
کمک داور به اشتباه آفساید عباس‌زاده را گرفت و در ادامه نباید گل نساجی در نیمه دوم را مردود اعلام می‌کرد که در این صحنه نساجی متضرر شد.


- استقلال تهران و تراکتورسازی


پیراهن مهدی رحمتی و داوران همرنگ بود که باید در جلسه هماهنگی قبل از بازی برای تغییر آن اقدام می‌شد. 
مدافع نساجی خطایی روی وریا غفوری مرتکب نشد و بازیکن استقلال به دلیل تمارض در محوطه جریمه باید کارت زرد می‌گرفت.



* گزارشی از وضعیت اسف‌بار باشگاه سپیدرود رشت مثل بیرون کردن اعضای این تیم از هتل محل اسکان، لغو شدن پرواز هوایی و سفر زمینی از رشت تا تبریز برای انجام دیدار با گسترش فولاد، عدم پرداخت قرارداد بازیکنان، انصراف خداداد عزیزی از سرمربیگری این تیم و ... پخش شد.

 

وضعیت عجیب سپیدرود برای بازی با گسترش فولاد


* گسترش فولاد 1 سپیدرود رشت 1


نکات بازی


سپیدرود رشت موفق شد پس از 9 ماه در بازی خارج از خانه گلزنی کند. 
حسین ابراهیمی، بهترین گلزن سپیدرود رشت در تاریخ لیگ برتر. 
ششمین تساوی پیاپی گسترش فولاد. 
سپیدرود بدون پیروزی در بازی‌های خارج از خانه در تاریخ لیگ برتر.


- کنفرانس مربیان


خداداد عزیزی: یک امتیاز مبارک بچه‌های تیم و زحمتی که کشیدند؛ گرفتن مساوی در تبریز برای تیم ما که هیچ چیزی ندارد و سقف قراردادشان 500 میلیون تومان است، نه یک امتیاز بلکه به اندازه 6 امتیاز ارزشمند است. 
بخشی‌زاده: از بچه‌ها خیلی راضی هستیم و خیلی خوب کار کردند ولی با بدشانسی یک توپ به محوطه جریمه ما آمد که پنالتی و گل شد.



* پدیده مشهد 1 صنعت نفت آبادان 0


نکات بازی


پدیده در لیگ هجدهم سه گل زده که هر سه گل بعد از دقیقه 90 به ثمر رسیده است. 
پیروزی یحیی گل‌محمدی برابر صنعت نفت بعد از 11 فصل. 
کسب دو پیروزی طی سه مسابقه ابتدایی فصل، بهترین شروع پدیده در تاریخ لیگ برتر. 
پدیده تنها تیم بدون تساوی لیگ برتر.


- کنفرانس مربیان


سرجیو: در نیمه اول اعتماد به نفس  خود را از دست دادیم ولی در نیمه دوم توانستیم به بازی برگردیم و بهتر کار کنیم؛ هر دو تیم می‌توانستند در نیمه دوم گلزنی کنند و به بازیکنان پدیده تبریک می‌گویم. 
یحیی گل‌محمدی: می‌توانستیم در نیمه اول به گل برسیم ولی موقعیت‌های زیادی از دست دادیم؛ تا لحظه آخر جنگیدیم و برای بردن همه کار کردیم؛ خوشبختانه توانستیم به حق‌مان هم برسیم.


* نفت مسجدسلیمان 0 فولاد خوزستان 0


نکات بازی


چهارمین تساوی پیاپی پورموسوی و ویسی. 
نفت مجسدسلیمان، تنها تیم بدون گل زده لیگ برتر.


- کنفرانس مربیان


سید سیروس پورموسوی: امروز بچه‌ها با تلاشی که از خود نشان دادند، ایجاد موقعیت و ارسال از کناره‌ها نمایش خوبی داشتند. 
عبدالله ویسی: دهمین سال سرمربیگری‌ام در لیگ برتر با بیش از 300 مسابقه در کنار زمین بودن است ولی تا این اندازه موقعیت خراب کردن ندیده‌ام؛ تیم ما در بخش دفاع و حمله بهتر از فولاد بود.


* کلیپی از گل‌هایی که تیم‌های تحت سرمربیگری یحیی گل‌محمدی بعد از دقیقه 90 در سال‌های اخیر به ثمر رساندند، پخش شد.

 

گلهای دقایق پایانی‌تیم های یحیی گل محمدی

 


* به مناسبت دربی اصفهانی‌ها و بازی هفته چهارم تیم‌های ذوب‌آهن و سپاهان، آیتمی به گل‌ها و دیدارهای خاطره انگیز آنها طی فصول گذشته پخش شد.

 

گل ها و خاطره های دربی اصفهان



* پخش گزارش عملکرد لژیونرهای فوتبال ایران طی یک هفته اخیر آیتم دیگر این برنامه بود.

 

بررسی عملکرد لژیونرها (22-05-97)

 


* سپاهان صفر پیکان صفر


نکات بازی


تقابل رکوردداران مربیگری در تاریخ لیگ برتر. 
برای نخستین بار در تاریخ لیگ برتر پیکان در هر سه مسابقه ابتدایی فصل کلین‌شیت کرد. 
مجید جلالی بدون پیروزی مقابل قلعه‌نویی از دور رفت لیگ پانزدهم تاکنون.


- کنفرانس مربیان


مجید جلالی: روی توپ‌های هوایی حریف سپاهان نمی‌شدیم و استراتژی دیگری داشتیم و اگر می‌خواستیم در تمام زمان بازی مثل 20 دقیقه آخر کار کنیم، نمی‌توانستیم نتیجه بگیریم. 
امیر قلعه‌نویی: با تمام تاکتیک‌های دفاعی پیکان، موقعیت‌های خوبی داشتیم ولی این نوع اتلاف وقت در فوتبال خوب نیست.


* سایپا صفر ذوب‌آهن صفر


نکات بازی


علی دایی 21 بازی بدون شکست مقابل ذوب‌آهن؛ رکورددار بدون شکست بودن یک سرمربی برابر یک تیم. 
ذوب‌آهن 6 بازی بدون پیروزی مقابل سایپام. 
تقابل رکوردداران تساوی در تاریخ لیگ برتر.


- امید نمازی: با وجود مالکیت توپ، موقعیت چندانی خلق نکردیم که باید دلایل این مشکل را پیدا کنیم و ببینیم چرا از فرصت‌ها بهره نمی‌بریم.



* کارشناسی داوری


- گسترش فولاد و سپیدرود


خطای پنالتی به سود سپیدرود به درستی اعلام شد. 
مدافع سپیدرود خطایی روی مهاجم گسترش فولاد مرتکب نشد و داور تصمیم درستی داشت.


- پدیده و صنعت نفت


وفا هخامنش، مدافع صنعت نفت روی خلعتبری خطای پنالتی انجام داد ولی داور به اشتباه ادامه بازی را اعلام کرد. 
عقیل کعبی خطای پنالتی مرتکب نشد و داور به درستی بازی را ادامه داد.


- نفت مسجدسلیمان و فولاد خوزستان


بازیکن صنعت نفت با دست روی مهاجم فولاد خطا کرد و باید یک پنالتی به سود این تیم اعلام می‌شد. 
بازیکن صنعت نفت به دلیل ضربه به صورت بازیکن فولاد باید کارت قرمز می‌گرفت که داور این صحنه را ندید. 
داور تصمیم درستی در عدم خطای پنالتی به سود نفت مسجدسلیمان داشت.


- سپاهان و پیکان


خطای علی حمودی روی ساسان انصاری باید با کارت قرمز همراه می‌شد که داور در این صحنه تنها اخطار داد. 
مهدی کیانی با دست به صورت بازیکن پیکان زد و به درستی کارت زرد گرفت. 
کیانی به دلیل ضربه به مچ پای بازیکن پیکان باید اخطار دوم را دریافت می‌کرد که این اتفاق نیافتاد.


- سایپا و ذوب‌آهن


اخطار دوم به درخشان‌مهر به درستی داده شد.



* کلیپی از مراسم بدرقه تیم ملی امید ایران به مسابقات آسیایی اندونزی پخش شد که در آن گفت‌وگوهایی جداگانه با زلاتکو کرانچار، مهدی تاج، مهدی قائدی، یونس دلفی و حمید استیلی انجام گرفته بود.

 

امید به موفقیت تیم ملی امید در بازی های آسیایی جاکارتا


* گزارشی از مسابقات هفته اول فصل جدید لیگ یک پخش شد.

 

بررسی بازی های هفته اول لیگ یک 97-98


* نتیجه نظرسنجی


بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر در نظرسنجی این هفته برنامه نود شرکت کردند که حدود 42 درصد اعتقاد داشتند «ضعف در کنترل، عدم شناسایی و برخورد با تماشاگران متخلف» علت اصلی ناهنجاری‌های فرهنگی و خشونت در ورزشگاه‌ها بوده است.

 

1326974


برنامه نود این هفته ساعت 02:25 بامداد روز سه‌شنبه، بیست و سوم مردادماه خاتمه یافت.

دیدگاه‌ها