کد خبر : 1545819 | 24 مرداد 1397 ساعت 14:32 | 122.2K بازدید | 0 دیدگاه

مساوی عادلانه در ویباوا موکتی؛

ایران 0- عربستان 0؛ خوش شانس، بدشانس و امیدوار کننده

جدال فوتبالیست‌های امید ایران و عربستان در نخستین بازی مسابقات آسیایی جاکارتا بدون گل به پایان رسید.

 ایران 0- عربستان 0؛ خوش شانس، بدشانس و امیدوار کننده

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی امید ایران که تنها سه ماه مانده به شروع مسابقات آسیایی 2018 سر و شکل گرفت و زلاتکو کرانچار را به‌عنوان سرمربی شناخت، تمرینات خود را در تهران پیگیری کرد و بعد از آن دو اردوی آماده‌سازی در عراق و چین داشت که سه دیدار تدارکاتی هم برابر این تیم‌ها انجام داد تا با شرایط مطلوبی راهی جاکارتا شود؛ ملی پوشان امید ایران امروز در نخستین دیدار در رقابت‌های آسیایی اندونزی به مصاف تیم ملی امید عربستان رفتند و در مسابقه‌ای که بدشانس در گلزنی و خوش‌شان در باز نشدن دروازه‌شان بودند، به تساوی بدون گل رضایت دادند؛ نمایش شاگردان کرانچار برابر سعودی‌ها امیدوار کننده بود و پیش‌بینی می‌شود آنها در دو مسابقه بعدی مرحله گروهی برابر کره شمالی و میانمار بتوانند نتیجه مطلوبی بگیرند.


مسابقات آسیایی جاکارتا اندونزی 2018 - بازی اول
چهارشنبه: 97/05/24 ؛ ساعت 13:30
استادیوم: ویباوا موکتی/ تماشاگر: 100 نفر
داور: فو چوان هوی(سنگاپور)؛ کمک‌ها: علی محمد(پاکستان)، رووات ناکاریت(تایلند) و اوانس رابرت(استرالیا)
تیم ملی امید ایران


مهدی امینی، عارف آغاسی، محمد آقاجان‌پور، علیرضا آرتا، محمد مسلمی‌پور، محمدمهدی مهدی‌خانی، ابوالفضل رزاق‌پور، یونس دلفی، مهدی قائدی(87- رضا جبیره)، محمدرضا آزادی(77- محمد سلطانی‌مهر) و محمدامین اسدی(43- امیر روستایی).
سرمربی: زلاتکو کرانچار

 


تیم ملی امید عربستان


محمد الربیعی، عون السلولی عبدالله الیوسف، عبدالله حسون، عبدالاله العمری(82- محمد بصاص)، یوسف الحربی، عبدالرحمن غریب(77- متعب الحماد)، ایمن الخلیف، سعد السلولی(87- نواف الحبشی)، ناصر العمران و هارون کمارا.
سرمربی: علی سعد الشهری

 

 

اخطار


ایمن الخلیف(63) از عربستان

علیرضا آرتا(83) محمد سلطانی‌مهر(90) از ایران

 

شرح بازی


در 15 دقیقه ابتدایی هر دو تیم نمایش هجومی داشتند که موقعیت‌های عربستان خطرناک‌تر بود و سه بار دروازه ایران را تهدید کردند که اگر حضور به موقع مسلمی‌پور در محوطه 6 قدم نبود، دروازه ایران دو بار در همان شروع مسابقه باز می‌شد؛ در ادامه شاگردان کرانچار روی ارسال از جناحین و ضربات ایستگاهی و همچنین نفوذ از سمت چپ زمین با بهره‌گیری از تکنیک و سرعت مهدی قائدی برنامه داشتند که نتوانستند گلی بزنند، اما در سمت مقابل عربستان تنها روی ضد حملات و شوت پشت محوطه جریمه برنامه داشت  که بی‌دقتی مهاجمان سعودی در زدن ضربات آخر نیز آنها را در رسیدن به گل در نیمه اول ناکام گذاشت؛ شاگردان کرانچار نیز همانند عربستان یک بار درآستانه باز کردن دروازه پیش رفتند که یوسف الحربی مانع از گل شدن ضربه آزادی شد تا دو تیم بدون گل زده به رختکن بروند.


سعودی‌ها شروع بهتری در آغاز نیمه دوم داشتند ولی به مرور زمان ملی پوشان امید ایران سوار بر بازی شدند و بیشتر صاحب توپ بودند ولی حملات آنها تا پشت محوطه جریمه خوب پیش می‌رفت ولی مهاجمان آنطور که باید تغذیه نمی‌شدند و به غیر از چند فرصت روی حرکت بازیکنان تکنیکی، نفرات جلوی زمین خیلی به توپ نرسیدند؛ دفاع مستحکم عربستان نیز یکی از موانعی بود که اجازه نمی‌داد بازیکنان ایران  چندان در خلق موقعیت موفق باشند و به دروازه این تیم نزدیک شوند؛ البته تیم ایران در نیمه دوم سه شوت در چارچوب داشت که یکی از آنها را محمد الربیعی، گلر سعودی‌ها به خوبی مهار کرد؛ تیم عربستان نیز با تغییراتی که در ترکیب داشت، نشان داد فقط به دنبال کسب پیروزی است و حتی روی حملات و شوت‌های خطرناکی که از راه دور داشت، یک بار هم در دقایق پایانی تیرک عمودی دروازه ایران را به لرزه درآورد ولی در نهایت تلاش دو تیم بدون گل به پایان رسید.

 


بهترین بازیکن


محمد مسلمی‌پور، مدافع تیم امید ایران روز درخشانی مقابل مهاجمان سرعتی و تکنیکی عربستان داشت و اگر در این مسابقه نبود، شاگردان کرانچار با شکست زمین بازی را ترک می‌کردند؛ مسلمی ‌پور در نیمه اول دو بار و در نیمه دوم یک بار توپ‌هایی که در آستانه ورود به دروازه بود را دفع کرد و اجازه نداد گلی برای سعودی‌ها ثبت شود؛ او با نمایش خوب در خط دفاعی و حضور به موقع در حملات، بهترین بازیکن زمین بود.


اتفاق ویژه


تقابل این دو حریف دیرینه با وجود اینکه گلی در پی نداشت ولی با حساسیت زیادی دنبال شد و به پایان رسید؛ ملی پوشان امید ایران خوش‌شانس بودند که یک بار توپ به تیرک دروازه برخورد کرد و سه بار توپ‌های به سمت دروازه خالی عربستان گل نشد ولی در سمت مقابل با بدشانسی هم روبه‌رو بودند که ضربات آنها در چند قدمی ورود به دروازه سعودی‌ها توسط مدافعان این تیم دفع می‌شد.

 


لحظات حساس


دقیقه 3: ارسال خطرناک مهدی قائدی از روی کرنر را مهدی الربیعی، دروازه‌بان عربستان به شکل ناقص دفع کرد و در ادامه در شلوغی محوطه جریمه سعودی‌ها، مدافعان این تیم به دنبال دفع توپ بودند که نزدیک بود دروازه خودی را باز کنند ولی عبدالاله العمری روی خط دروازه توپ را برگشت داد.
دقیقه 4: ضربه سر اسدی روی ارسال رزاق‌پور از روی کرنر از کنار دروازه عربستان به بیرون رفت.
دقیقه 5: سعد السلولی با پاس در عمق، هارون کمارا را صاحب فرصت کرد که او بعد از سر توپ تماشایی و جای گذاشتن دو مدافع ایران و در ادامه مهدی امینی، از زاویه بسته شوت‌زنی کرد که ضربه او را مسلمی‌پور از روی خط دفع کرد تا دروازه ایران بسته بماند.
دقیقه 6: هارون کمارا با پاس در عمق عالی، ایمن الخلیف را از میانه زمین در موقعیت تک به تک قرار داد که او بعد از دریبل مهدی امینی، با پای چپ شوت‌زنی کرد که در آستانه گل شدن توپ، مسلمی‌پور برای دومین بار منجی دروازه ایران شد و باز هم دفع توپ کرد.
دقیقه 12: هارون کمارا یک بار دیگر با فرارهای سریع خود موقعیت خطرناکی خلق کرد که شوت بیرون پای ناگهانی او روی دروازه ایران فرود آمد.

دقیقه 24: سانتر قائدی از روی کرنر سمت چپ زمین با ضربه سر آقاجان‌پور همراه شد که توپ از روی دروازه عربستان به اوت رفت.

دقیقه 36: نفوذ خطرناک الخلیف از سمت راست محوطه جریمه ایران و ارسال او را امینی در اختیار گرفت.

دقیقه 40: اشتباه محمد الربیعی، دروازه‌بان عربستان نزدیک بود کار دست این تیم دهد که توپ به آزادی رسید ولی او نتوانست از این موقعیت استفاده کند و شوت او در راه ورود به دروازه عربستان توسط یوسف الحربی دفع شد.
دقیقه 41: شوت پشت محوطه کمارا را امینی به راحتی جمع کرد.

دقیقه 1+45: عبدالرحمن غریب پشت محوطه جریمه ناصر العمران را صاحب توپ کرد که شوت پُر قدرت او با فاصله کمی از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

 

 

دقیقه 49: سانتر عبدالرحمن غریب از روی ضربه ایستگاهی و ضربه سر کمارا را مهدی امینی از زیر طاق دروازه بیرون کشید و به کرنر فرستاد.
دقیقه 51: پاس آزادی و شوت روی پای روستایی در داخل محوطه جریمه به مدافعان عربستان برخورد کرد و دور شد.

دقیقه 53: مهدی قائدی بعد از دو سر توپ چشم‌نوز به ایمن الخلیف و عبور دادن توپ از بین پاهای او، از روی خط عرضی زمین شوت‌زنی کرد که ضربه او به کتف محمد الربیعی، دروازه‌بان سعودی‌ها خورد و راهی کرنر شد.
دقیقه 54: شوت روی پای مسلمی‌پور از فاصله 30 متری دقت لازم را نداشت و به بیرون رفت.

دقیقه 60: پاس در عرض امیر روستایی به مقابل دروازه عربستان به آزادی نرسید و در اختیار محمد الربیعی قرار گرفت.

دقیقه 73: سعد السلولی با پاس عالی موقعیت خوب گلزنی برای هارون کمارا فراهم کرد ولی قبل از شوت او، آقاجان‌پور با تکل به موقع مقابل پای مهاجم عربستان، توپ را زد و در ادامه واکنش به موقع مهدی امینی اجازه نداد توپ تبدیل به گل شود ولی باز هم نزدیک بود توپ به دروازه ایران برود که مسلمی‌پور برای سومین بار خطر را از روی دروازه ایران دفع کرد.

دقیقه 82:مسلمی‌پور پرتاب اوت رزاق‌پور را با ضربه سر و در ادامه با شوت پای چپ محکم زد که محمد الربیعی واکنش به موقعی داشت ولی باز هم توپ برای دومین بار ریباند شد که روستایی این بار با روی پا به دنبال گلزنی بود، اما ضربه او با فاصله کمی از کنار تیرک عمودی دروازه عربستان به اوت رفت.

دقیقه 3+90: باز هم ایران خوش‌شانس بود که دروازه‌اش باز نشد و این بار پاس در عمق متعب الحماد به ایمن الخلیف رسید و او هم پاس کات‌بک داد ولی در ادامه ضربه نوک پای نواف الحبشی به تیرک عمودی دروازه برخورد کرد و دور شد.

 

1327358


در حاشیه

 

* بازیکنان تیم ملی ایران همزمان با بازیکنان تیم ملی عربستان ساعت ۱۵ وارد زمین شدند تا  بدن هایشان را گرم کنند.
* دروازه بان ها زیر نظر تونجی و بازیکنان زیر نظر رضا شاهرودی بدن ها را گرم کردند.
* ورزشگاه نسبتا خالی از تماشاگر است و فقط چند ایرانی با فریاد ایران ایران ملی پوشان را تشویق می کنند.

 


* سهراب بختیاری زاده به همراه فرشاد ماجدی و انالیزور تیم ملی به دلیل عدم صدور ای دی کارت روی سکوها نشستند.
* داوران مسابقه با لباس های سرمه ای رنگ بعد از دو تیم وارد زمین شدند و بدن ها ا گرم کردند.
* بازیکنان تیم ملی قبل از شروع مسابقه حلقه اتحاد زده و با شعار  یا علی و یا زهرا وارد به مصاف عربستان رفتند.
* نصراللهی سفیر ایران نیز در جایگاه وی ای پی ورزشگاه نشسته و از نزدیک بازی را تماشا می کند.
* حدود ۳۰ هوادار ایرانی با پرچم بزرگ ایران در ضلع جنوبی ورزشگاه مستقر شده اند و به شدت تیم ملی را تشویق می. کنند.
* نیمکت دو تیم قبل از شروع ببازی با یکدیگر دست دادند.

 

 

* در دقیقه 32 بعد از ارسال توپ به محوطه جریمه عربستان، محمد الربیعی در دفع توپ، برخوردی هم با محمدرضا آزادی داشت که منجر به مصدومیت مهاجم ایران از ناحیه سر شد که البته او بعد از لحظاتی به بازی ادامه داد.

* محمدامین اسدی، مهاجم تیم ایران به دلیل مصدومیت از ناحیه قفسه سینه در دقیقه 43 تعویض شد و جای خود را به امیر روستایی داد.

دیدگاه‌ها