کد خبر : 1545888 | 24 مرداد 1397 ساعت 16:49 | 13.5K بازدید | 0 دیدگاه

هنوز در ابتدای راه مربیگری هستم

صادقی: ترابی توانایی رفتن به تیم های بزرگ را دارد

مرد وفادار نارنجی پوشان این روزها در دومین سال مربیگری خود به سر می برد. او یک بار دیگر در کادر فنی علی دایی روی نیمکت سایپا نشست تا این بار با او و تیمش طعم حضور در آسیا را بچشد.

صادقی: ترابی توانایی رفتن به تیم های بزرگ را دارد

به گزارش "ورزش سه"، ابراهیم صادقی پس از سال ها بازی در سایپا و تیم ملی، این روزها باز هم با پیراهن نارنجی در دنیای فوتبال حضور دارد. او که در دومین سال مربیگری خود به سر می برد باز هم در کنار علی دایی به دنبال موفقیت سایپا در بازی های لیگ و لیگ قهرمانان آسیا هستند. او درباره شرایط فعلی سایپا گفت: خداراشکر اوضاع بسیار خوبی داریم. همان طور که همه دیدند بازی ابتدایی خود را با تسلط کامل پیش بردیم و در نهایت توانستیم به برتری برسیم. در دیدار دوم اسیر غافلگیری شدیم. نیمه اول را از حریف خود سرتر بودیم اما در نیمه دوم روی غافلگیری گل خوردیم. در بازی سوم هم علیرغم برتری که نسبت به حریف داشتیم باید به برتری می رسیدیم اما بابدشانسی نتوانستیم به مهم دست پیدا کنیم و نهایتا به تساوی رسیدیم.

 

مربی نارنجی پوشان درباره امید این تیم به موفقیت در لیگ برتر گفت: قطعا هدف ما این است که بهتر از فصل قبل نتیجه بگیریم. پس از بازی های فصل قبل ما توانستیم به پلی آف لیگ قهرمانان آسیا برسیم اما در صورتی که بتوانیم در یکی از سه رتبه اصلی لیگ برتر قرار بگیریم و مستقیما بتوانیم به لیگ قهرمانان فصل قبل برسیم می توانیم بگوییم پیشرفت کرده ایم.

 

او ادامه داد: سال گذشته تیم سایپا با میانگین سنی 23.1 جوان ترین تیم رقابت ها بود. امسال هم یکی از جوانترین تیم های حاضر در رقابت ها هستیم. 7 بازیکن تیم مان از رده های پایه به جمع ما اضافه شدند و فکر می کنم هیچ تیمی این کار را نکرده باشد. اصولا باشگاه های زیادی در ایران نداریم که در این زمینه استفاده از بازیکنان جوان فعال باشند. ولی سیاست سایپا همیشه همین بوده و امسال نیز با حمایت دایی این اتفاق ادامه پیدا کرد. بازیکنانی که شک نکنید از آنها بسیار بیشتر خواهید شنید. بازیکنانی که سرمایه سایپا و فوتبال ایران محسوب می شوند.

 

وفادارترین بازیکن تاریخ لیگ برتر ادامه داد: در حال حاضر علی دایی سرمربی تیم است که نشان داده نگاه ویژه ای به جوانان دارد. او این روزها بازیکن 16 ساله را به میدان می فرستد و همین نشان می دهد او به دنبال چیست. یکی از خوبی های کار کردن با علی دایی همین موضوع است. من هنوز در ابتدای راه هستم و این چیزها را از او می آموزم.

 

صادقی با عنوان کردن نام ترابی به عنوان یکی از بازیکنان رشد یافته در تیم سایپا ادامه داد: بازیکنی مانند مهدی ترابی همینطور پا به فوتبال ایران گذاشت. او پس از آنکه توانست در رده های پایین تر به موفقیت برسد خود را به بزرگسالان سایپا گذاشت و پس از آن نیز به تیم ملی رسید. مهدی از جمله بازیکنانی است که پله پله بالا آمده و این نشان می دهد او توانایی زیادی دارد. حالا او با پرسپولیس به توافق رسیده تا ادامه دوران فوتبال خود را در تیمی بزرگتر بگذراند.

 

او در این باره ادامه داد: بازیکنی مانند ترابی آرام آرام به تمام خواسته های خود می رسد. ترابی دوست داشت به تیمی بزرگتر برود و قطعا پیش از انتخاب پرسپولیس با خیلی ها از جمله علی دایی مشورت کرد و در نهایت انتخاب خود را بیان کرد. خیلی از بازیکنان در دوران جوانی به سایپا آمدند و وقتی مطرح شدند از این تیم رفتند. بهرحال مهدی ترابی هم یکی از آنهاست و با توجه به توانایی هایش قطعا می تواند به تمام آرزوهای خود برسد.

 

مربی نارنجی پوشان درباره اولین حضور او در لیگ قهرمانان آسیا به عنوان مربی گفت: بله به عنوان مربی اولین بار است که در این رقابت ها حاضر می شوم. البته پیش از این به عنوان بازیکن با تیم سایپا به لیگ قهرمانان رفتم اما این بار اوضاع فرق می کند و چالش حضور در این بازی ها به عنوان یک مربی قطعا جذابیت های فراوانی خواهد داشت.

 

او درباره دیدار پیش روی سایپا برابر تراکتورسازی تبریز نیز گفت: ناگفته پیداست که بازی سختی در تبریز خواهیم داشت. آنها از بازیکنان خوبی سود می برند ضمن آنکه در این دیدار قطعا هواداران بسیاری تشویق تراکتور به میدان می آیند و ما باید خودمان را آماده دیداری حساس و سنگین کنیم.


صادقی در پایان درباره کمپین "نه به خشونت در ورزشگاه ها" گفت: به راه انداختن این کمپین کار بسیار خوبی است که باید بابت آن از "ورزش سه" تشکر کرد. این اتفاق خوبی است که امیدوارم در نهایت تاثیر خود را در جامعه بگذارد. متاسفانه هر سال می بینیم که بداخلاقی بسیاری در ورزشگاه ها اتفاق می افتد اما امسال فکر می کنم این خشونت بیشتر هم شده است. امیدوارم کمپین ها و فرهنگ سازی هایی نظیر این موضوع تاثیر خود را بر جامعه بگذارد که همه ما با تلاش در عرصه "ورزش سه"، به دنبال خوشنود کردن مردم هستیم ای کاش با این چیزها تلخ نشود.

دیدگاه‌ها