کد خبر : 1546567 | 27 مرداد 1397 ساعت 09:40 | 6.8K بازدید | 0 دیدگاه

یک هفته تعلیق، جریمه‌ی مربی عاصی

تعلیق سرمربی بوردو به دلیل انتقاد تند از رؤسا

بعد از سخنان خشمگینانه‌ی گوستاوو پویت سرمربی باشگاه بوردو و انتقاد بسیار تند او از مسئولین باشگاه به دلیل سیاستی که در فصل نقل و انتقالات در پیش گرفته‌اند، بوردو اعلام کرد سرمربی خود را به مدت یک هفته تعلیق کرده.

تعلیق سرمربی بوردو به دلیل انتقاد تند از رؤسا

به گزارش "ورزش سه"،  استفان مارتین، رئیس باشگاه بوردو در پاسخ به این سوال که بعد از تعلیق یک‌هفته‌ای احتمالاً چه سرنوشتی در انتظار پویت خواهد بود، به طور ضمنی احتمال اخراج او را بعید دانست ولی گفت:" از نظر تئوریک، هر احتمالی ممکن است". 


پویت، سرمربی اروگوئه‌ای بوردو بعد از آنکه به دلیل تصمیم مسئولین باشگاه برای فروش مهاجم تیم، گایتان لابورده به رقیب بوردو در لیگ فرانسه، مون‌پلیه، به انتقادهای بسیار تند و آتشین از آنها پرداخت، از سوی باشگاه به مدت یک هفته تعلیق شد. 


پویت امیدوار بود روز سه‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته در بازی برگشت مرحله‌ی سوم مقدماتی لیگ اروپا که تیمش باید در خانه‌ی حریف به مصاف ماریوپول اوکراین می‌رفت بتواند از لابورده استفاده کند. بوردو البته آن بازی را بدون حضور لابورده با نتیجه‌ی 2-1 پیروز شد تا در مجموع با نتیجه‌ی 5-2 به دور پلی‌آف راه پیدا کند. 


پویت در کنفرانس خبری بعد از بازی، در سخنان آتشینی که به تعلیق او انجامید گفت:" امروز بدترین روز من در این باشگاه است. کاری که باشگاه با گایتان لابورده کرده مایه‌ی شرمساری است. من به باشگاه گفته بودم تا وقتی بازیکن دیگری به جای او نگرفته‌ایم اجازه ندهند از باشگاه جدا شود". 


حالا اریک بدو یکی از دستیاران پویت، تیم بوردو را برای بازی یکشنبه که دربی تولوز خواهد بود آماده می‌کند. بوردو پس از آن باید به بلژیک برود تا سه‌شنبه‌ی آینده در لیگ اروپا با گنک دیدار کند. 


جالب اینجا است که پویت 50ساله که سابقه‌ی مربی‌گری باشگاه‌هایی مثل ساندرلند، آ ا ک آتن، بتیس و شانگهای شین‌هوا را در کارنامه دارد، در طول تابستان بارها از مدیریت باشگاه بوردو به دلیل بی‌عملی در فصل نقل و انتقالات انتقاد کرده بود. 

 

بوردو که شش قهرمانی لیگ فرانسه را در کارنامه دارد پیش از انتقال لابورده، وینگر برزیلی خود مالکوم را هم با قراردادی 48 میلیون دلاری به بارسلونا واگذار کرده بود. 


پویت قبلاً با بعضی از باشگاه‌های دیگری که در آنها کار می‌کرده هم به مشکل برخورده بود. او در سال 2013 زمانی که در باشگاه برایتون انگلیس سرمربی بود به دلیل آنچه تخطی از قرارداد عنوان شده بود مدتی از سوی باشگاه تعلیق شده بود. 


به نظر می‌رسد مشکلات بوردو در هفته‌های آینده همچنان ادامه داشته باشد چرا که قرار است در هفته‌های آتی این باشگاه فرانسوی به یک کنسرسیوم آمریکایی فروخته شود. باید دید آیا این عدم قطعیت‌ها روی کیفیت کار بازیکنان بوردو تاثیر گذاشته و سرنوشت آنها در لوشامپیونه و لیگ اروپا را تغییر خواهد داد؟ 

دیدگاه‌ها