کد خبر : 1546671 | 27 مرداد 1397 ساعت 16:17 | 17.1K بازدید | 0 دیدگاه

8 برش از پرسپولیس - نفت مسجد سلیمان؛

2 امتیاز حساس برای پرسپولیس چطور از دست رفت؟

سرخپوشان پایتخت با ارائه نمایشی نه چندان تماشاگر پسند، مقابل نفت مسجد سلیمان هم متوقف شدند تا صدر جدول را از دست بدهند.

به گزارش "ورزش سه"، 30 هزار پرسپولیسی برای تماشای پیروزی بر نفت مسجد سلیمان و بازگشت به صدر راهی آزادی شده بودند اما نمایش دفاعی تیم عبدالله ویسی کار را هر لحظه برای شاگردان برانکو سخت تر از قبل کرد و در نهایت هم بازی با حساب 0-0 به پایان رسید.

 

در ادامه 8 نکته و 8 برش از نمایش پرسپولیس و حریف جنوبی را خواهید دید:

 

*در اکثر دقایقی که پرسپولیسی ها  قصد بازیسازی از دفاع را داشتند، با سیستم 3 دفاعه کار می کردند. ماهینی و انصاری جلوتر می رفتند و نقش «وینگ بک» به خود می گرفتند و کمال کامیابی نیا عقب تر می آمد تا کنار سیدجلال و شجاع خلیل زاده مدافع میانی باشد. اغلب مواقع حسینی عقب تر ازاین دو قرار می گرفت و کامیابی نیا در چپ و ماهینی در سمت راست او حضور داشتند. آن ها سعی می کردند با ارسال پاس زمینی هافبک ها را صاحب توپ کنند اما تراکم بازیکنان زردپوش، اجازه انجام با دقت این کار را نمی داد و مدافعان مجبور به ارسال پاس بلند می شدند.

 

1328270

 

* صحنه ای که سیدجلال قصد دارد بازیکنان خودی را پیدا کند اما هیچ کس در دسترس نیست! یک نفتی از پشت سر او را تحت فشار قرار می دهد و 4 بازیکن هم منافذ پیش رویش را بسته اند! احمد نوراللهی نزدیک ترین مهره به حسینی است اما پاس به او نیز ریسک زیادی دارد چرا ممکن است یکی از 5 بازیکن نفت مسجد سلیمان توپ را از او بزنند و تبدیل به ضد حمله کنند.

 

1328266

 

* تنها سانتر دقیق ماهینی و تنها ضربه عالیشاه در محوطه جریمه در دقیقه 35 و به این شکل اتفاق افتاد. ماهینی توپ را به تیر دوم ارسال کرد و عالیشاه خود را به توپ رساند اما ضربه اش نه به سمت دروازه شلیک شد و نه به مهاجمان خودی رسید تا این چنین یکی از بهترین فرصت ها از دست برود.

 

1328265

 

* اشتباه عجیب محمد انصاری و نفتی هایی که قدر موقعیت را ندانستند. یوسف وکیا حرکت را آغاز کرد و به دروازه پرسپولیس نزدیک شد، یکی از هافبک های نفت توپ را برایش ارسال کرد که در این صحنه دو هافبک پرسپولیس مات و مبهوت ماندند و محمد انصاری دوید و تلاش نا فرجام برای سرزنی کرد. وکیا توپ را با ضربه سر رد کرد تا این چنین نفتی ها در آستانه گلزنی قرار بگیرند. انصاری باید می دانست که نباید برای دستیابی به این توپ به سمت وکیا برود چون احتمال تصاحب توپ برایش خیلی کم بود.

 

1328273

 

* سیامک نعمتی این چنین پشت به دروازه در میان 8 بازیکن زرد پوش صاحب توپ شد و نتوانست کار خاصی انجام دهد. بازیکنان پرسپولیس در سال های اخیر نشان داده بودند که می توانند در فضاهای کوچک کارهای ترکیبی انجام دهند اما به نظر می رسد هنوز نتوانسته اند به فرم ایده آل برسند.

 

1328264

 

* بشار رسن، چهره درخشان پرسپولیس در روز تساوی نا به هنگام بود. ستاره عراقی بهتر از هر سرخپوش دیگری توانست از سد بازیکنان پیش رویش بگذرد و موثر ظاهر شود. در این صحنه او به خوبی 2 بازیکن مسجد سلیمانی را دریبل کرد و پاس خوبی برای ماهینی فرستاد. کاپیتان دوم پرسپولیس فضای خوبی در سمت راست داشت اما همچون بسیاری از دقایق بازی نتوانست ارسال درستی داشته باشد.

 

1328267

 

* در این صحنه عالیشاه نزدیک تر از بازیکن نفت به توپ است اما در نهایت بازیکن زردپوش است که توپ را تصاحب می کند! در طول دو فصل اخیر وحید امیری هافبک چپ سرخ ها بود و با استفاده از توان بدنی بالایش دوئل های یک در مقابل یک را می برد، همچنین او برخلاف اذهان عمومی، سرعت بالایی هم داشت و اکثر تقابل ها را به نفع خود خاتمه می داد. اما عالیشاه در 4 بازی گذشته نه در حد و اندازه های خود ظاهر شده و نه توانسته جای خالی امیری را پر کند.

 

1328269

 

* ستاره پرسپولیس در این فصل، سیامک نعمتی بوده است. او 2 گل زده و یک پاس گل داده اما در مقابل نفت مسجد سلیمان کمتر از حد انتظار ظاهر شد. نعمتی در اکثر صحنه ها نتوانست بازیکن مقابلش را رد کند و دریبل بزند و به همین دلیل حملات قرمزها اغلب ناکام می ماند.

 

1328268

دیدگاه‌ها