کد خبر : 1547085 | 29 مرداد 1397 ساعت 08:42 | 8.1K بازدید | 0 دیدگاه

مضحک‌ترین اهدای مدال تاریخ

ماجرای عجیب در اهدای مدال شنای 200متر مردان

در رقابتهای شنای بازی‌های آسیایی وقتی نوبت به مراسم اهدای مدال طلا به سون یانگ، شناگر چینی رسید، میله‌ی پرچم در زمان پخش سرود ملی چین سقوط کرد تا بازی‌های آسیایی جاکارتا شاهد مضحکترین اهدال مدال تاریخ باشد.

ماجرای عجیب در اهدای مدال شنای 200متر مردان

به گزارش "ورزش سه"، در اولین شب از رقابتهای فینال شنا در بازی‌های آسیایی جاکارتا، سون یانگ شناگر چینی بعد از آنکه در ماده‌ی 200متر آزاد مردان به مدال طلا دست یافت در مراسم اهدای مدال روی سکو ایستاد تا مدال خود را دریافت کند. اما سقوط میله‌ی پرچم، مدال او را به یکی از پر حرف و حدیث‌ترین مدالهای بازی‌های آسیایی تبدیل کرد.


مسئولین برگزاری بازی‌ها با عجله پرچم‌ها را از حاشیه‌ی استخر جمع کرده و آنها را دوباره به میله‌ی فلزی شکسته وصل کردند ولی درحالیکه سرود ملی چین برای دومین بار در حال پخش شدن بود نتوانستند میله‌ی حامل پرچم‌ها را دوباره بلند کرده و به حالت قائم در بیاورند. سون و تماشاچی‌های حاضر در ورزشگاه در طول این ماجرا با شگفتی و ناباوری شاهد این صحنه‌ها بودند.


وقتی بعد از مراسم خبرنگاران از سون، شناگر چینی درباره‌ی این ماجرا سوال کردند او با لحنی دیپلماتیک سعی کرد ماجرا را کوچک جلوه دهد. سون گفت از این خوشحال است که بالاخره موفق شده مدال طلای ماده‌ی 200متر  آزاد مردان را بدست آورد، مدالی که در دو دوره‌ی گذشته‌ی بازی‌های آسیایی موفق به کسب آن نشده بود.


سون با اینکه قهرمان المپیک و دنیا است تا کنون موفق نشده بود در بازی‌های آسیایی مدال طلای ماده‌ی 200متر آزاد را بدست آورد. او در بازی‌های 2010 بعد از پارک تائه هوان از کره‌ی جنوبی دوم شده و چهار سال پیش هم بعد از کوسوکه هاگینوی ژاپنی به مدال نقره دست یافته بود.


سون به خبرنگاران گفت:" من برای این مدال هشت سال صبر کردم. حالا هر سه مدال طلای المپیک، جهانی و بازی‌های آسیایی را در اختیار دارم. این نتیجه واقعاً رویایی است. نه، باورکردنی نیست".

 

1328825

دیدگاه‌ها