کد خبر : 1547088 | 29 مرداد 1397 ساعت 08:54 | 10.8K بازدید | 0 دیدگاه

جاکارتا در انتظار وزنه‌بردار کوتاه‌قامت کره‌ی شمالی

خیزِ مرد مورچه‌ای برای قهرمانی در جاکارتا

کره‌ی شمالی قصد دارد با وزنه‌بردار مشهور خود، اوم یون چول، ملقب به مرد مورچه‌ای در رقابتهای وزنه‌برداری بازی‌های آسیایی که از دوشنبه آغاز می‌شود بدرخشد.

خیزِ مرد مورچه‌ای برای قهرمانی در جاکارتا

به گزارش "ورزش سه"، مرد مورچه‌ای که در دسته‌ی 56کیلوگرم دوضرب صاحب رکورد جهانی است تنها 1 متر و 51 سانتی‌متر قد دارد. ولی قدرت او همیشه ناظران را شگفت‌زده می‌کند. او یکی از تنها سه وزنه‌بردار تاریخ این رشته‌ی ورزشی است که توانسته‌اند وزنی بیشتر از سه برابر وزن بدن خود را بلند کنند.


مرد مورچه‌ای چهار سال پیش در بازی‌های آسیایی اینچه‌ئون در ماده‌ی دوضرب با 170 کیلوگرم به مدال طلا رسید و در این ماده رکورد جهانی خود را شکست. او یک سال بعد این رکورد را به 171 کیلوگرم ارتقا داد تا برای سومین بار پیاپی قهرمان رقابتهای جهانی شود.


مرد مورچه‌ای در المپیک 2012 لندن هم مدال طلا بدست آورد و با شادی‌های خاص خود بر روی صحنه به یکی از چهره‌های محبوب آن المپیک تبدیل شد.

 

با توجه به اینکه رقیب اصلی مرد مورچه‌ای، لونگِ چینی که یکی از پرقدرت‌ترین وزنه‌برداران  حال حاضر این دسته‌ی وزنی به حساب می‌آید، به دلیل تعلیق یک ساله‌ی فدراسیون وزنه‌برداری چین در بازی‌های آسیایی حضور ندارد، راه برای رسیدن او به مدال طلا در بازی‌های آسیایی جاکارتا هموار خواهد بود. فدراسیون وزنه‌برداری چین به دلیل مثبت اعلام شدن نمونه‌های ورزشکاران این کشور در المپیک‌های 2008 و 2012 تا زمان بررسی دوباره‌ی نمونه‌ها از شرکت در همه‌ی‌ رقابتها منع شده است.


وزنه‌برداری، موفق‌ترین ورزش المپیکی کره‌ی شمالی است و این کشورقصد دارد در عدم حضور چین در جدول مدال‌های این رشته در سکوی نخست بایستد. کره‌ی شمالی در بازی‌های آسیایی 2014 اینچه‌ئون هم با چهار مدال طلا بعد از چین با هفت مدال طلا، در رتبه‌ی دوم جدول ایستاده بود.


کره‌ی شمالی با اهداف تبلیغاتی به مانور دادن روی ورزش‌های قدرتی اهمیت خاصی می‌دهد و پیروزی وزنه‌بردارانش را نمادی از پیروزی سیستم حکومتی این کشور می‌داند.

دیدگاه‌ها