کد خبر : 1547120 | 29 مرداد 1397 ساعت 10:06 | 2.2K بازدید | 0 دیدگاه

50 دیوانه همه چیز را خراب کردند

خسارت باشگاه دسته چهارمی از بازی بایرن

رفتار نامناسب هواداران بایرن روی سکوها در جریان اولین دیدار این تیم در جام حذفی آلمان در این کشور خبرساز شده است.

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ پرآوازه در اولین دیدار خود در جام حذفی آلمان در مقابل تیم دروخترزن آسل که در لیگ دسته چهار این کشور بازی می‌کند نمایشی ضعیف داشت و با یک گلی که در اواخر بازی به ثمر رساند توانست از سد این تیم شبه‌آماتوری عبور کند. اما فارغ از بازی ضعیف بازیکنان بایرن در میدان، هواداران این غول فوتبال آلمان هم روی سکوها از این آزمون سربلند بیرون نیامدند.


بعد از به صدا در آمدن سوت پایان بازی، جایگاه تماشاچیان مهمان به میدان نبردی تمام‌عیار تبدیل شد. سکوهای اضافی‌ای که به صورت اختصاصی تنها برای این بازی در کنار زمین نصب شده بود تا هواداران بایرن بتوانند بازی تیم‌شان را از نزدیک تماشا کنند، تقریباً ویران شد. فنس بین دو طرف عملاً پاره شده و غیر قابل استفاده شد. صندلی‌های زیادی از جا کنده شد، حتی یک میکروفون متعلق به یک شبکه‌ی تلویزیونی که برای ضبط صدهای ورزشگاه جاسازی شده بود تخریب شد، میکروفونی که 1200 یورو قیمت داشت.


از این گذشته سکوهای ورزشگاه پر از آشغال و زباله شده. ریگو گوسن، رئیس باشگاه دروخترزن در مصاحبه به روزنامه‌ی بیلد گفت:" دو سال پیش که با گلادباخ بازی کردیم همه چیز آرام و در امن و امان برگزار شد. چقدر حیف که این دفعه چیزی حدود 50 نفر آدم دیوانه اینجا بودند که همه چیز را به هم بریزند. من انتظار چنین چیزی را نداشتم و غمگینم. این ماجرا همه‌ی خوبی‌های مسابقه را از بین برد".

 

1328883


جالب اینجا است که ورزشگاه، صورتحساب خرابی‌های ایجاد شده را برای این باشگاه محلی ارسال کرده. گوسن اما می‌گوید روی حمایت مالی باشگاه بایرن مونیخ حساب می‌کند. او به بیلد گفت:" نه فکر نمی‌‌کنم که بایرن از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی کند. بایرن در ابتدا از ما خواست که برای هوادارانش در ورزشگاه صندلی اختصاص بدهیم. بیمه این هزینه‌ها را برای ما پرداخت نمی‌کند. من قبل از اینکه دست به اقدامات قانونی بزنم ابتدا با مسئولین بایرن مونیخ صحبت خواهم کرد".


در جریان بازی هم هواداران بایرن نشانه‌هایی از رفتارهای منفی نشان داده بودند. در شروع نیمه‌ی دوم داور مجبور شد بازی را دو دقیقه متوقف کند، به دلیل پرتاب دستمال توالت‌ها و کیسه‌های پر از آبی که به درون محوطه‌ی جریمه‌ی حریف پرتاب می‌شد.

 

1328882


چند نفر نیروی خدماتی به میدان آمده و زمین را از این اشیای خارجی پاک کردند. ساندرو واگنر، مهاجم بایرن که مشغول گرم کردن بود از هواداران تیمش خواست از پرتاب کردن اشیای بیشتر خودداری کنند. ولی ظاهراً گوش هواداران هولیگان به او بدهکار نبود.


هواداران بایرن می‌گویند قصد داشته‌اند به تجاری شدن بیش از حد فدراسیون فوتبال آلمان و بوندس‌لیگا اعتراض کنند.

دیدگاه‌ها