کد خبر : 1547139 | 29 مرداد 1397 ساعت 11:01 | 17.8K بازدید | 0 دیدگاه

این تیم می تواند به نیمه نهایی برسد

محمدی: دوم شدن برای تیم امید بهتر است

تیم ملی امید ایران امروز در سومین مسابقه اش در مرحله گروهی و برای صعود در بازی های آسیایی به مصاف تیم میانمار می رود هرچند هدف اصلی ساختن تیمی برای صعود به المپیک است.

محمدی: دوم شدن برای تیم امید بهتر است 

به گزارش" ورزش سه" تیم ملی فوتبال امید ایران امروز در سومین دیدارش در مرحله گروهی به مصاف تیم ملی میانمار خواهد رفت. تیم ملی امید ایران از دوبازی قبلی اش 4 امتیاز گرفته و با یک برد به مرحله بعدی خواهد رفت. اما آنچه درباره این تیم اهمیت دارد این است که زلاتکو کرانچار سرمربی و مسئولان فوتبال ایران تصمیم گرفتند با حضور تیم زیر 21 ساله های ایران در این مسابقات تیم را برای حضور موفق در رقابت های مقدماتی المپیک 2020 توکیو آماده کنند. اکبرمحمدی سرمربی حال حاضر تیم خونه به خونه بابل و مربی سابق تیم های ملی در رده های پایه درباره تیم امید گفت:« در ابتدا باید بگویم که تیم ملی امید ما خیلی دیر تشکیل شد و دوران آماده سازی اش اصلا استاندارد نبود. در همه جای دنیا برای حضور در چنین تورنمنت هایی که بین 4 تا 7 بازی برگزار می شود زمانی حدود 40 روز برای آمادگی نیاز دارند که این اتفاق رخ نداده ، ضمن اینکه 7-8 بازی تدارکاتی نیز باید برگزار می شد که فرصتش نبود.»


او افزود:« تیم ملی جوانان ایران بعد از حذف در قرقیزستان کاملا منحل شد و کادرفنی قبلی از کار برکنار شدند و برای مسابقات آسیایی یک تیم کاملا جدید تشکیل شد. همه اینها انرژی و زمان و منابع را هدی می دهد. انتخاب آقای کرانچار نیز دیر رخ داد و ما سیستمی نداشتیم که برنامه های آماده سازی را پیش ببرد تا سرمربی انتخاب شود. بعد از انتخاب آقای کرانچار ایشان تازه به سراغ انتخاب بازیکن رفت و این در حالی بود که تیم های دیگر مثل ازبکستان بازی های تدارکاتی جدی با تیمی مثل تیم ملی ایران که راهی جام جهانی بود انجام داد.»


مربی سابق تیم ملی جوانان گفت:« از نظر مدیریت و برنامه ریزی از دیگر تیم ها عقب اقتادیم و این اتفاقی است که در تمام این سال ها افتاده است. ما باید از ناکامی های تیم امید در دوره های قبلی درس بگیریم. اینکه تیم های نوجوانان و جوانان و بزرگسالان ما به جام جهانی رفته اما تیم امیدمان به المپیک نرفته است خودش یک پیام مهم دارد.»


محمدی بااشاره به عملکرد فنی تیم ملی امید در این دوره از رقابت های گفت:« این تیم ، شاکله تیم جوانان ما در جام جهانی کره جنوبی است و بازیکنان خوب و بااستعدادی در آن حضور دارند که اکثر آن ها در لیگ برتر بازی می کنند. به نظرم این تیم پتانسیل حضور در المپیک را هم دارد.»


او اضافه کرد:« آن تیم ملی که با فرهاد پورغلامی در جام جهانی اوت شد را کاملا منحل کردیم در حالی که آن تیم می توانست شاکله همین تیم را تشکیل بدهد. ما باید روی تیم هایمان اسم بگذاریم مثلا تیم ملی جوانان زیر 19 سالمان را بگوییم تیم المپیک 2024 و یک برنامه چهارساله برایش بریزیم.»


او در ادامه گفت:« ما در بازی های آسیای بازی هایمان هم خوش نتیجه بوده و هم بد نتیجه. ما 4 بار قهرمان این رقابت های شده ایم و هرچند فوتبال یک مدال دارد اما ورزش استراتژیکی است و مورد توجه همه قرار دارد. در این دوره از رقابت ها در کنار ایران تیم های عربستان،ازبکستان، کره جنوبی و چند تیم مدعی دیگر با زیر 21 ساله ها به این مسابقات آمده اند. برخی تیم ها هم مثل سوریه، عراق ودیگر قدرت های درجه دو آسیا با تیم های زیر 23 سال و برخی با استفاده از بازیکنان بزرگسال به این مسابقات آمده اند.»


مربی سابق تیم ملی نوجوانان همچنین افزود:«  این روش که ما زیر 21 ساله ها را به این مسابقات آوردیم روش درستی است. موضوع این است که نباید مثل دفعات قبل شعاری عمل کنیم، دفعه قبل با وجود شعارهایی که می دادند که نتیجه مهم نیست بعد از بازی ها تمام کادر را برکنار کردند و الان هم خوش بین نیستم که در صورت نتیجه نگرفتن کادرفنی همکاری اش ادامه پیدا کند.»


اکبرمحمدی درباره بازی سوم تیم ملی ایران برابر میانمار گفت:«امیدوارم با توجه به نمایشی که در دوبازی اول داشتیم بتوانیم در بازی سوم هم موفق باشیم.البته در برابر میانمار نیازی نیست با تمام قوا بازی کنیم و می توانیم با تیم دوم به میدان برویم چون اگر دوم شویم در دور بعد به ازبکستان نمی خوریم. ازبکستان یکی از قدرت های درجه یک این دوره از رقابت ها است. کره جنوبی، ژاپن و حتی عربستان تیم های خیلی خوبی هستند. تیم ما می تواند به جمع چهارتیم برسد و امیدوارم فینالیست شود. ضمن اینکه امیدوارم روش و نگاه ها تغییر کرده باشد چرا که ما در برابر کره یک نیمه شکست خوردیم و معضل نتیجه گرایی باعث شد هرچه ساخته شده بود دوباره کاملا از بین برود. »


مربی سابق تیم جوانان ایران درباره اینکه آیا این تیم امید نسبت به دوره های قبل کم ستاره تر است گفت:« خب تا حدودی می توان گفت که اینگونه است اما فکر می کنم به این تیم و نفراتش اگر فرصت بدهند استعدادهای خوبی در آن شکل خواهد گرفت. فوتبال ایران همیشه پراز استعداد است و بربار می تواند چهر های تازه ای را به فوتبال معرفی کند.»

دیدگاه‌ها