کد خبر : 1547224 | 29 مرداد 1397 ساعت 15:00 | 28.6K بازدید | 0 دیدگاه

بی رونالدو، بی زیدان، بی هوادار؛

گزارش: خلوت ترین شب برنابئو در یک دهه اخیر

تنها 48 هزار و 446 نفر نظاره گر بازی افتتاحیه رئال مادرید و ختافه بودند و این می تواند هشداری برای فلورنتینو پرز و رفقایش باشد.

گزارش: خلوت ترین شب برنابئو در یک دهه اخیر

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته رئال مادرید توانست با 2 گل ختافه را شکست دهد و پس از نتیجه ناامیدکننده مقابل اتلتیکو مادرید، شروع خوبی در لالیگا داشته باشد. پیروزی مادریدی ها در حالی رقم خورد که بیش از حرکات تکنیکی بیل و ضربه سر دیدنی کارواخال، سکوهای خالی برنابئو به چشم آمدند.

 

 

1328887

 

 

این اولین بار در ده سال گذشته بود که کهکشانی ها اولین بازی خانگی لیگ را در حضور کمتر از 50 هزار هوادار تجربه می کردند! احتمالا مهم ترین دلیلش خروج کریستیانو رونالدو از رئال مادرید باشد اما نباید فراموش کرد که علاوه بر رونالدو، زین الدین زیدان نیز دیگر روی نیمکت رئال نیست و همچنین مادریدی ها ستاره بزرگی را خریداری نکرده اند. مضاف بر این ها شکست تحقیر امیز برابر رقیب همشهری نیز در این استقبال کم رنگ تاثیرگذار بوده است.

البته روند کاهش تماشاگران در بازی های افتتاحیه از فصل 2012-13 آغاز شده است. جایی که رئالی ها سومین فصل با خوزه مورینیو را آغاز کرده بودند و مسرور از حضور رونالدو، بنزما و... حضوری پرشور در سانتیگو برنابئو داشتند و البته در اولین گام مقابل والنسیا متوقف شدند. فصل بعد آنجلوتی جای مورینیو را گرفت، کهکشانی ها در حالی لیگ را آغاز کردند که فصل پیش در نیمه نهایی لیگ قهرمانان حذف شده و لالیگا و کوپا دل ری را هم از دست داده بودند! بنابراین در شبی که رئال، بتیس را شکست داد، 76870 نفر در استادیوم خانگی حضور داشتند؛ یعنی حدود یک هزار هوادار کمتر از سال قبل.

در فصل 2014-2015 اوضاع بدتر شد و تعداد تماشاگران به 70 هزار نفر کاهش یافت! همینطور در فصول بعدی به 65، 61 و 60 هزار نفر هم رسید تا این که شب گذشته رکوردی جالب خلق شد و 48 هزار نفر بازی رئال مادرید و ختافه را از نزدیک دیدند! این در حالی است که مادریدی ها در چند سال اخیر بیش از دیگر سال های قرن 21 لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرده اند و همچنین بهترین فوتبالیست دنیا یعنی کریستیانو رونالدو را هم در اختیار داشته اند!

 

 

1328806

 

 

شاید سیاست گذاری های اشتباه فلورنتینو پرز نیز در این موضوع تاثیرگذاربوده است. البته برای هواداران تیم اعیانی مادرید قیمت بلیت آنچنان مهم نیست اما حذف برخی هواداران شورشی و اصطلاحا هولیگان، احتمالا در این داستان اثرات خود را گذاشته است.

به هر حال رئالی ها باید فکری به حال کاهش طرفداران و تماشاگرانشان کنند چرا که با این وضعیت احتمالا آینده باشگاه در خطر خواهد بود. نباید فراموش کرد آخرین باری که سانتیگو برنابئو در اولین بازی فصل پر شد، به 10 سال قبل باز می گردد یعنی فصلی که رونالدو اولین بازی اش را برای رئال انجام داد و در کنار او ستاره هایی چون کاسیاس، رائول و... حضور داشتند. مقصود این که مادریدی ها اصولا به تیمی پرستاره و زرق و برق دار عادت دارند...

البته اوضاع برای تیم رقیب یعنی بارسلونا هم جالب نیست. در بازی این تیم با آلاوس تنها 52 هزار نفر تماشاگر حضور داشتند. همچنین اگر هواداران این دو تیم فکر می کنند بازی افتتاحیه این چنین است و در ادامه تعداد تماشاگران به صورت قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت، کاملا در اشتباه هستند و حداقل تاریخ آن را رد می کند. فصل پیش همانطور که گفته شد 61739 نفر از اولین بازی خانگی رئال دیدن کردند، میانگین تماشاگران تا پیش از میزبانی بر بارسلونا، 67 هزار نفر بود؛ یعنی تنها 6 هزار افزایش در طول یک نیم فصل.

دیدگاه‌ها