کد خبر : 1547351 | 30 مرداد 1397 ساعت 19:10 | 125.6K بازدید | 0 دیدگاه

٤ مدال و صعود به رده پنجم جدول مدال ها

روز سوم بازى‌هاى آسیایى هم براى ایران پربار بود

ایران در روز سوم با یک طلا(سعید رجبى در تکواندو)، یک نقره(زهرا کیانى در ووشو) و ٢ برنز(مهرداد مردانى و محمدرضا گرایى در کشتى فرنگى) به رده پنجم جدول مدال ها صعود کرد.

روز سوم بازى‌هاى آسیایى هم براى ایران پربار بود

به گزارش "ورزش سه"، در دو روز ابتدایی مسابقات آسیایی اندونزی کاروان ورزشی ایران صاحب 8 مدال شد که حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی، آزادکاران تیم ملی مدال خوش‌رنگ طلا را به دست آوردند، کوروش بختیاری و مرجان سلحشوری، پومسه کاران تکواندو دو مدال نقره کسب کردند و رضا اطری در کشتی آزاد، علی پاکدامن از تیم ملی شمشیربازی و فرزان عاشورزاده از تکواندو مدال برنز را بر گردن آویختند.


سومین روز از مسابقات آسیایی اندونزی از صبح امروز سه‌شنبه آغاز شده که انتطار می‌رود ورزشکاران ایرانی همانند دو روز اخیر صاحب مدال شوند.


گزارش لحظه به لحظه بازی‌ها و نتایج ورزشکاران ایرانی در روز سوم رقابت‌های آسیایی ۲۰۱۸ را در زیر می‌خوانید:

 

* پریسا جوادی پریسا جوادی در وزن منهای 57 کیلوگرم و زهرا پوراسماعیل دروزن مثبت 67 کیلوگرم، 2 نماینده دختر ایران در روز دوم مسابقات تکواندو با شکست در گام اول حذف شدند.


*مجتبى شجاعى از صعود به فینال روئینگ سنگین وزن تک نفره بازماند.


*سینا غلامپور و قره حسنلو در ماده ٥٠ متر آزاد نتوانستند به دور بعدى راه یابند؛ اگرچه بنامین قره حسنلو رکورد ملى را جابجا کرد.


*تیم روئینگ سنگین وزن دونفره مردان در رقابت رپه شارژ در رده سوم ایستاد و به فینال مسابقات نرسید.


*تیم ملى کبدى بانوان مقابل چین تایپه شکست غیرمنتظره ٢٢ بر ١٨ را تجربه کرد.

 

1329115


*ابراهیم برخورداری و  جواد فروغی 2 نماینده ایران در بخش 10 متر تپانچه آقایان موفق به کسب امتیازات لازم جهت حضور در فینال این مسابقات نشدند و از گردونه رقابت ها حذف شدند.


*تیم روئینگ سنگین وزن دونفره مردان به فینال نرسید.


*مهسا جاور در رقابت رپه شارژ روئینگ سنگین وزن تک نفره زنان با ثبت زمان ۸:۴۰.۶۳ به عنوان دوم رسید و راهی فینال A شد.

 

1329107

 

*سعید رجبی تنها نماینده مردان کشورمان در روز دوم رقابتهای کیوروگی در وزن مثبت 80 کیلوگرم برابر حریف کره جنوبی در راند طلایی برنده شد.

 

* در روز سوم مسابقات شنا بازی‌های آسیایی جاکارتا غلامپور و قره‌حسنلو در ماده 50 متر آزاد با حریفان خود به رقابت پرداختند. قره حسنلو با وجود رکورشکنی به همراه غلامپور از صعود به مرحله بالاتر بازماندند.

 

* زهرا کیانی با کسب مدال نقره بازی های آسیایی جاکارتا به نخستین بانوی تالوکار ایران تبدیل شد که در این رویداد مهم به مدال دست می یابد. او امروز در دومین مسابقه خود در بخش اجرای فرم هم عملکرد خوبی داشت و بعد از ووشوکار چینی به مدال نقره دست یافت.

 

1329118

 

* محمدمهدی کنارنگ در کانوی مردان رشته قایقرانی اسلالوم با رکورد ۱۱۳.۸۰ ثانیه در رده سیزدهم دور مقدماتی قرار گرفت و به نیمه نهایی صعود کرد.

 

1329145

 

* دور مقدماتی مسابقات ریکرو بانوان برگزار و زهرا نعمتى، تنها نماینده ایران در این بخش سى و یکم شد.

 

* مرحله مقدماتی تیراندازی آقایان در بخش سه‌وضعیت به پایان رسید.پوریا نوروزیان و مهیار صداقت تیراندازان ایرانی بودند که در پایان رقابت نوروزیان با کسب رتبه دوازدهم از رسیدن به فینال بازماند و صداقت با کسب عنوان چهارمی به فینال این مسابقات رسید.

 

* سعید رجبی، ملی پوش وزن 80 کیلوگرم تکواندو با شکست 5 بر 4 حریف چینی در یک دیدار پرافت و خیز توانست مجوز حضور در نیمه نهایی را بگیرد و مدال برنز خود را قطعی کند.

 

1329132

 

* فرانک پرتوآذر، ملى پوش دوچرخه سوارى ایران در بخش کراس کانترى با بدشانسی محض و به دلیل پارگی زنجیر دوچرخه چهارم شد و از کسب مدال بازماند.

 

* رکسانا رازقیان در کایاک بانوان در رشته قایقرانی اسلالوم با رکورد 112.26 ثانیه در رده هفتم دور مقدماتی قرار گرفت و به نیمه نهایی راه یافت.

 

* محمدرضا گرایى در وزن ٦٧ کیلوگرم در دورنخست کشتی فرنگی با نتیجه ١١ بر ٢ حسن عبدالکریم از سوریه را از پیش رو برداشت.

 

1329177

 

*مهیار صداقت، ملی پوش تیراندازی ایران در فینال بخش تفنگ سه وضعیت به عنوان ششمی قناعت کرد.

 

* تیم تیراندای تراپ میکس ایران متشکل از محمدحسین پرورش‌نیا و سپیده سیرانی از راه‌یابی به فینال بازماند.


*تیم ب والیبال ساحلی ایران در دومین بازی خود موفق شد با نتیجه ۲بر صفر تیم مالدیو را شکست دهد.


*محمدرضا گرایی در وزن 67 کیلوگرم کشتی فرنگی المرات تسمرادف کشتی گیر قدرتمند ازبک را با ضربه فنی شکست داد و به نیمه نهایی رسید.


*در وزن 60 کیلوگرم مهرداد مردانی مقابل شینوبو اوتا ژاپنی دارنده مدال نقره المپیک 9 بر صفر شکست خورد تا از رسیدن به نیمه نهایی بازبماند.

 


*محمذرضا گرایی، ملی پوش کشتی فرنگی در دسته 67 کیلوگرم برای رسیدن به فینال به مصاف آلمات کپیسبایف از قزاقستان رفت و در حالی که هنوز 2 دقیقه از مبارزه نگذشته بود، 9 امتیاز به حریف داد و به رده بندی رفت.


* مهرداد مردانی با توجه به فینالیشت شدن حریف ژاپنی برابر حریف اندونزیایی در شانس مجدد قرار گرفت و 9 بر صفر به برتری رسید تا راهی دیدار رده بندی شود.

 

* سعید رجبی با شکست روسلان جبارف قزاقستانی با نتیجه 11 بر 7 به فینال وزن مثبت 80 کیلوگرم تکواندو راه یافت.

 

* سعید رجبی، نماینده وزن مثبت 80 کیلوگرم تکواندوی ایران با شکست حریف ازبکستانی در راند طلایی توانست مدال طلای بازی های آسیایی را از آن خود کند.

 

* الهه منصوریان، سانداکار وزن منهای 52 کیلوگرم تیم ملی ووشوی ایران با برتری مقابل نماینده ویتنام به مرحله نیمه نهایی بازی های آسیایی رسید و مدال برنز خود را قطعی کرد.

 

* شهربانو منصوریان، سانداکار وزن منهای 60 کیلوگرم تیم ملی ووشوی ایران در راند نخست مبارزه مقابل نایب قهرمان آسیا از ویتنام با ضربه فنی (امتیاز اختلاف بالا) به برتری دست یافت تا با صعود به مرحله نیمه نهایی بازی های آسیایی مدال برنزش مسجل شود.

 

* تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان ایران در بازی های آسیایی مقابل تایلند با نتیجه ١١ بر ٧ شکست خورد.

 

* مهرداد مردانى با شکست حریف ازبکستانى توانست به مدال برنز وزن ٦٠ کیلوگرم کشتى فرنگى برسد.

 

* محمدرضا گرایی، فرنگى کار وزن ٦٧ کیلوگرم ایران با شکست حریفى از چین تایپه به مدال برنز رسید.

 

1329339

 

* عرفان آهنگریان، ووشوکار تیم ایران با کسب سومین پیروزی متوالی خود به نیمه نهایی بازی های آسیایی رسید تا مدال برنزش قطعی شود.

 

* فرود ظفری، سانداکار وزن منهای 65 کیلوگرم تیم ملی ووشوی ایران با برتری برابر حریفی از ویتنام با شایستگی به نیمه نهایی بازی های آسیایی راه یافت و مدال برنزش قطعی شد.

 

*محسن محمدسیفى، سانداکار وزن منهای 70 کیلوگرم تیم ملی ووشوی ایران با برتری برابر «کالان خوتسومبار» از لائوس به نیمه نهایی رسید و مدال برنز خود را مسجل کرد.

 

 

حاشیه ها


* شب گذشته رییس کمیته ملی المپیک بلافاصله بعد از پایان مسابقات کشتی آزاد و قهرمانی ایران با 3 مدال طلا و یک برنز پاداش مدال آوران را تقدیم کرد. حسن یزدانی، پرویز هادی و علیرضا کریمی 5 هزار دلار و رضا اطری هزار دلار دریافت کردند.
* تیم ملی کشتی آزاد امروز به تهران بازمی گردد تا اولین تیمی باشد که بازی های آسیایی 2018 را ترک می کند.
* با اینکه شب گذشته از سوی کرانچار اعلام شده بود ملی پوشان امید امروز استراحت می کنند، تصمیم کادرفنی تغییر کرد و این تیم امروز یک تمرین ریکاوری انجام می دهد.

*پارگی زنجیر دوچرخه فرانک پرتو آذر در همان دور اول مسابقات کراس کانتری بانوان موجب شد تا این ورزشکار 5 دقیقه از گروه دوچرخه سواران عقب بیفتد.

*طبق اعلام مسئولان فدراسیون کبدی، تیم ملی بانوان ایران به عنوان صدرنشین گروه B به مرحله نیمه نهایی صعود کرده است و  پنجشنبه به مصاف تیم دوم گروه A یعنی تایلند می رود.

*هندی ها که طی چند سال اخیر در ورزش‌های انفرادی سرمایه‌گذاری کرده‌اند برای این دوره از بازی‌های آسیایی حسابی برای ورزشکاران خود سنگ تمام گذاشته‌اند. آن‌ها قصد دارند به ورزشکارانی که در بازی‌های آسیایی اندونزی موفق به کسب مدال طلا شوند پاداش 210 هزار دلاری در نظر بگیرند. یکی از مربیان خارجی که هدایت یکی از تیم‌های ورزشی هند را برعهده دارد معتقد است این مقدار پاداش موجب استرس در ورزشکاران هندی شده و توانایی‌های آن‌ها را به لحاظ روانی کاهش داده است.

*تیم ملی بسکتبال امروز به سالن بسکتبال GBK بازیهای آسیایی رفت.شاگردان مهران شاهین طبع برای تماشای دیدار تیمهای چین و فیلیپین از گروه چهارم مسابقات بسکتبال به سالن آمدند.یکی از این تیمها در نیمه نهایی و دیگری در فینال با ایران برخورد می کند. این دیدار با نتیجه نزدیک 82 بر 80 به سود چین به پایان رسید.

دیدگاه‌ها