کد خبر : 1547365 | 30 مرداد 1397 ساعت 08:55 | 25.9K بازدید | 0 دیدگاه

دفاع اولی هوینس از سیاست‌های بایرن در فصل نقل و انتقالات

ولخرجی نمی‌کنیم، بزرگان هم با ما هم‌نظر شده‌اند

هواداران بایرن مونیخ چند صباحی است از باشگاه محبوب‌شان در فصل نقل و انتقالات شاکی هستند. به همین دلیلی بود که اولی هوینس در مصاحبه‌ی اخیر خود به این انتقادها پاسخ داد.

ولخرجی نمی‌کنیم، بزرگان هم با ما هم‌نظر شده‌اند

به گزارش "ورزش سه"، هوینس در مصاحبه‌ی خود گفت:" اگر اجازه بدهید باید بگویم رئال مادرید هم در فصل نقل و انتقالات اخیر هیچ بازیکن بزرگی جذب نکرده. به نظر می‌رسد باشگاه‌های بزرگ دیگر هم مثل ما کم کم عاقل می‌شوند".


این در حالی است که رئال ماردید قهرمان حال حاضر لیگ قهرمانان اروپا بوده و در پنج فصل گذشته در رقابتهای اروپایی موفقیت‌هایی بی‌سابقه بدست آورده است. ولی آیا آنطور که در افواه مطرح است، این باشگاه بزرگ اسپانیایی موفقیت‌های اخیر خود را مدیون ولخرجی‌های بی حساب و کتاب بوده ؟ چرا که هر چه نباشد، نام رئال مادرید اغلب با هزینه‌های گزاف در ذهن‌ تداعی می‌شود. این باشگاه زادگاه سیاست کهکشانی‌ها بوده.


در روزهای اخیر، هواداران بایرن و حتی کارشناسان هوادار این تیم بارها به این اشاره کرده‌اند که هزینه‌ی صرف شده از طرف رئال مادرید سه برابر بایرن مونیخ بوده و غول بزرگ فوتبال آلمان اگر می‌خواهد برای قهرمانی در اروپا شانسی داشته باشد باید سر کیسه را شل کند. هواداران می‌گویند اولی هوینس خسیس است و تیمی که برای قهرمانی در لیگ قهرمانان برنامه‌ریزی می‌کند چاره‌ای جز ولخرجی ندارد. ولی واقعیت، به این سادگی نیست.


در فاصله‌ی سالهای 2013 تا 2018، رئال مادرید چهار بار فاتح لیگ قهرمانان اروپا شده و در این پنج فصل، سه بار بایرن را در مراحل حذفی از دور رقابتها حذف کرده. اما اگر به آمار هزینه‌‌های این دو تیم در پنج فصل مورد اشاره دقت کنیم با این واقعیت مواجه می‌شویم که در واقع، بایرن مونیخ و رئال در هر فصل مبالغ تقریباً مشابهی برای خرید بازیکنان جدید در بازار نقل و انتقالات هزینه کرده‌اند. این دو باشگاه البته از نظر میزان هزینه‌کرد از باشگاه‌های متمولی مثل پاری سن ژرمن و منچسترسیتی عقب هستند. سوال اینجا است که چرا رئال مادرید با اینکه تقریباً به اندازه‌ی بایرن مونیخ هزینه می‌کند در رقابتهای اروپایی تا این حد موفق‌تر ظاهر می‌شود ؟


این سوال، پاسخ بسیار ساده‌ای دارد. رئال مادرید، همیشه یازده بازیکن فیکس دارد که همه ستاره‌هایی در کلاس جهانی هستند، در میدان یکدیگر را تکمیل کرده و سالهای سال است که در کنار یکدیگر بازی می‌کنند. در نتیجه مسئولین رئال در هر فصل نقل و انتقالات تنها کافی است برای دمیدن خونی تازه در رگهای تیم‌شان یکی دو بازیکن را با نظر کادر فنی به ترکیب تیم اضافه کنند تا فصل آینده، ماشین رئال با همان سر و شکل همیشگی ولی با قدرتی بیشتر به درخشش ادامه دهد.

 

دیدگاه‌ها