کد خبر : 1547405 | 30 مرداد 1397 ساعت 10:23 | 11.9K بازدید | 0 دیدگاه

در جنگ نابرابر باید کره جنوبی را ببریم

در انتظار سومین ناکامی سون مقابل فوتبال ملی ایران

با وجود استراتژی که کادر فنی امیدها برای فرار از رویارویی با رقیب دیرینه در یک هشتم نهایی فوتبال قهرمانی المپیک آسیایی در دستور کار قرار دادند اما باز هم کره جنوبی حریف ایران شد.

به گزارش "ورزش سه"، فینال زودرس فوتبال المپیک آسیایی 2018 عصر روز پنجشنبه در شهر بکاسی با رویارویی ایران و کره جنوبی برگزار خواهد شد، جدالی که کادر فنی تیم امید با استراتژی عجیب مقابل میانمار نهایت تلاش خود را انجام داد تا از حضور در آن فرار کند اما شکست دردناک مقابل میانمار هم هدفی که مربیان ایران در پی آن بودند را عملی نکرد تا تنها یک آبروریزی بزرگ برای فوتبال ملی ایران باقی بماند.

 

1329174


جدال با کره جنوبی حالا می تواند آزمونی بزرگ و سرنوشت ساز برای امیدهای ایران باشد، تیمی که داعیه صعود به المپیک و قهرمانی در زیر 23 سال آسیا در رقابت های جام ملت های بعدی را دارد بلکه جواز صعود به توکیو 2020 را دریافت به طلسم چهار،پنج دهه ای عدم حضور در المپیک پایان دهد. اما این که چرا کادر فنی امیدها در این مرحله تمایلی به رویارویی با کره نداشت برمی گردد به برنامه هایی که این کشور برای رسیدن به مدال طلای بازی های آسیایی داشت و با تیمی قدرتمند راهی مسابقات شد.


ببرهای شرق آسیا در سفر به اندونزی برای حضور در المپیک آسیایی نام 5 بازیکن لژیونر را در فهرست خود قرار دادند تا یکی از دو تیمی باشند که خیز بلندی برای مدال طلا برداشته است. کیم هاک بوم سرمربی 58 ساله و سرشناس کره ای ها که همه او را با رساندن سئونگنام کره به قهرمانی این کشور همین طور لیگ قهرمانان آسیا می شناسند بعد از آبروریزی های فوتبال ملی این کشور در یکی دو سال گذشته هدایت زیر 23 ساله های کره جنوبی را برعهده گرفت بلکه با قهرمانی در آسیا کمی از فشارها و انتقادات بکاهد.

 

1329173


هاک بوم در فهرستی عجیب نام 5 لژیونر فوتبال کره جنوبی را در فهرست 23 نفره خود برای المپیک آسیایی 2018 جاکارتا قرار داد که سرشناس ترین بازیکن سون هیونگ مین کاپیتان دوم تیم ملی بزرگسالان و ستاره تاتنهام انگلیس بود تا به عنوان یکی از سه سهمیه بزرگسال کره ای ها را در این رقابت ها همراهی کند. این بازیکن در اولین حضور خود در این رقابت ها عصر دیروز گل سه امتیازی و سرنوشت ساز کره برابر قرقیزستان را به ثمر رساند تا این تیم حریف ایران در مرحله یک هشتم نهایی شود.


علاوه بر این بازیکن سرمربی کره دو بازیکن بزرگسال دیگر نیز به همراه خود به جاکارتا آورده است که اولی دروازه بان 26 ساله باشگاه دئوجو یعنی جو هیوون وو است و دیگری هووانگ یو جو مهاجم 25 ساله گامبااوزاکا ژاپن نام دارد که در کنار سون هیونگ مین مثلث بزرگسالان کره در این رقابت ها هستند تا این تیم تنها کشوری باشد که از این قانون برای رسیدن به مدال طلا بهره برده است.

 

1329171

 


لژیونرهای سرشناس دیگری که در فهرست کره برای این رقابت ها دیده می شوند کیم جونگ مین بازیکن 18 ساله عضو باشگاه لیفرینگ اتریش ،هووانگ هی چان 22 ساله از ردبول سالزبورگ اتریش، لی سئونگ وو از هلاس ورونا ایتالیا هستند که در کنار سون هیونگ مین از تاتنهام و وو جو از گامبااوزاکا پنج لژیونر کره ای ها در المپیک آسیایی محسوب می شوند تا رویارویی آنها با امیدهای ایران در جدال عصر روز پنجشنبه نوید جدال جذاب و فینال گونه را بدهد. جدالی که می تواند یک ناکامی دیگر برای ستاره سرشناس و گران قیمت کره ای ها مقابل فوتبال ملی ایران در پی داشته باشد.

 

1329172


زلاتکو کرانچار و شاگردانش که در مرحله مقدماتی بازی های آسیایی بعد از شکست عجیب مقابل میانمار با صدرنشینی عجیب صعود کردند حالا چاره ای ندارند تا در بازی با کره جنوبی و ستاره های سرشناسی که در اختیار دارد اعاده حیثیت کنند و با برتری در این فینال زودرس خود را برای رسیدن به فینال و کسب مدال تجهیز کنند گرچه باید اذعان کرد حتی با عبور احتمالی از سد کره قرعه بسیار دشواری در این سوی جدول رقابت ها پیش روی امیدها قرار دارد چون بعد از کره جنوبی به احتمال فراوان حریف بعدی ازبکستان دیگر مدعی اصلی قهرمانی این دوره از رقابت ها خواهد بود.

دیدگاه‌ها