کد خبر : 1547892 | 01 شهریور 1397 ساعت 17:00 | 160.5K بازدید | 0 دیدگاه

روز درخشان ووشو و شاهکار سریعترین مرد عمودی جهان

پایان روز پنجم؛ طلاها دورقمی شد، ایران چهارم ماند

کاروان ایران در روز پنجم بازی های آسیایی با کسب 3 مدال طلا، 6 نقره و 2 برنز توانست جایگاه چهارمی خود را در جدول مدال ها حفظ کند.

پایان روز پنجم؛ طلاها دورقمی شد، ایران چهارم ماند

 

به گزارش "ورزش سه"، در 4 روز ابتدایی مسابقات آسیایی اندونزی کاروان ورزشی ایران صاحب 16 مدال شد که حسن یزدانی، علیرضا کریمی و پرویز هادی در کشتی آزاد، محمدعلی گرایی و حسین نوری در کشتی فرنگی و سعید رجبی و میرهاشم حسینیمدال خوش‌رنگ طلا را به دست آوردند. کوروش بختیاری و مرجان سلحشوری، پومسه کاران تکواندو به همراه زهرا کیانی در بخش تالوی ووشو 3 مدال نقره کسب کردند. همچنین رضا اطری در کشتی آزاد، علی پاکدامن از تیم ملی شمشیربازی و فرزان عاشورزاده از تکواندو، مهرداد مردانی و محمدرضا گرایی از کشتی فرنگی و مه لقا جام بزرگ از تیراندازی مدال برنز را بر گردن آویختند.


پنجمین روز از مسابقات آسیایی اندونزی از صبح امروز سه‌شنبه آغاز شده که انتطار می‌رود ورزشکاران ایرانی همانند 4 روز اخیر صاحب مدال های خوشرنگ شوند تا عنوان چهارمی ایران در جدول مدال ها حفظ شود. 


گزارش لحظه به لحظه بازی‌ها و نتایج ورزشکاران ایرانی در روز پنجم رقابت‌های آسیایی ۲۰۱۸ را در زیر می‌خوانید:

 

*ناهید کیانی در روز پایانی رقابت های تکواندو در وزن منفی ۴۹ در برابر حریف نپالی خود برنده شد. او این مبارزه را با اقتدار کامل و زودتر از وقت معمول مسابقه به سود خود تمام کرد.

* در وزن منهای 52 کیلوگرم «الهه منصوریان» در فینال به مصاف به مصاف «لی یو» از چین رفت و نتوانست از پس این حریف قدرتمند بربیاید تا به مدال نقره بسنده کند.

 

1329650

 

* مجتبی شجاعی که به فینال B روئینگ سنگین وزن راه یافته بود به آب زد و با ثبت زمان ۷:۴۹.۳۶ در رده دوم این گروه ایستاد و به عنوان هشتم این ماده در بازی های آسیایی  اندونزی دست یافت .

*  تیم روئینگ سنگین وزن دونفره مردان با ترکیب محسن شادی و عاقل حبیبیان با ثبت زمان۸:۲۴.۸۸ در رده سوم این رقابت قرار گرفت و به عنوان نهمی این ماده در بازی های آسیایی به کار خود پایان داد.

* مهسا جاور، بانوی قایقران ایرانی در فینال رقابت های روئینگ تک نفره سنگین به رتبه ششم دست یافت.

* در وزن منهای 60 کیلوگرم ساندای بانوان «شهربانو منصوریان» برای کسب مدال طلا با «کای ینگ یانگ» از چین مبارزه  کرد که او مثل خواهرش در شکست این حریف چینی موفق نبود و به نقره رسید.

* مهدی انصاری در ماده 50 متر پروانه رکورد ۲۴.۹۵ را ثبت کرد و در رده ۲۰ این ماده جای گرفت.

* سینا غلامپور و بنیامین قره حسنلو به ترتیب در ماده ۱۰۰ متر آزاد در رتبه های ۲۲ و ۲۶ جای گرفتند؛ اگرچه غلامپور برای دومین بار در طول بازی های آسیایی رکورد ملی این ماده را جابجا کرد.

* شقایق سیدیوسفی، بانوی قایقران ایران در ماده کانوی یک نفره اسلالوم به فینال راه پیدا کرد.

* زهرا نعمتی توانست با شکست حریف پاکستانی در ریکرو انفرادی به مرحله یک شانزدهم مسابقات تیرو کمان را پیدا کند.

* امیر محمد بخشی، ملی پوش وزن منفی ۶۸ کیلوگرم تکواندوی مردان حریف ازبکستانی را 24 بر 4 شکست داد.

* تیم روئینگ سنگین وزن دونفره زنان در فینال A بازی های آسیایی ۲۰۱۸در رده سوم ایستاد و به مدال برنز رسید.

* در وزن منهای 60 کیلوگرم ساندای مردان «عرفان آهنگریان» در فینال با «وانگ ژوئه تائو» از چین روبرو شد و توانست او را از پیش رو بردارد تا هشتمین طلای کاروان ایران و اولین طلای ووشو را به دست بیاورد.

*امین پیرعلی و صادق اشرفی، 2 کماندار ایران در بخش ریکرو از رسیدن به دور یک شانزدهم مسابقات تیر و کمان باز ماندند.

* در وزن منهای 65 کیلوگرم ووشو «فرود ظفری» در فینال با  «لی منگ فان» از چین رقابت کرد و در حالی تلاش زیادی را به کار بست، اما برابر این حریف قدرتمند شکست خورد تا در نخستین حضورش در بازی های آسیایی به مقام دومی و مدال نقره برسد.

 

1329357

 

*  در رشته کایاک تک نفره بخش اسلالوم امروز امیرمحمد فتاح پور با دیگر رقبای خود به مسابقه پرداخت و در پایان با ثبت زمان ۱۰۰.۲۶ در جایگاه هشتم قرار گرفت و راهی فینال شد.

* در آخرین فینال ووشو «محسن محمدسیفی» در وزن منهای 70 کیلوگرم به مصاف «شی ژان  وی» از چین رفت و مطابق انتظار با ارائه مبارزه ای بی نقص، حریف را گیج و سردرگم کرد و در 2 راند متوالی به پیروزی دست یافت تا نهمین طلای کاروان و دومین طلای ووشو را به دست آورد.

 

1329672

* لیتا سهیلا سهی، تنها سوارکار زن ایرانی در بازی های آسیایی 2018 با عنوان ششمی بخش درساژ به کار خود پایان داد.

*  در ادامه مسابقات تکواندوی بازی های آسیایی ناهید کیانی ملی پوش وزن منفی ۴۹ کیلوگرم زنان کشورمان در برابر حریف فیلیپینی خود  به برتری 23 بر 15 رسید تا به نیمه نهایی راه یابد.

* شقایق سیدیوسفی نماینده کشورمان در مسابقه فینال کانوی تک نفره با ثبت زمان ۱۷۵.۳۵ در جایگاه هشتم‌ قرار گرفت.

 

1329683

 

* تیم روئینگ سنگین وزن چهارنفره زنان با ترکیب مهسا جاور ، نازنین رحمانی مریم کرمی و مریم امیدی پارسا در رده دوم فینال A قرار گرفت و با ثبت زمان ۷:۰۴:۳۸ به مدال نقره رسید.

 

1329697

 

* امیر محمد بخشی با شکست حریفی از چین تایپه در راند طلایی به مرحله نیمه نهایی وزن منهای 68 کیلوگرم صعود کرد.

* علیرضا شاملی اسکواش باز ایران در اولین مسابقه خود موفق شد حریفی از سنگاپور را با نتیجه سه بر صفر شکست دهد . این اولین برد تاریخ اسکواش در بازی های اسیایی بود.

 

1329698

 

* سابریست های ایرانی در بخش تیمی در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم اندونزی رفتند که در دیداری آسان توانستند تیم میزبان را با نتیجه ۴۵ بر ۲۱ از پیش رو بردارند و مدال برنز خود را قطعی کنند.

* تیم دونفره پاراگلایدر در دو رشته فرود در نخستین حضورش در بازی های آسیایی 2018 اندونزی به مقام دهمی قناعت کرد.

* در رشته صخره نوردی رضا علیپور به رتبه دوم و مهدی علیپور با رتبه هفتم از مردان به فینال رسیدند و کبری لکزایی‌فر با رتبه ششم و اعظم کریمی با رتبه نهم پا به فینال این رقابت‌ها گذاشتند.

* امیرمحمد فتاح پور نماینده ایران در کایاک تک نفره که به فینال راه پیدا کرده بود با ثبت زمان  89.39 در جایگاه پنجم قرار گرفت.

* در یک اتفاق عجیب زهرا نعمتی به خاطر حاضر نشدن در مسابقه با حریف اندونزیایی و با سهل انگاری مسئولان از دور رقابت های ریکرو انفرادی بازی های آسیایی حذف شد.

 

1329718

 

*در رقابت هاى دوچرخه سوارى جاده، سعید صفرزاده در رده هشتم و میرصمد پورسیدى در رده یازدهم ایستادند.

 

1329708

 

* سجاد زارعیان و فرشته اقتدارى در دور نخست مسابقات اسکواش در بخش مردان و زنان به برترى رسیدند.

* سابریست های کشورمان موفق شدند در دیداری حساس و با نتیجه  ۴۵بر ۴۳ چین را شکست بدهند و به فینال برسند. آنها باید برای مدال طلا با کره جنوبی رقابت کنند.

* ناهید کیانی با وجود تلاش برای جبران نتیجه به دست آمده بازی را با نتیجه ۱۱ بر ۵ به حریف تایلندی واگذار کرد و صاحب مدال برنز شد.

* ثریا آقایی، بانوی بدمینتون باز ایران در سالن "ایستورا " جاکارتا به حریف قدرتمند هندی باخت و از صعود به مرحله حذفی بازی های آسیایی ٢٠١٨ اندونزی بازماند.

* تیم الف والیبال ساحلی ایران در بازی های آسیایی با شکست ویتنام، به عنوان سرگروه به دور بعدی راه پیدا کرد.

* حدیث فرزاد اسکواش باز تیم ملی بانوان مغلوب جی‌میکا آری‌بادو حریف قدرتمند فلیپینی خود شد.

*امیرمحمد بخشی، تکواندوکار وزن منفی ۶۸ کیلوگرم ایران با شکست حریف اردنی که قهرمان المپیک 2016 شده بود، راهی فینال شد تا این رشته در آستانه کسب سومین طلا قرار بگیرد.

* امیرمحمد بخشی، نماینده وزن 68- کیلوگرم ایران در فینال برابر «دای هون لی» قهرمان جهان و نفر نخست رنگینک فدراسیون جهانی از کره جنوبی 12 بر 10 شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

 

1329774

 

*تیم ملی کبدی بانوان کشورمان با نتیجه ۲۳-۱۶ تایلند را شکست داد و به فینال این رقابت‌ها صعود کرد.

* در ادامه مسابقات پنچاک سیلات در وزن منهای 95  محمد مرتاضی برابر بارتوف از ازبکستان برنده شد تا در دور بعد با محاد یاکوب از مالزی مبارزه داشته باشد.

* در رشته پنچاک سیلات تهمینه کربلایی صادقی در وزن منهای 65 کیلوگرم برابر  آلینا کمال اف از قرقیزستان قرار گرفت که به دلیل آسیب دیدگی حریفش،تهمینه کربلایی به دور بعد صعود و برنزش قطعی شد.

*رضا علیپور، ملی پوش سنگنوردی ایران توانست در سنگنوردی و در بخش سرعت به مدال طلا دست پیدا کند تا تعداد طلاهای ایران به عدد 10 برسد.

* تیم ملی کبدی ایران توانست با شکست 27 بر 18 هند به فینال بازی های آسیایی راه یابد.

* مسابقات فینال ژیمناستیک در بخش انفرادی بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا برگزار شد و سعید رضا کیخا ژیمناست ملی پوش ایران به عنوان چهارمی  رسید و دستش از مدال کوتاه ماند.

* شمشیربازان ایرانی در بخش تیمی با شکست 45 بر 32 مقابل کره جنوبی به مدال نقره بسنده کردند.

 

1329850

 

* کاروان ایران در پایان روز پنجم با 3 طلای(محسن محمدسیفی و عرفان آهنگریان در ووشو و رضا علیپور در سنگنوردی)، 6 مدال نقره(تیم شمشیربازی سابر، تیم رویینگ 4 نفره زنان، امیرمحمد بخشی در تکواندو، الهه منصوریان، شهربانو منصوریان و فرود ظفری در ووشو) و 2 مدال برنز(ناهید کیانی در تکواندو و تیم رویینگ دونفره) درجایگاه چهارم جدول مدال ها باقی ماند.

 

حواشی:

 

* شب گذشته و بعد از اینکه مه‌لقا جام‌بزرگ اولین مدال کاروان تیراندازی کشورمان را کسب کرد مسئولان فدراسیون و کمیته ملی المپیک با برگزاری یک ضیافت در دهکده محل برگزاری مسابقات پالمبانگ از این ورزشکار مدال آور کشورمان تقدیر و قدردانی کردند.

 

1329654

 

*مسئولین کادر سرپرستی کاروان ورزشی کشورمان همزمان با برپایی مراسم عید سعید قربان برای چهار عضو کاروان ورزشی کشورمان جشن تولد گرفتند و پاداش نقدی مدال آوران کشتی فرنگی را پرداخت کردند.

 

1329688

* با نظر کرانچار تمرین تیم فوتبال امید به صورت جدی در فاصله چند ساعت مانده تا برگزاری بازی با کره جنوبی در یک چهارم نهایی بازی های آسیایی برگزار شد.

*نازنین رحمانی عضو تیم چهار نفره ایران در رویینگ دقایقی از مراسم اهدای مدال را به دلیل افت فشار از دست داد. حال عمومی وی از سوی پزشکان خوب توصیف شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

 

1329699

*سرمربى تیم ملى تیراندازى با کمان دلیل دیر رسیدن زهرا نعمتى را استفاده از سرویس بهداشتى عنوان کرد!

 

1329716

 

* رقابتهای پنچاک سیلات در حالی از امروز آغاز شد که به دلیل کثرت حضور تماشاگران اندونزیایی در سالن و تشویق بی امان نمایندگان خود، فضای جهنمی برای پنچاک سیلات کاران دیگر کشورها ایجاد شده است. این رشته متعلق به کشور اندونزی است و با حمایت میزبان وارد بازی ها شده است.

* پس از پایان مبارزه بخشی، استاد کانگ سرمربی کره ای سابق ایران به سالن گرم رفت و ساعتی را که ۱۰ سال قبل از ساعی هدیه گرفته بود، به تکواندوکار ایرانی داد تا از او دلجویی کند.

دیدگاه‌ها