کد خبر : 1548065 | 01 شهریور 1397 ساعت 16:00 | 38.7K بازدید | 0 دیدگاه

گزارش؛

فلورنتینو پرز-رئال؛ مورد حیرت انگیز در لالیگا

تردیدی در این نیست که پس از سانتیاگو برنابئو، فلورنتنیو پرز، موفق ترین رئیس تاریخ باشگاه رئال مادرید است.

فلورنتینو پرز-رئال؛ مورد حیرت انگیز در لالیگا

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از آاس، پرز در دو نوبت ریاست باشگاه رئال مادرید را بر عهده داشته است. او ابتدا سال 2000 موفق شد در عین ناباوری در انتخابات ریاست رئال بر لورنزو سانز پیروز شود و سپس پایه گذار کهکشانی های شماره یک در باشگاه مادریدی شد. ریاست او تا سال 2006 ادامه داشت و سپس از سمتش برکنار شد.

او سه سال از رئال به دور بود تا اینکه سال 2009 بار دیگر سکان ریاست رئال را بر عهده گرفت و کهکشانی ها شماره 2 را شکل داد.

 

 

1329824

 

 

دوران حضور پرز روی صندلی ریاست رئال، پر از افتخار و جام های رنگارنگ بوده است اما در تمام این 15 دوره، هیچ کدام از مربیانی که او برای رئال انتخاب کرده، در سال اول حضورشان نتوانسته اند قهرمانی لالیگا را به دست بیاورند.

سال 2003 پرز با اخراج بحث برانگیز دل بوسکه، کارلوس کی روش را جایگزین او کرد. مربی پرتغالی، سوپرکاپ اسپانیا را برای رئال به ارمغان آورد ولی در کسب قهرمانی لالیگا ناکام ماند. او در کوپا دل ری و لیگ قهرمانان نیز توفیقی کسب نکرد.

پس از او کاماچو، رامون، لوکزامبورگو و لوپس کارو نیز نتوانستند رئال را به قهرمانی لالیگا برسانند. با آنها رئال از یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان نیز فراتر نرفت.

 

 

993790

 

 

با اخراج پرز و آمدن رامون کالدرون، این کاپلو بود که مربی رئال شد(2006) و در همان سال موفق شد کهکشانی ها را قهرمان لالیگا کند. پس از او برند شوستر به عنوان مربی رئال برگزیده شد(2007) و جالب اینکه او نیز همچون کاپلو، در اولین سال حضورش رئال را قهرمان لالیگا کرد.

 

سال 2009، پرز پس از بازگشت به رئال، پیگرینی را به عنوان سرمربی رئال منصوب کرد و با او رئال به هیچ افتخاری نرسید و در رقابت با بارسا برای قهرمانی لالیگا دوم شد.

 

 

1025809

 

 

سال 2010، مورینیو هدایت رئال را برعهده گرفت و او هم در سال اول حضورش نتوانست رئال را قهرمان لالیگا کند و یک سال بعد به این توفیق دست یافت. سال 2013، آنچلوتی جانشین مورینیو شد و او در دو سال حضورش در رئال نتوانست قهرمانی لالیگا را تجربه کند اما با او رئال برای دهمین بار فاتح چمپیونزلیگ شد و سوپرکاپ اروپا، جام جهانی باشگاه ها و کوپا دل ری را فتح کرد.

 

 

1329825

 

 

با رفتن آنچلوتی، رافا بنیتس در سال 2015 مربی رئال شد و پس از چند ماه جای خود را به زیدان داد. زیزو هم نتوانست در شروع کار خود رئال را قهرمان لالیگا کند اما در دومین سال حضورش، رئال را پس از 5 سال به قهرمانی لالیگا رساند.

 

اکنون لوپتگی که به تازگی جانشین زیدان شده، چالش بزرگی را پیش رو دارد. آیا او به اولین مربی دوران ریاست پرز تبدیل خواهد شد که رئال را در نخستین سال حضورش به قهرمانی لالیگا رسانده است؟

 

دیدگاه‌ها