کد خبر : 1548246 | 02 شهریور 1397 ساعت 09:46 | 11.5K بازدید | 0 دیدگاه

چند ساعت مانده به شروع فصل جدید بوندس‌لیگا:

دورتموند و لایپزیش آماده‌ به چالش کشیدن بایرن

فصل جدید بوندس‌لیگا از امروز جمعه در حالی آغاز می‌شود که بعد از ناکامی فاجعه‌بار تیم ملی آلمان در جام جهانی، فوتبال این کشور برای بازیابی خود نگاه ویژه‌ای به فصل جدید ویترین بزرگش، بوندس‌لیگا دارد.

دورتموند و لایپزیش آماده‌ به چالش کشیدن بایرن

به گزارش "ورزش سه"، بایرن مونیخ غول بزرگ فوتبال آلمان بیش از هر چیز به عنوان موتور محرکه‌ی فوتبال این کشور محسوب شده و با سرمربی جدیدش نیکو کوواچ امیدهای بسیاری به کسب موفقیت‌های بزرگ دارد. ستاره‌های ملی‌پوش آلمانی هم بعد از نمایش ضعیف‌شان در روسیه می‌خواهند در فصل جاری خود را بار دیگر به هواداران‌شان ثابت کنند. 


بایرن فصل جدید را امروز در ورزشگاه خانگی‌اش آلیانز آرنا در مقابل هوفنهایم آغاز می‌کند، تیمی که امسال برای اولین بار در مرحله‌ی گروهی لیگ قهرمانان اروپا حضور دارد. 

 

از سوی دیگر تیم ملی آلمان بعد از شکست فاجعه‌بار در جام جهانی روسیه برای اولین بار روز ششم سپتامبر در چهارچوب رقابتهای لیگ ملتها به مصاف قهرمان جهان فرانسه خواهد رفت و انتظار می‌رود یواخیم لو تیمش را با تغیراتی گسترده نسبت به جام جهانی روانه‌ی میدان کند. 


اما امروز در آلیانز آرنا تمام نگاه‌ها به ستاره‌های آلمانی بایرن مولر، جروم بواتنگ، متس هوملس و مانوئل نویر دوخته خواهد شد، ستاره‌هایی که در روسیه تنها سایه‌ای از نام بزرگ‌شان را به نمایش گذاشتند. از این گذشته نیکو کوواچ هم به شدت تحت نظر خواهد بود، سرمربی کروات بایرن که بعد از پایان فصل گذشته از آینتراخت فرانکفورت به مونیخ کوچ کرده و بایرنی‌ها امیدهای زیادی به کسب موفقیت‌های بزرگ با او دارند. 


اما می‌توان گفت یکی از بزرگترین مشکلات فوتبال آلمان در حال حاضر این است که هیچ باشگاهی نمی‌تواند در بوندس‌لیگا برای بایر مونیخ رقیبی واقعی باشد. در نظرسنجی اخیری که در آلمان برگزار شد تنها 17.9درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی معتقد بودند امسال تیمی به جز بایرن مونیخ قهرمان بوندس‌لیگا خواهد شد. 


تنها تیم‌هایی که می‌توان از آنها به عنوان رقبای بایرن یاد کرد بوروسیا دورتموند و لایپزیش هستند. دورتموندی که با جذب بعضی ستاره‌های جام جهانی روسیه مثل اکسل ویتسل بلژیکی و با به خدمت گرفتن لوسین فاور به عنوان سرمربی جدیدش، قصد ندارد امسال در مقابل غول بزرگ مونیخ، حریفی از پیش باخته باشد. 


هواداران آلمانی فوتبال امیدوارند کاپیتان جدید درتموند، مارکو رویس به همراه ماریو گوتزه، زننده‌ی گل پیروزی‌بخش آلمان در فینال جام جهانی 2014 و کریتسین پولیشیچ، زوج خطرناکی تشکیل بدهند، زوجی که هیچ دفاعی از تیررس آنها در امان نخواهد بود. باید دید آیا دورتموند با بازیکنان و سرمربی جدیدش آیا می‌تواند بار دیگر دورتموند رویایی دوران حضور یورگن کلوپ را در مقابل نگاه فوتبالدوستان به نمایش بگذارد و بعد از سالها به حکمرانی بلامنازع بایرن مونیخ بر فوتبال آلمان خاتمه دهد ؟

دیدگاه‌ها