کد خبر : 1548542 | 03 شهریور 1397 ساعت 10:45 | 5.5K بازدید | 0 دیدگاه

جدال دو غول کوچک فوتبال آلمان

دورتموند- لایپزیش؛ مهمترین دیدار هفته‌ اول بوندس لیگا

جدال دورتموند و لایپزیش همیشه یکی از داغ‌ترین مسابقات بوندس‌لیگا بوده ولی به خصوص در فصل جدید بوندس‌لیگا، وجود دو مربی‌ تازه‌کار در این دو تیم، هیجان را برای اولین دیدار دو تیم در فصل جاری بیشتر کرده است.

دورتموند- لایپزیش؛ مهمترین دیدار هفته‌ اول بوندس لیگا

به گزارش "ورزش سه"، این دو غول کوچکتر بوندس‌لیگا که فردا یکشنبه در اولین بازی خود در فصل جدید بوندس‌لیگا به مصاف هم خواهند رفت به دوست‌داران فوتبال آلمان نوید نبردی جدید را می‌دهند: نبرد لوسین فاور و رالف رانگنیک. دو مربی با فلسفه‌های کاری متضاد که در دوران مربی‌گری خود بارها به مصاف هم رفته‌اند. دورتموند امسال در تلاش است تا بار دیگر خود را به عنوان یکی از قدرت‌های فوتبال آلمان معرفی کند و امیدوار است با مهره‌هایی که اخیراً به خدمت گرفته و سبک مورد علاقه‌ی فاور برای کنترل هر چه بیشتر توپ، به این هدف دست یابد. 


در لایپزیش هم رانگنیک در فصل انتقالی این باشگاه سکان هدایت تیم اخیراً ثروتمند‌شده‌ی فوتبال آلمان را به دست خواهد داشت چرا که لایپزیگ منتظر است تا از فصل آینده یولیان ناگلزمان را به عنوان سرمربی خود معرفی کند. باید دید آیا این فصل انتقالی و انتظار برای بازگشت ناگلزمان، اسطوره‌ی این باشگاه، به صندلی مربی‌گری، در شکل و شمایل بازی‌های لایپزیش در فصل جاری تاثیر خواهد گذاشت ؟ اگر لایپزیش نتواند در این فصل سهمیه‌ی حضور در لیگ قهرمانان را بدست آورد، ناگلزمان سال آینده مسلماً علاقه‌ی کمتری به هدایت تیم محبوبش خواهد داشت. 


بازی دو تیم، روی کاغذ نوید چند نبرد جذاب را می‌دهد. دایوت اوپامکانو و ویلی اوربان، یکی از بهترین زوج‌های دفاعی بوندس‌لیگا در مقابل خط حمله‌ی بااستعداد دورتموند کار دشواری در پیش خواهند داشت. از سوی دیگر، اینکه آیا کوین کمپل و دیه‌گو دمه می‌توانند در عدم حضور نبی کیتا کنترل میانه‌ی میدان را برای لایپزیش به دست بگیرند یا اینکه آیا تیمو ورنر و مارکو رویس می‌توانند در مقابل دروازه، خطرناک‌تر از مدافعین ظاهر شوند، می‌تواند نتیجه‌ی بازی این دو غول کوچک فوتبال آلمان را تغییر دهد. 


به نظر می‌رسد لایپزیش با اینکه به عنوان تیم ضعیف‌تر این بازی معرفی شود مشکلی ندارد و بلکه از آن استقبال هم می‌کند. آنها در چهار بازی آخر خود با دورتموند هفت امتیاز بدست آورده‌اند. با توجه به اینکه فصل جدید برای لایپزیش به دلیل شرکت این تیم در رقابتهای انتخابی لیگ اروپا یک ماه پیش آغاز شده، این تیم احتمالاً آماده‌تر از دورتموند خواهد بود. ولی دورتموندی‌ها که اولین بازی فصل را در خانه برگزار خواهند کرد امیدوارند لوسین فاور، پاسخ معمای پیروزی بر لایپزیش را در آستین داشته باشد.

دیدگاه‌ها