کد خبر : 1548600 | 03 شهریور 1397 ساعت 13:10 | 8.4K بازدید | 0 دیدگاه

آنچلوتی-میلان: اولین دوئل پس از ۹ سال

کارلو آنچلوتی مربی جدید ناپولی نخستین بار در خانه مقابل تیمی قرار می‌گیرد که در دوران هشت ساله حضورش، آن را به‌عنوان یک قدرت جهانی مطرح کرده بود.

آنچلوتی-میلان: اولین دوئل پس از ۹ سال

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از رویارویی‌های جذابی که فوتبال عادت به ایجادشان دارد، میلان نخستین میهمان سن پائولو خواهد بود، نایب قهرمان فصل قبل هم بعد از پیروزی 2 بر یک هفته گذشته مقابل لاتزیو به دنبال یک شروع قدرتمندانه و امیدوارکننده است.


آنچلوتی که با قبول مربیگری ناپولی در ماه مه به 9 سال دوری‌اش از فوتبال ایتالیا پایان داد، قبل از جدایی از میلان در سال 2009 دو بار با این تیم اروپا را فتح کرد و یک بار قهرمانی لیگ کشورش را به دست آورد. او بعد به جمع آوری جام در اروپا پرداخت و لیگ انگلیس، فرانسه و آلمان را فتح کرد به اضافه لیگ قهرمانان که با رئال مادرید قهرمان شد.

 

 

1304381

 


آن سو میلان سال‌های سختی را گذراند چون با واقعیت‌های مالی فوتبال ایتالیا مواجه شد. در غیاب آنچلوتی، آنها دو بار مالک خود را عوض کرده‌اند و چندین بار به‌عنوان تیمی متوسط در میانه جدول جای گرفته‌اند، این فصل هم که برای پنجمین بار غیبت در لیگ قهرمانان را تجربه می‌کنند. جنارو گتوزو نهمین مربی متفاوت میلان بعد از رفتن آنچلوتی است.


آنچلوتی پنج فصل هم برای میلان بازی کرده و اخیرا در مصاحبه‌ای با لا رپوبلیکا گفته در بازی سن‌پائولو در سال 1988 نخستین بار به کار در جنوب ایتالیا فکر کرده است: «شور و هیجان استثنایی هواداران زبانم را بند آورده بود. شاید از آن عصر جادویی بود که به رویای کار در جنوب فکر کردم. در این تابستان که آئورلیو دلورنتیس، رییس ناپولی پیشنهاد داد این رویا به واقعیت تبدیل شد.»


شگفت انگیز و البته مایه افتخار سری A بود که او قبول کرد جای مائوریتسیو ساری را بگیرد؛ مربی حال حاضر چلسی که ناپولی را به جذاب‌ترین تیم لیگ ایتالیا تبدیل کرد و فصل قبل با وجود نایب قهرمانی، این تیم را به رکورد امتیازی‌اش نایل کرد.


بازی اول ناپولی با آنچلوتی که تحت‌الشعاع نخستین حضور کریستیانو رونالدو با لباس یوونتوس قرار گرفت، قابل توجه بود به خاطر ایده او برای استقرار دوباره کاپیتان مارک هامشیک به‌عنوان بازیساز از عقب در حالی که این اسلواک با پست هافبک چپ خو گرفته بود. هامشیک در کنار آلان، خیلی سریع با این پست منطبق شد که بعد از رفتن ژورژینیو به چلسی خالی مانده بود. این بازیکن متولد برزیل تیم ملی ایتالیا در کنار پپه رینا که به میلان رفت، دو بازیکن بزرگی بودند که در تابستان از ناپولی جدا شدند.

 

 

1257838

 


آنچلوتی بعد از پیروزی برابر لاتزیو گفت: این تیم باکیفیت است با وجود تمام چیزهایی که درباره‌اش گفته می‌شود. من اینجا هستم تا رضایت را به هواداران ناپولی هدیه کنم، آنها مدت زیادی است که منتظرند.»


یکی دیگر از چهره‌های جنجالی بازی امشب گونسالو ایگواین است که در یک فصل 36 گل برای ناپولی زد و رکورد تاریخی سری A را به نام خود ثبت کرد اما از وقتی از این تیم جدا شده کابوسی برایشان شده و در شش دیدار برای یوونتوس در لیگ و جام حذفی پنج گل به ناپولی زده. او که به صورت قرضی و با امکان خرید دائم به میلان رفته فرصت خوبی برای خودنمایی و اثبات ارزش‌هایش دارد.


میلان از سال 2014 نتوانسته ناپولی را شکست دهد و در هفت بازی آخر با این تیم دو تساوی و پنج شکست داشته. آخرین موفقیت این تیم در سن‌پائولو هم به اکتبر 2010 مربوط می‌شود که 2 بر یک بردند، بعد از آن دو تساوی و پنج باخت در این ورزشگاه به دست آوردند.


منبع: ایران ورزشی

دیدگاه‌ها