کد خبر : 1548653 | 03 شهریور 1397 ساعت 14:08 | 129.5K بازدید | 0 دیدگاه

شایلا عاشق هند و عاشق کبدی است 

بهترین مربی دنیا در ایران !

شایلا جین سرمربی مهربان تیم کبدی ایران به همه هندی‌ها ثابت کرد بهترین مربی کبدی دنیا است.

بهترین مربی دنیا در ایران !

به گزارش ورزش سه ، روزنامه‌ی هندی ایندین‌اکسپرس معتقد است شایلا جین هندی یکی از مربیان کبدی مشهور زن دنیا می‌خواسته ثابت کند که بهترین مربی کبدی دنیا است. او البته با تیم ملی زنان ایران موفق شد این را ثابت کند ولی به بهای شکست تیم ملی کشور خود. 


 شایلا جین 18 ماه پیش به تیم ملی زنان ایران ملحق شد و از آن زمان تا امروز در روند موفقیت‌های ایران نقش بسیار مهمی داشته. زنان ایران چند روز پیش با پیروزی 27-24 بر زنان هند در فینال کبدی زنان بازی‌های آسیایی به حاکمیت بلامنازع هند بر این رقابتها پایان دادند. 

 

شایلا جین بعد از قهرمانی ایران گفت:" بعد از اینکه پست سرمربی‌گری تیم ملی زنان ایران را قبول کردم، وقتی به ایران رفتم به خودم گفتم این رسالتی است که به دوش دارم. اینجا باید به همه ثابت کنم که بهترین مربی کبدی دنیا هستم. حالا هم که می‌بینید به نتیجه رسیده‌ایم. امروز دفاع ما بعد از 5 دقیقه‌ی اول خیلی محکم بود. این در پیروزی ما نقش اول را داشت. سه نفر از مهاجمین ما هم فوق‌العاده بودند". 


شایلا جین می‌گوید در ایران بعد از مدتی وقتی تشخیص می‌دهد برای انتقال افکار خود به بازیکنان ایرانی با مشکل مواجه است تصمیم می‌گیرد زبان فارسی بیاموزد. 

 

1330358

 

شایلا جین گفت:" برقراری ارتباط راحت نبود و برای همین فارسی یاد گرفتم. قبل از بازی به دخترها گفتم من را بدون مدال طلا به هند برنگردانید. بعضی از بچه‌ها بعد از بازی آمدند و گفتند خانم، چیزی که می‌خواستی را برایت گرفتیم. بازی فینال برای من و تیمم خیلی خاص بود و اهمیت ویژه‌ای داشت. ایران بعد از مدتهای طولانی به مدال طلا رسید. من از فدراسیون کبدی ایران برای اعتمادی که به من داشت سپاسگزارم". 


شایلا جین که خود هندی است می‌گوید به خاطر باخت تیم ملی هند ناراحت است ولی به عنوان یک مربی حرفه‌ای تمام‌عیار هرگز اجازه نداده احساسات ملی‌گرایانه به روند انجام وظیفه‌اش خللی وارد کند. 


شایلا جین گفت:" از باخت هند ناراحتم. من هم مثل هر هندی دیگری عاشق کشورم هستم. ولی عاشق کبدی هم هستم. من چون مربی ایران هستم به تنها چیزی که فکر می‌کنم تیم ملی زنان ایران است. کبدی در ایران خیلی محبوب است. همه می‌دانند کبدی چیست و چطور بازی می‌شود. در ایران همه مسابقات کبدی را تماشا کرده‌اند". 


شایلا جین می‌گوید روی آمادگی جسمانی بازیکنان تیم ملی زنان ایران کار نکرده بلکه چالش اصلی او طراحی و پیاده کردن استراتژی‌های تیمی بوده. شایلا جین گفت:" در این هفت ماه بازیکنان ایرانی تاکتیک‌ها و استراتژی را یاد گرفتند. من لازم نبود روی آمادگی جسمانی‌شان کار کنم. آنها قبل از رفتن من هم از نظر بدنی کاملاً آماده بودند".

دیدگاه‌ها