کد خبر : 1548877 | 04 شهریور 1397 ساعت 11:17 | 40.5K بازدید | 0 دیدگاه

جدیدترین یادداشت حمیدرضا صدر

وودوارد - مورینیو: هر کسی آن دِرَوَد آخر کار که کِشت

حمیدرضا صدر به جنگ های داخلی منچستریونایتد پرداخته، به رویارویی مورینیو و وودوارد..

وودوارد - مورینیو: هر کسی آن دِرَوَد آخر کار که کِشت

به گزارش "ورزش سه" تیتر دیلی میل "جنگ در تئاتر رویاها" و سپس نوشته "درگیری های داخلی در حال چند پاره کردن یونایتد هستند".  با این وصف از خواندن شان حیرت نکردیم، حیرت کردیم؟...

 

اجتناب ناپذیر بود، غیر قابل مهار. امواج سیاه جلو می آمدند و جلو. روی آوردن مورینیو به همان بازی بی برنده قابل پیش بینی بود. وودوارد معاون باشگاه یکی از آن تاجر مسلک های باهوش است و وقتی مورینیو را به عنوان مربی یونایتد برگزید باید می دانست پا در چه وادی پرخطری گذاشته. باید می دانست مورینیو، امپراطوری فروپاشیده فرگوسن در دستان مویس و ونگال را سامان نخواهد بخشید. باید می دانست ژوزه همیشه و همه جا یکی از آن "مربیان کوتاه مدت" بوده، حداکثر چهار سال در خوش بینانه ترین پیش بینی.

 

مورینیو چنان جاذبه و سابقه ای داشته تا باشگاه های بزرگ را محسور کند، خواب شان کند، سکان را به چنگ آورد و سپس حتی برغم پیروزی هایش، مثلا در چلسی و اینتر، همه را به تنگ آورد. او همان مربی هم بوده که هر جا پا گذاشته، از چلسی تا اینتر و از رئال تا منچستر، لشگری از دشمنان قسم خورده دوره اش کرده اند. بنیتس، رانیری، ونگر، همه رسانه های ایتالیایی، کریستیانو رونالدو، سرجیو راموس، حتی اوا کارنیرو پزشک تیم چلسی، ادن هازارد، آنتونیو کونته، پل پوگبا، مارسیال...

 

1330767

 

او پیش از این ها بیقراری اش را از حوالی کریسمس به رخ می کشید، ولی حالا تابستان تمام نشده طوفان منفی گرایی اش اولدترافورد را در خود غرق کرده. وقتی مورینیو برای بار دوم از چلسی جدا شد، غول های بریج در رتبه شانزدهم قرار داشتند، ولی اکنون با فقط برگزاری دو دیدار لیگ به نقطه جوش رسیده: بیقرار، نق زن، عبوس. بی حوصله برابر خبرنگارها و اخمو مقابل طرفداران. تماشایش یادآور فیلم های تکراری شده، همان صحنه ها با همان پرداخت های در دوری باطل. حالا برابر دوربین ها و میکروفون ها ایستاده و گفته بیش از آن که "Manager" باشد، یک "Head Coach " است، و سپس اضافه کرده "هیچ کس این جا خوشحال نیست، هیچ کس". مصاحبه رسانه های مورینیو با خبرنگارها در سالن کنفرانس کرینگتن پیش از دیدار با تاتنهام به دلیل دیرآمدنش نیم ساعت دیر شروع شد و فقط 259 ثانیه طول کشید، فقط 259 ثانیه.

 

نه گفتن وودوارد به مورینیو در دوران انتقالات - خبری از یک مدافع دیگر نخواهد آمد - نشان می داد بزرگان باشگاه به نقطه جوش رسیده اند. به این که اعتمادی به مورینیو ندارند. آن چه که با آمار منفی بازیکنان تیم ترکیب نومید کننده ای را شکل داده. ترکیب قلب دفاع شکننده باقی مانده: جونز - بیلی (88 درصد برد)، لیندلف - اسمالینگ (86 درصد برد)، بیلی - اسمالینگ (55 درصد برد)، لیندلف - بیلی (50 درصد برد)، اسمالینگ - جونز (46 درصد برد) و لیندلف - جونز ( دو بازی و بدون برد).... تعداد شوت های یونایتد در این فصل تاکنون 17 شوت بوده اند. در حالی که سیتی 49 شوت، تاتنهام 40 شوت، چلسی 37 شوت، لیورپول 34 شوت و آرسنال 24 شوت روانه دروازه ها کرده اند. بازیکنان یونایتد طی دیدار با برایتون جمعا 5/99 کیلومتر دویدند و برایتونی ها 5/198 کیلومتر. چنان که بازیکنان لستر در دیدار اول لیگ برابر یونایتد هم 2 کیلومتر بیشتر از ستاره های سرخپوش دویده بودند.

 

1330766

 

به نظر می رسد قالیچه پرنده مورینیو این بار برای پرواز آماده نشده. هر چه باشد مورینیو، مورینیو است. وودوارد باید می دانست مورینیو، مورینیو است. نمی توان ژوزه را با ترکیب دیگری تصور کرد و مربی دیگری در ذهن ساخت. یا باید در کنارش باشید، یا کنارش بگذارید. نه کمتر، نه بیشتر.

دیدگاه‌ها