کد خبر : 1549161 | 05 شهریور 1397 ساعت 09:27 | 8.1K بازدید | 0 دیدگاه

بزرگداشت شواینی، سه‌شنبه در آلیانز آرنا

تاریخ برگزاری بازی بزرگداشت باستین شواین‌اشتایگر اعلام شد

بزرگداشت شواینی، سه‌شنبه در آلیانز آرنا

. به گزارش ورزش سه به نقل از وبسایت رسمی بایرن مونیخ، شواین‌اشتایگر به همراه تیم فعلی‌اش، شیکاگو فایر آمریکا روز سه شنبه در بازی‌ای که برای بزرگداشت او برگزار خواهد شد به مصاف بایرن مونیخ، تیمی که اسطوره‌ی آن به حساب می‌آید، خواهد رفت. بزرگداشت شواین‌اشتایگر در ورزشگاه خانگی بایرن، آلیانز آرنا برگزار می‌شود و بلیط‌های بازی تماماً به فروش رسیده. به نظر می‌رسد هواداران بایرن حاضر نیستند کاپیتان سابق و اسطوره‌ی محبوب تیم‌شان را تنها بگذارند. شواین‌اشتایگر چند روزی است به مونیخ رسیده و تمرینات خود را آغاز کرده. ماهنامه‌ی بایرن مونیخ که از سوی این باشگاه منتشر می‌شود از این فرصت استفاده کرده و با شواینی مصاحبه‌ای انجام داده.


وقتی از شواینی پرسیده می‌شود که چقدر دلش برای باشگاه سابقش تنگ شده، او در پاسخ می‌گوید که هنوز با بعضی از بازیکنان بایرن مثل توماس مولر و مانوئل نویر ارتباط دارد.


شواینی گفت:" بایرن همیشه در قلب من خواهد بود. من بیشتر بازی‌های تیم را از تلویزیون تماشا می‌کن".

 

شواین‌اشتایگر می‌گوید بعد از ترک بایرن و رفتن از آلمان بوده که تازه متوجه شده محبوبیت این تیم آلمانی بسیار بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌کرده. شواینی گفت:" دید دیگری نسبت به بایرن پیدا  کردم. حالا می‌بینم که بایرن چقدر بزرگ است، بزرگتر از چیزی که تصور می‌کردیم. محبوبیت بایرن در بیرون از مرزهای آلمان خارق‌العاده است. ما اخیراً در ونکوور بازی داشتیم. خیلی از هواداران که آنجا به استادیوم آمده بودند پیراهن بایرن را پوشیده بودند. من بعد از بازی‌ها همیشه با هواداران گپ می‌زنم چون احساس می‌کنم به نوعی حکم سفیر بایرن مونیخ را دارم".


نکته‌ی جالب بازی بزرگداشت شواینی این است که او به مصاف سرمربی‌ای خواهد رفت که شواین‌اشتایگر در اولین بازی خود برای بایرن، بعد از بیرون آمدن او از زمین، به عنوان یار تعویضی به میدان رفته بوده: نیکو کوواچ.


شواینی گفت:" بله سال 2007 بود. کوواچ بیرون آمد تا من وارد زمین شوم. اولین بازی من در بوندس‌لیگا بود. آن بازی را 3-0 بردیم".


شواین‌اشتایگر درباره‌ی کوواچ گفت:" نیکو سرمربی خوبی است. هم او و هم برادش رابرت بایرنی‌های اصیل هستند. آنها باشگاه و مدیریتش را خیلی خوب می‌شناسند. و هر دو انگیزه‌ی بالایی دارند. از اینکه می‌بینم آنها به مونیخ برگشته‌اند خوشحالم. از همان موقع معلوم بود که نیکو کوواچ یک روز سرمربی خواهد شد. او در خط هافبک بازی می‌کرد و وظیفه‌اش نگه داشتن و کنترل توپ بود. نیکو دانش تاکتیکی بالایی داشت. بازی‌خوانی خوب، توان سازماندهی و نظم و انضباط همه برایش مهم بودند. نیکو همیشه روحیه داشت و به هم‌بازی‌هایش هم روحیه می‌داد".

دیدگاه‌ها